Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@12:50:06 GMT

نظارت بر خدمات سفر در قزوین افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۴۹۹۷۳

نظارت بر خدمات سفر در قزوین افزایش یافت

قزوین-ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین گفت:598 فقره نظارت بر خدمات سفر از ابتدای طرح نوروزی تا کنون توسط کمیته نظارت ستاد نوروزی استان انجام شده که 37 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

محمدعلی حضرتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در روز هفتم فرودین سال قبل 38 فقره نظارت از خدمات سفر صورت گرفته بود که این مورد در سال جاری به 65 فقره افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: از 27 اسفند 96 تا هفتم فروردین سال جاری، 138 هزار و 584 مسافر و گردشگر در مراکز اقامتی استان از قبیل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه های بومگردی، خانه مسافر، مدارس و کمپ‌ها اسکان یافته اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد رشد داشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین افزود: یک میلیون و 482 هزار و 125 نفر در ایام تعطیلات از جاذبه های گردشگری استان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34 درصد رشد داشته است.
وی با مقایسه آمار روز هفتم فروردین ۹۷ با روز مشابه سال گذشته افزود: در سال گذشته 169 هزار و 230 گردشگر و مسافر از آثار تاریخی استان بازدید کردند و 9 هزار و 205 نفر در استان اقامت یافتند در حالی که در سال جاری میزان اقامت در استان به 13 هزار و 320 نفر و میزان بازدید از جاذبه های گردشگری به 220 هزار و 389 نفر افزایش یافت.
استان قزوین بیش از یک هزار و 300 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد.
6101/6012

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري نوروز استان قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۹۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در قزوین

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف استان قزوین از پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در این استان به دلیل عدم رعایت قوانین نظام صنفی در ماه مبارک رمضان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمود شفیعی، اظهار داشت: 6 واحدهای صنفی برای فعالیت در ماه مبارک رمضان فاقد مجوز بودند که با شناسایی و پیگیری بازرسان اتاق اصناف پلمب شد.

وی اضافه کرد: 43 واحد صنفی دیگر نیز دارای مجوز فعالیت در ماه مبارک رمضان بودند، اما ضوابط صنفی مثل پوشاندن مغازه را رعایت نکردند که متصدیان آنها اخطار 24 ساعته دریافت کردند تا نواقص لازم را برطرف کنند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف استان قزوینف تاکید کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون تیم‌های ثابتی برای برخورد با متخلفان تدارک دیده شده تا بر فعالیت واحدهای صنفی مثل چلوکبابی‌ها، کباب پزی‌ها، صبحانه‌سراها، رستوران‌ها، قنادی‌ها، آبمیوه و بستنی فروشان، کافه‌ها و مراکز عرضه غذاهای گرم نظارت داشته باشند.

شفیعی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی تا پایان ماه مبارک رمضان، موضوع را به سامانه 124 گزارش دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از نیم میلیون گردشگر از جاذبه‌های گردشگری قزوین
  • افزایش ۵ درصدی مصرف بنزین استان قزوین در نوروز ۱۴۰۳
  • بازدید بیش از ۴۳۹ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری قزوین
  • پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در قزوین
  • پلمب ۶ واحد صنفی در قزوین
  • افزایش ۱۵درصدی تردد خودرو‌ها در مسیر‌های ارتباطی قزوین
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد اتوبوس‌ها نسبت به سال گذشته در فارس
  • نظارت تعزیرات بر جایگاه‌های سوخت در قزوین تشدید می‌شود
  • رونق بخش گردشگری، سیاست قطعی استان برای توسعه اقتصادی
  • هدف‌گذاری افزایش ۲۵ درصدی جذب گردشگر در آذربایجان شرقی