Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@23:14:22 GMT

روس ها بار دیگر از پروفسور سمیعی تمجید می کنند

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۴۸۲۴۳

مدال طلای آکادمی ملی روسیه که به عنوان مدال نیکولای پیروگوف شناخته می شود، قرار است روز۳۰مارس ۲۰۱۸ ( جمعه ۱۰ فروردین ) در مجمع سالانه آکادمی ملی علوم به پروفسور مجید سمیعی اهداء شود.

مدال افتخار نیکولای پیروگوف به پاس خدمات انسان دوستانه پروفسور سمیعی به جراحی مغز و اعصاب و علوم اعصاب در سطح بین الملل در زمینه تحقیق، آموزش، نوآوری و بهبود استانداردهای جراحی اعصاب اعطا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نیکولای پیروگوف ۱۸۱۰-۱۸۸۱ دانشمند برجسته روس، پزشک، معلم، شخصیت ملی و عضو متخصص آکادمی علوم روسیه بود.

وی بنیانگذار جراحی در جبهه جنگ شناخته می شود و یکی از اولین جراحان اروپایی است که از اتر برای بیهوشی استفاده کرد و انواع عمل های جراحی را اختراع کرده و تکنیک خود را از استفاده از کیست گچ برای درمان استخوان های شکسته توسعه داد.

بالاترین جایزه بشردوستانه در اتحاد جماهیر شوروی، مدال طلای پیروگوف است و برای زنده نگه داشتن نام و یاد این پزشک، امروزه آکادمی ملی علوم روسیه مدال طلای ملقب به اسم پیروگوف را به یک شخصیت ملی و یک شخصیت بین المللی تاثیرگذار برای تقدیر از دستاوردها و خدماتش به علوم اعطا می کند.

پروفسور سمیعی عضو افتخاری آکادمی علوم ملی روسیه، عضو افتخاری انجمن جراحان مغز و اعصاب روسیه و استاد افتخاری موسسه بوردنکو مسکو است.

این دومین جایزه اعطایی کشور روسیه به پاس خدمات علمی و اجتماعی پروفسور مجید سمیعی است.

در سال ۲۰۱۷ نیز اولین مدال طلای پروفسور کونوولوف به منظور قدردانی از تاثیر مثبت و ویژه ای که پروفسور سمیعی بر رشد و توسعه جراحی مغز و اعصاب در روسیه داشت، به این چهره ایرانی اهدا شد.

همچنین از پروفسور سمیعی خواسته شد نهال سیبی در باغ مرکز علمی و عملی جراحی مغز و اعصاب بوردنکو بکارد تا نامش در زیر این درخت همواره به یادگار باقی بماند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۸۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تمجید ویژه عنایتی از خودش در کنفرانس خبری!

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902999

دیگر خبرها

  • اوج سلامت مغز چه زمانی است؟
  • بازیکنان استقلال شایسته قهرمانی هستند/ از آکادمی استقلال بی خبرم
  • داروین نونیز اعصاب ندارد؛ مهاجم لیورپول به خودی هم رحم نکرد! / عکس
  • پرفسور بالتازار چگونه دیده شد؟/ نقش جشنواره در افزایش انگیزه
  • چین با بذرهای فضایی کشاورزی می‌کند!
  • ببینید | تمجید ویژه عنایتی از خودش در کنفرانس خبری!
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • افشاگری از ماجرای حواله‌های خودرو، افزایش قراردادها، مشاوران ۴۰۰ میلیونی و برکناری مدیر سرشناس آکادمی/ هشدار به مالکان جدید استقلال
  • افشاگری از ماجرای حواله‌های خودرو،افزایش قراردادها، مشاوران۴۰۰ میلیونی و برکناری مدیر سرشناس آکادمی/ هشدار به مالکان جدید استقلال
  • مدال‌آوری دانشجویان دانشگاه کاشان در مسابقه ریاضی کشوری