Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود اسدی عضو شورای مرکزی خانه کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد وسعت بخش کشاورزی با بحران فوق حاد منابع آبی مواجه است، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و خشکسالی‌های اخیر، در صورت نبود بارش‌های مناسب، ممکن است کشاورزان در استانهایی که باید از آب فوق الارضی استفاده کنند با محدودیت و ممنوعیت کشت و تولید روبرو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مناطقی که با محدودیت منابع آبی روبرو هستیم، دولت باید با خرید حقابه کشاورزان از کشت محصول جلوگیری کند نه اینکه با اعلام ممنوعیت این مشکل را که به قیمت گرسنه ماندن کشاورزان تمام می شود، حل کند.

اسدی خرید حقابه کشاورزان، ایجاد گلخانه‌های مدرن و پیشرفته و استفاده از روش‌های نوین آبیاری به ویژه ابیاری قطره ای را راه حل مقابله با خشکسالی اعلام کرد.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ادامه داد: در گلخانه‌های فوق پیشرفته در دنیا، هر مترمربع 100 کیلو محصول تولید می شود که این میزان 30 تا 40 برابر تولید در گلخانه‌های سنتی ما است.

وی با انتقاد از بی تفاوتی دولت نسبت به بخش کشاورزی بیان کرد: دولت آن چنان که باید و شاید بودجه به بخش کشاورزی اختصاص نداده است، در حالیکه اگر منابع صنعت خودروسازی که نتیجه ای از آن برای کشور حاصل نشد را به مدرنیزاسیون بخش کشاورزی اختصاص می داد؛ هم اکنون بهره برداران در مقابله با خشکسالی این طور زمین گیر نمی شدند.

اسدی در خاتمه تصریح کرد: به اعتقاد بنده دولت برنامه‌ای برای مقابله با خشکسالی و کمک به کشاورزان ندارد و تنها در استان هایی که با بحران شدید منابع آبی روبرو هستند، از کشت محصول در این استان‌ها که به قیمت بیکاری هزاران کشاورز و مهاجرت آنها به حاشیه شهرها می شود، جلوگیری می کند.   

انتهای پیام/

بی تفاوتی دولت نسبت به بخش کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۱۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد

جورابلو ، با بیان اینکه ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان گرمسار وجود دارد، گفت: جمعیت کثیری از مردم این شهرستان در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند که بحران خشکسالی و کمبود آب مهم‌ترین چالشی است که کشاورزان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تضمینی برای تأمین حقابه کشاورزان گرمساری از منبع دائمی حبله‌رود وجود ندارد، افزود: در شرایط کنونی بسیاری از کشاورزان این منطقه به دلیل کم‌آبی دچار خسارت شدند و مسئولان مرتبط باید در خصوص تأمین حقابه کشاورزان به جد ورود کنند.

رییس جهاد کشاورزی گرمسار با تأکید بر اینکه کشت محصولات کم‌آب‌بر در شرایط فعلی در دستور کار است، گفت: در سال زراعی گذشته به کشاورزان توصیه شد برای کشت بهاره، ذرت را به‌عنوان محصول کم‌آب‌بر جایگزین پنبه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • حقابۀ لرستان فدای بازی سیاسی شد/ کشاورزان مهاجرت کرده‌اند
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • ساخت نوع جدیدی از مواد متخلخل که می‌توانند گازهای گلخانه‌ای را ذخیره کنند
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد