Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@06:22:25 GMT

آسیب‌های ورزشی شایع برای والیبالیست‌ها

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۵۴۱۴۴

آسیب‌های ورزشی شایع برای والیبالیست‌ها

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا کاظمی مسئول کمیته توانبخشی هیئت پزشکی ورزشی استان مرکزی در مورد آسیب‌های والیبال گفت: والیبال یکی از رشته‌های پر طرفدار ورزشی در سراسر جهان است. اما این ورزش جذاب نیز می‌تواند با آسیب‌های متعددی همراه باشد.

این آسیب‌ها در نقاط مختلف بدن رخ می‌دهد، اما به علت حرکات که دست ورزشکار در حین ورزش والیبال انجام می‌دهد شایع‌ترین محل آسیب در والیبال اندام فوقانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسیب‌های اندام فوقانی

۱-تاندونیت عضلات روتاتورکاف

در هنگام انجام سرویس یا اسپک نقش این عضلات در ایجاد نیرو بسیار مهم است، با توجه به تعداد زیاد این حرکات تاندون این عضلات می‌تواند کشیده شده یا حتی دچار پارگی می‌شود.

۲- نوروپاتی سوپرا اسکاپولار

نوروپاتی سوپرا اسکاپولار به معنای مشکل عصب سوپرا اسکاپولار است. عصب سوپرا اسکاپولار از سطح بالایی استخوان اسکاپولا یا کتف عبور کرده و به عضلات سوپرا اسکاپولار و اینفرا اسکاپولار در سطح پشتی استخوان کتف عصب دهی می‌کند. در حین سرویس زدن به علت حرکت سریع دست و سپس توقف ناگهانی آن در موقع برخورد به توپ به آن آسیب وارد می‌شود.

۳- آسیب‌های انگشتان دست

آسیب‌های دست و انگشتان در والیبال زیاد دیده می‌شود. شایعترین این آسیب‌ها پیچ خوردن مفاصل، شکستگی و در رفتگی مفاصل انگشتان هستند.

۴ – بورسیت اولکرانون

برخورد مکرر آرنج به زمین درحین سرخوردن روی زمین و ضربه به توپ می‌تواند موجب بورسیت اولکرانون شود.

آسیب‌های سر و تنه

کمر درد

یکی از آسیب‌های شایع در والیبال است که به علت کشیدگی رباط‌ها و عضلات اتفاق می‌افتد و بدنبال چرخش کمر برای رسیدن یا ضربه زدن به توپ اتفاق می‌افتد.

آسیب‌های اندام تحتانی

۱- پیچ خوردگی زانو

باعث آسیب به ساختار‌های رباط‌ها یا منیسک‌های زانو می‌شود مثلا آسیب رباط صلیبی قدامی معمولا به علت فرود آمدن ورزشکار بر روی زمین بصورت غلط ایجاد می‌شود.

۲- تاندونیت کشکک

به آن زانوی جهندگان هم میگویند انقباض ناگهانی عضله چهارسر ران چه در موقع پریدن به بالا و چه در موقع فرود آمدن به زمین موجب اعمال کشش شدید به تاندون زیر کشکک و در نتیجه بروز این آسیب و ایجاد درد در زیر کشکک می‌شود.

۳- پیچ خوردگی مچ پا

پیچ خوردگی قوزک پا بعد از فرود از پرش ایجاد می‌شود. بطوریکه بازیکن روی کف پا فرود نمی‌آید و عمده فشار و وزن بدن روی قسمت‌های جانبی پا منتقل میشود و زمانی اتفاق می‌افتد که بازیکن در شرایط نامتعادل فرود بیاید یا موقع فرود با بازیکن دیگری برخورد کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون پزشکی ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۴۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع ترین نوع سرطان در استان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتخاب والیبالیست ارومیه‌ای به عنوان بهترین مدافع لیگ برتر جمهوری آذربایجان
  • شایع ترین نوع سرطان در استان
  • نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا
  • مسابقات والیبال ساحلی با معرفی نفرات برتر پایان یافت
  • آکادمی پارالمپیک، مرجع اعلام وضعیت مصدومان والیبال نشسته
  • تیم‌های برتر مسابقات والیبال ساحلی خراسان شمالی مشخص شدند
  • صعود دانش‌آموزان والیبالیست ایران به جمع چهار تیم برتر جهان
  • هینن: باید بفهمم چرا والیبال چین در میان بزرگان جهان نیست
  • هلند هم حریف دانش‌آموزان والیبالیست ایران نشد
  • خداحافظی والیبالیست نسل طلایی/ مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد