Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@16:05:42 GMT

بی ثباتی قیمت ارز به کالاهای ایرانی ضربه می زند

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۴۸۸۷۴

بی ثباتی قیمت ارز به کالاهای ایرانی ضربه می زند

ساری - عضو مجمع نمایندگان مازندران با انتقاد از افزایش قیمت ارز و بی برنامگی دولت در این زمینه گفت: این امر به اقتصاد و کالاهای ایرانی ضربه می زند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد شاعری ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اظهار تاسف از عدم کنترل بازار ارز از سوی بانک مرکزی ادامه داد: در نوروز شاهد افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی در کشور هستیم و با توجه به شعار " حمایت از کالای ایرانی" که از سوی مقام معظم رهبری عنوان شد افزایش بی‌رویه قیمت ارز بیانگر بی‌برنامگی دولت برای تنظیم بازار ارز و حمایت از تولید داخل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شوری اسلامی اظهار کرد: به هر میزان قیمت ارز افزایش پیدا کند ارزش پول ملی کاهش می‌یابد که این امر باعث رونق بازارهای خارجی و ضربه به اقتصاد و کالای ایرانی می‌شود و در نتیجه هزینه تولید برای تولیدکنندگان داخلی افزایش می‌یابد.

این مسئول با توصیه به اینکه در این شرایط حساس باید بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی و مردم به وظیفه قانونی و اجتماعی خود عمل کنند، افزود: بانک مرکزی و وزارت  اقتصادی و دارایی باید متناسب با تقاضای کشور ارز را با قیمت مناسب در بازار و شبکه‌های مطمئن و صرافی‌ها به صورت قانونی عرضه کند تا بازار کاذب در داخل کشور ایجاد نشود.

این عضو خانه ملت اظهار کرد: در این شرایطی که بوجود آمد آمریکا قصد ایجاد جنگ اقتصادی علیه ایران و چانه زدن بر سر مفاد برجام را دارد که باید با تشکیل کمپین‌های خودجوش برای نخریدن ارز غیرضروری و عدم سرمایه‌گذاری در این بخش و هدایت نقدینگی کشور به سمت تولید و حمایت از صادرات و کالای ایرانی توطئه‌ کشورهای زیاده‌خواه بویژه آمریکا را خنثی کنیم.

شاعری ادامه داد: آمریکا قصد دارد با اهرم‌های اقتصادی و جنگ روانی در جامعه تقاضاهای کاذب ایجاد کند و باید مراقب بود تا در زمین کشورهای استکباری بازی نکنیم.

وی خواستار "راه‌اندازی کمپین‌ نه" به تقاصای فزاینده خرید ارز در کشور شد و گفت: در این زمینه نقش فعالان اجتماعی، هنرمندان صاحب نام و تاثیرگذار، اصحاب رسانه و شبکه‌های مجازی موثر و کارساز خواد بود.

عضو مجمع نمایندگان مارندران اظهار کرد: شاید دولت به تنهایی توان کنترل بازار ارز را نداشته باشد و مردم باید به کمک دولت بیایند تا آرامش در بازار ارز حاکم شود.

شاعری ارزش پول ملی را یک هویت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانست و افزود: اگر به دنبال حفظ هویت ایرانی هستیم باید در شرایطی که دشمن سعی در فشار اقتصادی دارد تا ما را در برابر زیادی‌خواهی‌های خود تسلیم کنند باید هوشیارانه عمل کنیم و تقاضای غیرضروری درخصوص سکه و ارز را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: هرچه افزایش قیمت ارز و سکه در بازار داشته باشیم بازار از نقدینگی به سمت بخش‌های غیرمولد اقتصادی هدایت می‌شود و رفتارهای کاذب به تولید و اشتغال کشور ضربه میزند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت باید کارآمدی خود را با سازوکارهای لازم و اقدامات موثر علمی و عملی در تنظیم بازار ارز نشان دهد و جلوی افزایش بی‌رویه ارز را بگیرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۸۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم در بازار

 

۱۰ خبر مهم برای طلا، سکه، نفت و بیت کوین 

 

پیش بینی بورس دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

سهامداران این فلزات اساسی، مبین و دی بخوانند

 

خبری مهم درباره یک عرضه اولیه

 

افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی

  دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا برگزار می شود

 

قیمت دنا پلاس اتوماتیک چقدر شد؟

 

رکوردشکنی فروش شدوص

 

کدام نمادها حجم مشکوک خوردند؟

 

پرسودترین نمادهای امروز بورس تهران

 

میزان و زمان واریز سود ۴۰ نماد بورسی و فرابورسی | کدام نماد سود بیشتری به سهامدارانش می‌دهد؟

 

تداوم افت ارزش سهام عدالت      

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت نان در برخی نانوایی‌های سنندج!
  • بنگاه‌های اقتصادی چشم انتظار حل مشکل مواد اولیه هستند
  • افتتاح ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: ۲۶۵۰۰ خودرو در انبارهای غیررسمی پیدا کردیم / مسئولان از خودروهای شوتی حمایت می‌کنند
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است