Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدراضی نوری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: برای تحقق حمایت از کالای ایرانی مردم باید در کنار دولت از تولیدات داخلی حمایت کنند. امسال برخلاف سال‌های گذشته که مخاطب رهبر معظم، دولت بود مردم مورد خطاب قرار گرفتند.

وی بیان داشت: یکی از ارکان اساسی رونق گرفتن تولید داخل این است که باید بازار پرمصرفی داشته باشد تا بتواند تولید را ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کالاهایی را که تولیدکنندگان تولید می‌کنند باید برای جامعه هدف مطلوب باشد تا آن را بپذیرند و خریداری کنند.

نوری با اشاره به اعتماد سازی بین تولید کننده و مصرف کننده گفت: ما برای این‌که بتوانیم در زمینه اشتغال و تولید برنامه‌ریزی و به سمت جلو حرکت کنیم باید از کالاهای داخلی حمایت کنیم. کیفیت محصولات داخلی نیز باید به گونه‌ای باشد که با نمونه خارجی قابل رقابت باشد و مصرف‌کننده به آن اعتماد کند و اگر بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اعتماد ایجاد شود تولید ما بالا رفته و به نسبت تولید، اشتغال پایدار نیز شکل می‌گیرد.

نماینده مردم شوش در مجلس عنوان کرد: اکنون که مقام معظم رهبری بر حمایت از کالای ایرانی تاکید کردند مسئولین باید زمینه لازم را برای توسعه تولید داخل فراهم کنند که یکی از این موارد جلوگیری از واردات اجناسی است که مشابه آن‌ها در داخل کشور تولید می‌شود و از همه مهم‌تر جلوگیری از قاچاق کالاست که سالانه حدود 15 تا 25 میلیون دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود.

وی افزود: ما باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم را برای توسعه کمی و کیفی کالاهای داخلی داشته باشیم تا شاهد اقتصادی پایدار و مورد اعتماد باشیم. یکی از برنامه‌ها که در کشورهای خارجی بخصوص در غرب رایج است نهادینه کردن فرهنگ مصرف‌گرایی در کشورهای هدف است تا همه چیز به صورت آماده و با کیفیت در اختیار کشور هدف قرار گیرد. ما نیز باید میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اعتماد را به وجود آوریم.

وی در پایان گفت: تولیدکننده باید کالای با کیفیت عرضه کند و استانداردهای لازم را در سطح بین‌المللی داشته باشد تا بتواند در سطح جهانی محصول خود را عرضه کند. مهم‌ترین رکن بازاریابی در سطح داخلی و منطقه‌ای، اعتماد بین مصرف‌کننده و تولیدکننده است.

انتهای پیام/م

حمایت از کالای ایرانی با اعتماد سازی به این این امر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۸۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: بیش از ۵۸۷ میلیون و ۴۳۲ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص فروردین ماه امسال در نیروگاه شهید سلیمی نکا تولید شده است.   نوراله ادبی فیروزجائی افزود: در این ماه بیش از ۶۱ درصد انرژی تولید شده در واحد‌های بخاری و حدود ۳۹ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد.

او با اشاره به ضرورت آمادگی کامل همه واحد‌های نیروگاهی برای تولید پایدار انرژی در تابستان، افزود: از ۱۴ برنامه تعمیراتی پیشبینی شده برای ارتقای میزان آمادگی واحد‌ها جهت تولید پایدار انرژی مورد نیاز شبکه در فصل تابستان، از دهم مهر تاکنون ۱۰ برنامه تعمیراتی به سرانجام رسیده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: تعمیرات نیمه اساسی واحد یک و میاندور‌ه‌ای واحد ۳ بخار و لایروبی حوضچه آبگیر واحد‌های بخاری بدون وقفه در حال انجام است و پیش بینی می‌شود تا قبل از شروع روز‌های اوج مصرف با انجام همه برنامه‌های تعمیراتی و پروژه لایروبی، واحد‌ها برای تولید پایدار انرژی آماده شوند.   نیروگاه ۴۵ ساله شهیدسلیمی نکا شامل ۴ واحد بخار، ۲ واحد گازی و یک واحد بخار در بلوک سیکل ترکیبی است که با انجام برنامه‌ها و پروژه‌های بازسازی، تعمیراتی و رفع چالش‌ها و محدودیت‌های تولید می‌تواند نقش بسیار موثری در پایداری شبکه برق کشور داشته باشد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی تولید ۱۵۰۰ قلم کالای دانش بنیان در مازندران
  • اعتماد به نیروهای داخلی؛ پیامد مهم اجرای طرح ملی ایران قوی
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد