Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@13:24:23 GMT

بازدید روحانی از قدمگاه امام رضا (ع) در مرو

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۴۹۵۲۱

رئیس‌جمهور با زیارت قدمگاه تاریخی امام رضا (ع) در مرو گفت: شهر مرو برای ما هم تاریخی و هم مقدس است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسن روحانی به هنگام زیارت قدمگاه امام رضا (ع) در مرو، در گفتگو با خبرنگاران گفت: مرو یکی از شهر‌های بسیار کهن و باستانی است که در تاریخ اهمیت ویژه‌ای داشته و مرکز فرهنگی و علمی بوده و کتابخانه‌های بزرگی در آن وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جمهور با اشاره به حضور امام رضا (ع) در این شهر در دوران خلافت مامون عباسی، اظهار داشت: بسیاری از مباحثات، آثار، خطبه‌ها و کلامی که از امام رضا برجا مانده است، مربوط به این دیار است و به همین دلیل این دیار برای ما بسیار مقدس است.

روحانی با اشاره به وجود مقبره صحابه حضرت رسول (ص) و آرامگاه فرزند امام سجاد (ع) و دیگر مشاهیر مذهبی و تاریخی در مرو، گفت: این شهر برای ما هم تاریخی و هم مقدس است.

رئیس جمهور با بیان اینکه کشور ما همواره سایه توجهات، ولی عصر (عج) و بارگاه منور امام رضا (ع) بوده است، اظهار امیدواری کرد همه ملت ایران در سال جدید در پناه اهل بیت (ع) بوده و سال جدید سال موفقیت، نشاط و پیروزی برای همه ملت و مسلمانان باشد.

روحانی همچنین از آرامگاه محمد بن زید بن زین العابدین (ع)، مقبره صحابه حضرت رسول اکرم (ص)، آرامگاه حاج یوسف همدانی از شاگردان امام هفتم و آرامگاه سلطان سنجر آخرین پادشاه سلجوقی در شهر تاریخی مرو نیز بازدید و در قدمگاه امام هشتم زیارت نامه امام رضا (ع) را قرائت کرد.

 

منبع: تسنیم

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۹۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین یادواره ۱۲ شهید روحانی شهرستان مهر پیش از ظهر دوشنبه با حضور حجت الاسلام محمود محمودی‌زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس، امام جمعه مهر و مسؤولان محلی و شهرستانی در روستای قلعه سید بخش مرکزی شهرستان مهر برگزار شد.

امام جمعه شهرستان مهر در این همایش گفت: در طول دوران ۸ ساله دفاع مقدس روحانیون سراسر شهرستان مهر همدوش و همسنگر با اقشار مختلف مردم در دفاع از کیان ایران اسلامی مردانه جنگیدند و ۱۲ آلاله سروقامت روحانی شهرستان مهر با خون سرخ خود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را آبیاری نمودند.

حجت الاسلام علیرضا سفار افزود: همیشه شهدای روحانی و روحانیت ما در مسائل فرهنگی، علمی، مبارزه و مجاهدت پیشتاز بودند و به نسبت جمعیتشان بیشترین شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند.

در پایان این آئین با اهدای لوح تندیس سپاس و هدایایی از صبر و مقاومت ۱۲ خانواده روحانی شهید شهرستان مهر تجلیل شد.

کد خبر 6098016

دیگر خبرها

  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • اینجا آثار تاریخی را با زباله تزئین می‌کنند!
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر با پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • دانشجویان معترض آمریکایی پیروان مکتب امام صادق هستند
  • دانشجویان معترض آمریکایی پیروان امام صادق هستند!
  • مراسم عزاداری امام صادق(ع) و گرامیداشت شهدای طلبه و روحانی ورامین
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد