Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فرا رسیدن ایام نوروز سال ۹۷ بهانه‌ای شد تا گفتگو‌هایی تفصیلی با طعم "عیدانه" با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته باشیم. بر این اساس پای ناگفته‌های "سید حسین نقوی‌حسینی" نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نشستیم که از خانواده خود، درآمدش در مجلس، وضعیت برجام، و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. سخن گفت.

مشروح مصاحبه را در ادامه می‌خوانید:

باشگاه خبرنگاران جوان: لطفا در ابتدا توضیحی درباره خود و میزان تحصیلاتتان بفرمایید.

نقوی‌حسینی: بنده سیدحسین نقوی‌حسینی متولد ۲۶ مرداد ۱۳۳۹ در روستای کلاته از توابع شهرستان ورامین هستم. لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه تهران با رتبه ۳۶ و فوق‌لیسانس این رشته با رتبه ۴ کشوری را دارم و سال ۸۶ هم مدرک دکترای علوم سیاسی با گرایش جامعه‌شناسی سیاسی را از دانشگاه علوم تحقیقات تهران اخذ کردم. با این تفاسیر بنده قبل از نمایندگی مجلس دکترا گرفتم و نماینده نشدم و بعد دکترا بگیرم (با لبخند).

باشگاه خبرنگاران جوان: چه سالی ازدواج کردید و چگونه با همسرتان آشنا شدید؟

نقوی‌حسینی: در آبان سال ۱۳۶۰ ازدواج کردم. در نیمه دوم سال ۵۹ با همسرم آشنا شدم. آن زمان دانشجوی تربیت معلم و ۱۹ ساله بودم، مرحوم پدرم با یکی از کسبه محله صحبت کرده بود که اگر دختر خوبی می‌شناسید، به ما معرفی کنید و این کسبه محل معرف ازدواجم بود. در آن زمان همسرم اول دبیرستان را خوانده و ۱۷ ساله بود. یک اتاق از خانه پدری‌ام در روستای کلاته گرفتیم و زندگی‌مان را آغاز کردیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: چند فرزند دارید؟ مجرد هستند یا متأهل؟

نقوی‌حسینی: ۴ فرزند دارم. دو فرزند بزرگم دختر هستند، سومین فرزندم پسر و فرزند آخر هم دختر است. هر ۴ فرزندم ازدواج کرده‌اند. دختر بزرگم دبیر آموزش و پرورش است و از طریق آزمون استخدامی وارد آموزش و پرورش شده و استخدامش هیچ ارتباطی به بنده و نمایندگی‌ام ندارد. وی نیروی آموزش و پرورش اسلامشهر است و پدرش برای انتقالش کاری انجام نداده است و یک فرزند دارد. شغل همسرش هم آزاد است. دختر دومم از طریق آزمون وارد شهرداری تهران شده است و رتبه خیلی خوبی در این زمینه کسب کرد و شغل وی هم ارتباطی به بنده ندارد. همسر این دخترم پیش از ازدواج در آزمون وزارت امور اقتصاد و دارایی شرکت کرد و فرزندی هم ندارند.

پسرم استخدام هیچ جایی نیست و کار آزاد انجام می‌دهد و هیچ ارتباطی با بنده ندارد. به پسرم گفتم اگر برای یک میلیون چک به زندان بیفتی، فقط برایت کمپوت می‌آورم، کار دیگری نمی‌کنم. پسرم هیچ جا اسم مرا نمی‌برد، هیچ جا از جایگاه من استفاده نمی‌کند و بار‌ها شده که خودش را با نام دیگری معرفی می‌کند تا از اسمش سوء استفاده نکند. این موضوع مرا یاد خاطره‌ای انداخت؛ روزی یکی از وزرا که قبلا مسئول سازمانی بود، مرا دید و گله کرد که این پسر شما بود؟ چرا به من نگفتی؟ او خودش را علی عینی معرفی کرده بود که گفتم نیازی به گفتن نیست و باید کارهایش را قانونی انجام دهد. پسرم ازدواج کرده و همسرش دانشجوی فوق‌لیسانس الهیات دانشگاه تهران است و در دوران دانشجویی با هم آشنا شدند. دختر کوچکم دانشجوی فوق‌لیسانس زبان فرانسه است، شاغل نیست، شغل همسرش آزاد است و شرکت اقتصادی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: به همسرتان در کار منزل کمک می‌کنید؟

نقوی‌حسینی: همسرم وقتی با من ازدواج کرد اول دبیرستان بود، اما الان دانشجوی دکترای ادبیات دانشگاه فرهنگیان است. وقتی ازدواج کردیم هر دو نفرمان درس می‌خواندیم، همسرم وارد آموزش و پرورش شد و آن زمان نیروی حق‌التدریس بود، بعد هم استخدام شد. در خانه اگر فرصتی داشته باشم، کمک می‌کنم اما متأسفانه زمانی برای انجام کار‌های خانه ندارم و خیلی کم اتفاق می‌افتد که بنده یکی دو ساعت در خانه باشم و اگر خانه باشم، همه تعجب می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان: اهل کتاب خواندن هستید؟

نقوی‌حسینی: در دوران دانشجویی و تحصیل و همچنین زمان تدریس دانشگاه کتاب‌های زیادی می‌خواندم اما در حال حاضر کتاب غیرمرتبط با کارم را مطالعه نمی‌کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان: آیا از فضای مجازی استفاده می‌کنید؟

نقوی‌حسینی: فرصت استفاده از فضای مجازی را ندارم و حتی کانال‌ تلگرامی و توئیترم هم ادمین دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان: به تماشای فوتبال علاقمند هستید؟

نقوی‌حسینی: فرصت تماشای فوتبال را هم ندارم، اما گاهی ساعت ۱۱ و نیم شب وقتی به خانه می‌رسم و تلویزیون را روشن می‌کنم، اگر تیم‌هایی چون رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس مسابقه داشته باشند، بخش‌هایی از این مسابقه‌ها را می‌بینم.

باشگاه خبرنگاران جوان: آیا موسیقی گوش می‌کنید؟

نقوی‌حسینی: در ماشین معمولا رادیو پیام را گوش می‌دهم که این موج رادیویی معمولا موسیقی‌های زیادی پخش می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان: از حقوق دریافتی‌تان از مجلس راضی هستید؟

نقوی‌حسینی: بنده تنها یک آپارتمان در بلوار ابوذر، سه راه افسریه، پل چهارم دارم که قبل از نمایندگی هم داشتم و هنوز هم در این آپارتمان زندگی می‌کنم. حتی مبلمان خانه را هم پس از نمایندگی تغییر ندادم. حتی یک متر زمین در قلمرو جمهوری اسلامی و خارج از کشور ندارم؛ چون در مصاحبه‌ای گفتم در کشور یک متر زمین ندارم و گفتند حتما در خارج از کشور زمین داری! در حالی که بنده اصلا زمین، ساختمان و مغازه ندارم. همچنین هیچ درآمدی غیر از حقوق نمایندگی مجلس ندارم. هیچ جایی تدریس نمی‌کنم؛ البته سال اول نمایندگی برای تدریس دانشجویان کارشناسی ارشد کلاس گرفتم، اما از ۱۳ جلسه فقط توانستم در هفت جلسه حضور یابم و به همین دلیل و برای آنکه حق دانشجویان تضییع نشود، دیگر کلاس برنداشتم. بنده با مدرک دکترا تنها ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از مجلس دریافت می‌کنم که برای نماینده‌ای که فقط کار نمایندگی می‌کند، کافی نیست؛  چرا که برخی از نمایندگان در کنار نمایندگی کار‌های دیگری از جمله فعالیت‌های اقتصادی انجام می‌دهند و حتی شرکت و تجارت‌خانه دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان: وضعیت برجام در سالی که گذشت، چگونه بود؟

نقوی‌حسینی: حال برجام روز به روز بدتر می‌شود، چون محصولی برای ما ندارد. علی رغم آنکه ما به تعهداتمان عمل کردیم، اما چیزی به دست نمی‌آوریم و ملت ما مغموم هستند که این توافق صورت است.

باشگاه خبرنگاران جوان: چهره سال از نظر شما چه کسی بود؟

نقوی‌حسینی: چهره سال مقام معظم رهبری است. ایشان در این سال علی رغم همه توطئه‌ها و برنامه‌ریزی‌های دشمن توانستند سکان انقلاب را طوری مدیریت کنند که منجر به پیروزی ایران در برابر توطئه‌های دشمنان شد. همچنین حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و حمایت از نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب، ایشان را به چهره واقعی سال تبدیل کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: در پایان اگر حرفی با مردم دارید بفرمایید.

نقوی‌حسینی: ملت ایران، ملتی محجوب، وفادار و معتقد به اصول انسانی و دینی هستند و تا امروز نشان دادند که با اصول نظام و انقلاب مشکلی ندارند. اعتقاد دارم که اگر آمریکایی‌ها پا به کشور ما بگذارند، جوانان‌مان اسلحه به دست می‌گیرند و مقابل دشمن می‌ایستند. اما مردم ما گرفتار اشتغال، معیشت و ازدواج‌شان هستند که همه این موارد به مدیریت ما مسئولان برمی‌گردد و ارتباطی به نظام ندارد. ما نباید هزینه ضعف مدیریت‌مان را روی دوش نظام و انقلاب بگذاریم. حمایت از ارکان نظام را روز ۲۲ بهمن نشان می‌دهد که همه مردم می‌آیند. مسئولان باید تلاش بیشتری کنند و دست به دست هم دهند تا موانع را از سر راه مردم بردارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مجلس نماینده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۲۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید

ایسنا/کرمانشاه شهردار کرمانشاه با انتقاد از صحبت‌های رییس شورای شهر و نادرست دانستن این صحبت‌ها در خصوص لایحه بودجه امسال شهرداری، گفت: سوال من این است اگر با بنده مشکل دارید، چرا باید شهر و شهرداری متضرر شود و بودجه شهر را نگه دارید.

به گزارش ایسنا، نادر نوروزی در نشست خبری امروز (۱۰ اردیبهشت) با اشاره به نشست خبری اخیر رییس شورای شهر کرمانشاه گفت: توضیحاتی در خصوص بودجه در این جلسه داده شده که یا درست نیست و یا درست توضیح داده نشده و ایجاد شبهه کرده است.

نوروزی با اشاره به تحویل به موقع لایحه بودجه شهرداری به شورا، گفت: ما حتی زودتر از موعد مقرر لایحه را آماده کردیم، اما جلسات شورای شهر از مردادماه سال گذشته تا دی ماه همان سال کلا برگزار نشد و دی‌ماه بررسی لایحه آغاز شد.

شهردار کرمانشاه گفت: معاونین، شهرداران مناطق و روسای سازمان های شهرداری در جلسات شورا حاضر شده و پاسخگوی سوالات بودند اما بودجه به موقع مصوب نشد و با پیگیری های بسیار در نهایت کلیات بودجه پنجم اسفندماه مصوب شد، اما به فرمانداری ارسال نشد.

وی افزود: بازهم پیگیری کردیم و در نهایت مصوبه کلیات بودجه ۲۸ اسفندماه به فرمانداری ارسال شد و همین امر موجب تاخیر دوماهه در بحث بودجه شد، بعد هم که پیگیر شدیم متوجه شدیم شورا دو دوازدهم مصوب کرده که خلاف قانون است، چرا که کلیات بودجه از قبل مصوب شده است. این اعتراض را به کمیته تطبیق هم اعلام کردیم اما به خاطر شرایط شهر و شهرداری در نهایت این مصوبه تصویب شد تا کارهای شهر زمین نماند.

نوروزی گفت: اخیرا هم که طرح دو فوریتی لایحه بودجه امسال را به صحن شورا بردیم و باید بر اساس قانون دو فوریتی بودن آن به رای اعضای شورا گذاشته می شد، اما رییس شورا در یک حرکت عجیب که نقض قانون است، عنوان کرد که با اختیار خودم این کار را انجام نمی‌دهم و لایحه را باز به کمیسیون می‌فرستم که بررسی شود.

جوری حرف می‌زنند که انگار بنده ۴۲ میلیارد تومان غذا خورده‌ام!

شهردار کرمانشاه در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص هزینه های عجیب در لایحه بودجه امسال و اصلاحیه بودجه سال گذشته گفت: قبل از شفاف سازی کُدهای بودجه‌ای، باید عنوان کنم که فلوچارت بودجه بر اساس یک ساختار مشخص که در تمام شهرداری‌های کشور یکسان است تدوین می‌شود و نمی‌توان کُدهای ساختگی به آن اضافه کرد.

وی افزود: از طرفی بجز شورای شهر کرمانشاه، ۱۱ نهاد نظارتی از جمله دیوان محاسبات و سازمان بازرسی بر عملکرد ما در بودجه و خرج و مخارج شهرداری کاملا نظارت دارند و کوچکترین تخلفی در این زمینه با دقت رصد می‌شود و باید به این نهادها پاسخگو باشیم و این طور نیست که هر کاری دلمان بخواهد انجام دهیم و طبق قانون بودجه تقسیم بندی و توزیع می‌شود.

نوروزی گفت: یکی از هزینه‌های عجیبی که در جلسه مذکور رییس شورای شهر عنوان شده بود اینکه هزینه بازدیدهای بنده ۶۴ میلیارد تومان شده است و این در حالی است که اصلا بازدید هزینه‌ای ندارد. بنده وقتی جایی می‌روم چه خرجی دارم که باید ۶۴ میلیارد تومان شود؟ بازدیدهای شهرداری ذیل کُد بودجه‌ای هزینه‌های پیش بینی نشده قرار دارد و این یعنی بنده یا معاونین یا شهرداران مناطق بازدید می‌رویم و اگر به‌طور مثال آسفالت کوچه‌ای خراب باشد یا مرکز فرهنگی نیاز به وسایل سرمایشی یا گرمایشی داشته باشد و یا هر مورد پیش بینی نشده‌ای که در بودجه برای آن برنامه‌ریزی نکرده ایم، از این محل انجام می‌شود.

وی افزود: مورد بعدی بحث هزینه غذا است که عنوان شده ۴۲ میلیارد تومان هزینه غذا داده‌ایم و جوری این را عنوان کرده‌اند که انگار بنده و معاونین در طول سال ۴۲ میلیارد غذا خورده‌ایم. شهرداری ۱۷۰۰ کارگر دارد که دو شیفت کار می‌کنند و باید در طول روز وعده غذایی دریافت کنند و اگر هزینه هر پرس غذا را با حداقل قیمت هم حساب کنیم در طول سال بیش از ۴۲ میلیارد تومان می‌شود.

نوروزی گفت: طبق محاسبات ما هزینه غذا حدود ۹۰ میلیارد تومان می‌شود اما ما مواد اولیه را گرفته و در رستوران شهرداری غذا را تهیه می‌کنیم که هزینه‌ها کمتر شود و عملا هزینه را به نصف کاهش داده‌ایم.

شهردار کرمانشاه در خصوص اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی برای «تشویقی موردی» گفت: هر نیروی پرسنل شهرداری می‌تواند دوبار در سال تشویقی معادل یک ماه حقوق دریافت کند و این اعتبار هم برای همین گذاشته شده است.

اعتبارِ آسفالت نه تنها نصف نشده که افزایش هم پیدا کرده است/ با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید

وی درخصوص صحبت رییس شورای شهر مبنی بر نصف شدن اعتبار آسفالت و رسیدن اعتبار آن از ۱۴۰ میلیاردتومان به ۷۰ میلیارد تومان گفت: این عددها اشتباه است، چرا که ما سال گذشته ۲۹۰ میلیارد تومان برای آسفالت شهر هزینه کردیم و امسال هم این مبلغ را به ۳۲۰ میلیارد در لایحه بودجه رسانده ایم.

نوروزی با اشاره به مشکلاتی که برای شهر و شهرداری در پی تاخیر در تصویب لایحه بودجه امسال و لایحه اصلاحیه بودجه سال گذشته بوجود آمده، گفت: سوال من این است اگر کسی با بنده مشکل دارد چرا باید شهر و شهرداری دچار مشکل شود. چرا باید بودجه یک کلانشهر را به خاطر مشکلی که با بنده دارند نگه دارند.

در پایان این نشست با توجه به با توجه به اینکه شهردار کرمانشاه بسیاری از صحبت های رییس شورای شهر را رد کرده و عنوان کرد که اعداد و ارقام اشتباه بیان شده، اهالی رسانه از شهردار خواستند تا یک نشست دو نفره با رییس شورای شهر در حضور رسانه‌ها برگزار کرده تا حقایق این میان مشخص شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اذعان ژنرال صهیونیست به دستاورد راهبردی حزب‌الله/ حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است
  • بازیکنی که نگذاشت اوضاع گل‌گهر در دربی بدتر شود
  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • بالوتلی: چالهان اوعلو و هواداران میلان؟ اگر من بودم هزار برابر بدتر رفتار می‌کردم!
  • دولت با ایده‌هایی عملگرایانه سیاست‌های جمعیتی را تقویت کند
  • اسپالتی: باجو، توتی و دل پیرو را به اردوی تیم ملی ایتالیا می‌آورم
  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • مرحوم مجتهدی غرب را می‌شناخت اما غرب زده و شیفته غرب نبود