Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز -خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی امروز چهارشنبه گزارش کرد آمریکا کمک هایش را به کشورهایی که با کره شمالی معامله می کنند، قطع می کند.
کمک های کشورهای دیگر به کره شمالی که باعث تقویت توان سایبری و مجازی این کشور شود باعث خواهد شد تا مساعدت های آمریکا به آنها خاتمه یابد.
این گزارش ادامه می دهد دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا سندی را برای ممنوعیت این کمک رسانی ها به کره شمالی امضا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این مبنا هر کشوری که کمک هایی را در اختیار کره شمالی قرار دهد که به افزایش قابلیت های سایبری آن کشور منجر شود دیگر نمی تواند از صندوق های کمکی دولت آمریکا استفاده کند.
این اولین بار است که دولت آمریکا صراحتا از حملات سایبری کره شمالی تا این اندازه ابراز نگرانی کرده و سندی قانونی برای مقابله با آن منتشر می کند.
این سند پس از آن منتشر شد که رسانه های غربی و دولت آمریکا مدعی شدند که با افزایش تحریم ها علیه کره شمالی این کشور برای دستیابی به حمایت های اقتصادی بیشتر اقدام به حملات سایبری برای دستیابی به ارزهای مجازی کرده است.
پیشتر خبرگزاری کره جنوبی در گزارشی مدعی شده بود کره شمالی با وجود تحریم های بین المللی موفق به کسب درامد 210 میلیون دلاری از ارز مجازی شده است.
این گزارش می افزاید کره شمالی احتمالا 11 هزار بیت کوین را از طریق معاملات معدنی و یا با هک کردن رایانه ای بدست آورده و بر درامد ارزی خود در حین تحریم ها افزوده است.
خبرگزاری کره جنوبی می نویسد منابعی، اطلاعات مربوط به معاملات ارزی مجازی کره شمالی را از آژانس امنیت ملی آمریکا بدست آورده اند که بر اساس محاسبات آنها رقم بدست آمده تا پایان سال گذشته میلادی معادل 210 میلیون دلار بوده است.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۰۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، در بیانیه‌ای درخواست مشترک کره جنوبی، ژاپن، آمریکا و ۴۷ کشور دیگر مبنی بر ارزیابی «عینی و مستقل» تحریم‌های اعمال‌شده علیه پیونگ‌یانگ را قویاً محکوم کرد.

حکم هیات ناظر بر تحریم‌ها علیه کره شمالی ماه گذشته پس از وتوی درخواست تمدید ماموریت توسط روسیه، منقضی شد. در پی این وتو، واشنگتن اعلام کرد که در تلاش است تا با همکاری سئول، برای جایگزین کردن هیات ناظر که هم‌اکنون منحل شده است، روش‌هایی «خلاقانه» حتی «خارج از ساختار سازمان ملل» پیدا کند.

کیم سونگ در بیانیه‌ای که خبرگزاری مرکزی کره شمالی آن را منتشر کرده است، اعلام کرد: نیروهای دشمن احتمالاً دومین و سومین هیات ناظر را در آینده تشکیل دهند اما با گذشت زمان مشخص می‌شود که تمام این تلاش‌ها خودزنی است.

وی افزود: این هیات ابزاری در دست آمریکا و کشورهای غربی برای سرکوب حق موجودیت حکومتی مستقل است. در صورتی که آمریکا و حامیانش به‌جای عبرت گرفتن از اتفاق اخیر (وتوی روسیه)، همواره به دنبال اتخاذ سیاست‌های خصمانه منسوخ علیه کره شمالی باشند، آنگاه با شکستی راهبردی و مصیبت‌وار مواجه خواهند شد.

کد خبر 6097133

دیگر خبرها

  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود