Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@16:36:11 GMT

667 هزار گردشگر از منطقه آزاد اروند دیدن کردند

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۵۲۷۸۰

667 هزار گردشگر از منطقه آزاد اروند دیدن کردند

اسماعیل زمانی چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد 650 هزار گردشگر از داخل کشور و 17 هزار گردشگر خارجی بوده اند که از اثرهای تاریخی و یادمان های شهدای دفاع مقدس این منطقه دیدن کردند.
وی شمار گردشگران خارجی بدون روادید را 11 هزار نفراعلام کرد و گفت: 6 هزار نفر از گردشگران خارجی از کشورهای عراق و حاشیه خلیج فارس از مرز شلمچه و بنادر آبادان و خرمشهر وارد منطقه آزاد اروند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی شمار گردشگران آبی در منطقه آزاد اروند را 383 هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 93 هزار نفر در خرمشهر، 30 هزار نفر در آبادان و 260 هزار نفر در اروندکنار از کشتی های گردشگری آبی در آبراه اروند، کارون و بهمنشیر استفاده کردند.
زمانی عمده گردشگران آبی را کاروان های راهیان نور عنوان کرد و گفت: مجموع گردشگران آبی در منطقه آزاد اروند در مقایسه با گردشگران سال گذشته رشد بسیار خوبی را نشان می دهد.
زمانی گفت: امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش مسافران نوروزی به این منطقه هستیم و با گذشت زمان تعداد بیشتری از گردشگران به این منطقه وارد می شوند.
به گزارش ایرنا یادمان های شهدای هشت سال دفاع مقدس شلمچه، علقمه، نهرخین، موزه جنگ و گذر رود کارون از دل شهر ، اروند صغیر در جزیره مینو با نهرهای بزرگ و نخلستان ها مناطق مورد نظر گردشگران در خرمشهر می باشد.
همچنین در شهرستان آبادان، موزه مردم شناسی، موزه تاکسی درمی، یادمان شهید تندگویان، یادمان شهدای والفجر هشت، مسجد رنگونیها، بازار ته لنجی‌ها،بازار ماهی، بازار بزرگ شهر، بازار کویتی‌ها و دیگر مناطق تجاری آن از جمله مناطق مورد نظر گردشگران است.
منطقه آزاد تجاری-صنعتی اروند در شمال غربی خلیج فارس و جنوب غربی استان خوزستان در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با وسعت بیش از 173کیلومترمربع در محل تلاقی اروند رود و کارون واقع شده و دارای مرز مشترک با کشورهای عراق و کویت است.
7165/7100/6064
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال حاشیه خلیج فارس شهدای هشت سال دفاع کاروان های راهیان نور کشتی گردشگری موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۲۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تدوین برنامه بازاریابی و تبلیغات گردشگران خارجی در قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ علیرضا خزائلی افزود: تدوین این برنامه در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان به گردشگران خارجی در دستور کار قرار گرفته و قرار است تا نیمه نخست امسال تکمیل و اجرایی شود.

وی تصریح کرد: شناخت بازار‌های هدف گردشگری، تبیین نحوه حضور در نمایشگاه‌های بازار‌های هدف، تعیین نوع و نحوه بازاریابی و تبلیغات در قالب انواع اقلام تبلیغاتی و برگزاری رویداد‌ها و جشنواره‌های گردشگری از جمله موضوعات مهم در تدوین این برنامه است.

خزائلی تاکید کرد: از سال‌های گذشته تاکنون تصمیم گرفتیم که برای جذب هرچه بیشتر گردشگران خارجی باید بازار‌های هدف را شناسایی کنیم، همین رویکرد سبب شد تا تدوین برنامه یاد شده مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی، استان قزوین با کمک این برنامه هدفگذاری می‌کند که در کدام استان‌ها و برای کدام کشور‌ها اقلام کالایی با زبان خارجی به خصوص چاپ و توزیع کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین خاطرنشان کرد: این استان در حوزه گردشگری خارجی روند رو به رشد دارد و در همین ایام تعطیلات نوروزی ۱۲۰ گردشگر خارجی از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.

خزائلی یادآور شد: گردشگران خارجی متعلق به کشور‌های اروپایی، چین، روسیه، حوزه خلیج فارس و همچنین آسیای شرقی بودند که در قالب انفرادی و همراه با تیم‌های تورگردی به ایران آمده و استان قزوین را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری انتخاب کردند.

گفتنی است، ۱۵۱۶ اثر طبیعی و تاریخی در استان قزوین ثبت ملی شده است.

دیگر خبرها

  • عبور از اروند اوج شکوه رزمنده‌های گیلان در عملیات والفجر ۸
  • برگزاری همایش آموزشی حجاج در اروند
  • برگزاری همایش آموزشی حجاج در منطقه آزاد اروند
  • تلاش مناطق آزاد برای جذب گردشگر داخلی و غرب آسیا
  • آثار جشنواره مد و لباس نقش تن‌پوش در حال داوری است
  • آغاز داوری آثار ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند
  • تدوین برنامه بازاریابی و تبلیغات گردشگران خارجی در قزوین
  • آغاز تدوین برنامه بازاریابی و تبلیغات گردشگران خارجی در قزوین
  • اردیبهشت ماه؛ بهترین زمان برای دیدن جاذبه های رویایی ایلام
  • اوج گیری رطوبت در اروند