Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلويزيوني العالم، طراحي و ساخت دست مصنوعي متحرک به همت جوانان يمني براي معلولان جنگ، جان تازه اي به اين افراد و افرادي که در حوادث ديگر دچار معلوليت هاي دائمي شده اند، بخشيد.
با توجه به افزايش معلولان يمني که در جريان جنگ تجاوزکارانه سعودي عليه اين کشور، دست و پاي آنها قطع شده و دچار معلوليت هاي دائمي شده اند، جوانان يمني دست مصنوعي طراحي کرده و ساخته اند که با دستور مغز کار مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين دست مصنوعي با هدف کاستن از رنج هاي معلولان و کمک به آنها براي مقابله در برابر متجاوزان طراحي و ساخته شده است.
خبرنگار شبکه در يمن در گزارشي در اين خصوص گفت: جوانان يمني با امکانات اندکي که در اختيار دارند تلاش کردند دست مصنوعي متحرکي طراحي کنند که به دستور مغز کار مي کند.
طراحي اين دست مصنوعي با استقبال معلولان و خانواده هاي آنها روبرو شده است.
عقيل المصباحي پدر يکي از کودکان معلول يمني گفت: طراحي و توليد اين دست مصنوعي باعث تقويت روحيه فرزندم شده است. همين که توانست با اين دست اشياء را بگيرد خيلي خوشحال شد. ما خوشبين هستيم.
محمد جياش مدير اجرايي مرکز توليد پروتزهاي انساني گفت: از اين که جوانان ما چنين اختراعي کرده اند بسيار خوشحاليم. اين اختراع بسياري از مشکلات معلولان را از بين مي برد و لبخند را به آنها برمي گرداند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان گفت: از سال گذشته نهضت تامین و توزیع وسایل کمک توانبخشی اولویت دار شامل ویلچر، تشک مواج و سمعک به تعداد 4 هزار مورد بین معلولان دهک یک تا 7 که دارای معلولیت تایید شده در کمیسیون پزشکی تشخیص معلولیت بهزیستی بودند توزیع شد.

شیخانی با بیان اینکه این اقلام براساس نیاز سنجی صورت گرفته و با توجه به اینکه بیشترین نیاز معلولان اعلام شده بود در اولویت بوده، افزود: پارسال حدود 8 میلیارد تومان تامین اعتبار دراین خصوص انجام شده که امسال پیش بینی می شود این مبلغ حدود 8 تا 10 میلیارد تومان باشد.

وی گفت: افرادی که تاکنون  وسایل کمک توانبخشی را دریافت نکرده اند و  جامانده اند برای  دریافت این اقلام می توانند با مراجعه به ادارات شهرستانها درخواست خودشان را مطرح و در صورت تایید کمیسیون و یا کارشناس مربوطه این اقلام را دریافت کنند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان گفت:  سال گذشته در مرحله اول برای این سه نوع اقلام توانبخشی  و امسال هم در صورت تامین اعتبار  برای تمام وسایل توانبخشی همچون وسایل کمک بینایی، کمک شنوایی، قطعات کاشت حلزون ، واکر ، کالسکه CP  برای معلولان برنامه ریزی شده است .

دیگر خبرها

  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • ساخت یک شعله سه بعدی از سیاهچاله با استفاده هوش مصنوعی
  • خودروهای هر کشور به چه چیزی معروف هستند؟ (+عکس)
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان و معلولان تجهیز می شود
  • هوش مصنوعی چگونه به معماران و طراحان کمک می‌کند؟
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • میدان ۱۲ فرودین، نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در سنندج + گزارش پیگیری
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک