Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - مديرکل دامپزشکي استان مرکزي گفت: بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان که در سطح برخي از مناطق زيستگاهي و پرورش طيور اين استان مواردي از آن مشاهده بود به طور کامل کنترل شده است.

دکتر محسن شانقي روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در 21 روز اخير نتايج پايش و مراقبت هاي مستمر در مراکز عرضه، پرورش، زيستگاه هاي طبيعي و کشتارگاه ها استان مرکزي در خصوص بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان منفي بوده است و کانون هاي اين بيماري مهار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: با وجود اينکه شرايط استان در خصوص شيوع بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد عادي است اما،گروه هاي رصد و مراقبت اداره کل دامپزشکي با حساسيت وضعيت مرغداري ها، مراکز عرضه، بسته بندي و کشتارگاه ها را تحت نظر دارند.
مديرکل دامپزشکي استان مرکزي بيان کرد: به منظور پيشگيري از شيوع مجدد بيماري آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان با هماهنگي جهاد کشاورزي و اتحاديه مرغداران به واحدهايي که شرايط مناسبي ندارند مجوز مراحل جوجه ريزيداده نشده است.
دکتر شانقي يادآور شد: 14 کانون آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان شامل پنج کانون در واحدهاي صنعتي پرورش طيور، هشت کانون طيور بومي و يک مورد طيور مبتلا به اين بيماري در تالاب ميقان اراک در اواخر سال گذشته در اين استان مشاهده شد و 239 هزار قطعه طيور نيز معدوم شد.
مديرکل دامپزشکي استان مرکزي گفت: شيوع آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در اين استان 120 ميليارد ريال به صنعت مرغداري خسارت زد.
شانقي ادامه داد: صنعت مرغداري استان مرکزي در سال 95 نيز به دليل شيوع بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان با خسارت 230 ميليارد ريالي مواجه شد که امسال با مراقبت و کنترل بهنگام اين بيماري خسارت ها 50 درصد کاهش يافته است.
دکتر شانقي گفت:يک ميليارد و 670 ميليون ريال به منظور جبران خسارت آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در سال گذشته به واحدهاي طيور سنتي و نهاده هاي مرغداري هاي صنعتي استان پرداخت شد.
وي توضيح داد: رقم پرداخت ضرر و زيان واحدهاي پرورش طيور در سال 95 بر اثر آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان سه ميليارد و 760 ميليون ريال بوده است.
وي ادامه داد: در سال گذشته همچنين 2 ميليارد ريال هزينه هاي مصرفي براي پيشگيري، کنترل و مبارزه با شيوع آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در استان مرکزي هزينه شد.
مديرکل دامپزشکي استان مرکزي آموزش و اطلاع رساني به مرغداران و روستائيان از طريق صدا و سيما و مطبوعات، تشکيل ستاد آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان در قرارگاه زيستي استان، همکاري ساير دستگاه ها عضو ستاد در برخورد با کانون هاي آلوده، صادر نشدن مجوز جوجه ريزي براي واحدهاي فاقد شرايط مناسب بهداشتي، برخورد با واحدهاي متخلف، برخورد با پرنده فروشي هاي دوره گرد، فعاليت هاي قرنطينه ثابت و سيار را از جمله عوامل کاهش کانون آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در اين استان عنوان کرد.
27 کانون آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان سال 95 در استان مرکزي مشاهده شد.
استان مرکزي با 12 شهرستان، و يک هزار و 539 روستا، داراي 622 واحد مرغداري صنعتي، 491 واحد گاوداري صنعتي و 191 واحد کارگاه پرورش آبزيان است.
1955/6013/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۸۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش مشترک رادیو تهران برای پیدا کردن افراد مستعد در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، امروز در کانون پرورش فکری کودکان کرمانشاه همایشی ویژه استان کرمانشاه و برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت جوانان این استان برگزار شد.

در این کارگاه مبانی ابتدایی کار در رادیو و اجرا  اموزش داده شد.

کانون ایرانیاران مسئول شناسایی افراد مستعد و عضوگیری از این افراد در باشگاه ایرانیاران آموزشهای لازم به آنان داده می شود تا بتوانند گزارشگران و خبرنگاران فعال در استان کرمانشاه باشند.

در پایان این همایش فرمهایی به شرکت کنندگان داده شد تا درصورت داشتن شرایط اولیه به صورت افتخاری با رادیو همکاری کنند.

دیگر خبرها

  • چگونه آنفلوآنزای اسپانیایی ۱۹۱۸ جهان را دگرگون کرد
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • همایش مشترک رادیو تهران برای پیدا کردن افراد مستعد در کرمانشاه
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • صحنه ای زیبا از تخم‌گذاری یک پرنده روی آب در تالاب انزلی | ویدئو
  • تخم‌گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین‌المللی انزلی + فیلم
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • آبگیری هفت هزارهکتار از تالاب جازموریان
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز