Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@22:39:51 GMT

توصيه‌هاي ورزشي براي بيماران ASL

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۵۴۳۶۰

توصيه‌هاي ورزشي براي بيماران ASL

خبرگزاري آريا -

بيماران مبتلا به ASL به دليل تحليل رفتن عضلات بدن محدوديت حرکت پيدا مي‌کنند‎
بيماران مبتلا به ASL به دليل تحليل رفتن عضلات بدن محدوديت حرکت پيدا مي‌کنند و اين امر باعث مي‌شود که نتوانند ورزش کنند. با اين حال راه‌هايي وجود دارد که اين بيماران مي‌توانند فعاليت فيزيکي داشته باشند و از فوايد آن بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نقل از ASL NEWS، بيماران مبتلا به ASL مي‌توانند با کمک توصيه‌هاي زير ورزش کنند:
1. قبل از شروع با پزشک خود مشورت کنيد و مطمئن شويد که چه نوع ورزشي را در چه مدت زماني مي توانيد انجام دهيد.
2. هدف از ورزش کردن بيماران ASL افزايش کارايي عضلات و کاهش سرعت تحليل رفتن آنها است. ضمنا اين بيماران مي‌توانند با ورزش کردن توانايي هوازي و استقامت خود را افزايش دهند.
3. اگر هنوز تعادل بدن شما برقرار است مي توانيد پياده روي کنيد يا چند بار در هفته‌ به مدت 20 تا 30 ‌دقيقه دوچرخه‌سواري کنيد. البته اين فعاليت نبايد فشاري به شما وارد کند و در صورتي که احساس فشار کرديد مي‌توانيد ميزان ورزش را به 10 ‌دقيقه کاهش دهيد.
4. اين بيماران مي‌توانند در طول هفته‌ چند بار با وزنه سبک ورزش قدرتي انجام دهند. بهتر است که ورزش قدرتي را در روزهايي که ورزش هوازي انجام مي‌دهيد در برنامه خود نداشته باشيد. ورزش قدرتي باعث افزايش حجم عضلات مي‌شود و از پيشرفت بيماري مي کاهد.
5. اين بيماران مي‌توانند حرکات کششي انجام دهند. انجام حرکات کششي يک يا دو بار در روز به کاهش درد عضلات کمک مي‌کند و از محدوديت‌هاي حرکتي مي کاهد. بعد از ورزش بهتر است که حرکات کششي انجام شود.
6. به بدن خود توجه کنيد و بيش از حد به بدن فشار نياوريد. قبل از اين که بدن شما خسته شود، استراحت کنيد. اگر حالتان خوب نيست ورزش نکنيد. اگر احساس کرديد که عضلات‌تان درد مي‌کند ورزش را متوقف کنيد و اگر درد زيادتر شد به پزشک مراجعه کنيد.
7. با پزشک خود مشورت کنيد و در صورتي که نياز به لوازم جانبي خاصي براي ورزش کردن داريد آنها را تهيه کنيد تا تعادل شما به هنگام ورزش برقرار باشد.
منبع: ايسنا


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۴۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح ووشو ایران در مجامع بین‌المللی مطلوب است

مربی ایرانی تیم ملی کرواسی گفت: ایران هیچ چیز از نظر استعداد جوانان و نوجوانان و توانایی مربیان کارکشته در ووشو کم ندارد، هر چه هست به امکانات فیزیکی و زیرساختی این رشته بازمی‌گردد. - اخبار استانها -

حبیب بهمنی در گفت‌‌‌وگو با خبرنکار تسنیم در اراک، در پاسخ به اینکه "به عنوان کسی که تجربه مربیگری بین المللی دارید وضعیت و جایگاه ورزش ووشوی کشورمان در دنیا چطور ارزیابی می‌کنید؟" اظهار داشت: خواستگاه ورزش ووشو در ابتدا کشور چین بود و کم کم این رشته ورزشی در سایر نقاط جهان هم طرفدارانی پیدا کرد، امروز رشته ورزشی ووشو به یکی از محبوب‌ترین رشته‌های ورزشی در جهان تبدیل شده که رقابت‌های آن سطح‌های مختلف چون مسابقات جهانی، رقابت‌های ملت‌ها مختلف در قاره‌ها، المپیک و... برگزار می‌شوند.

وی افزود: خوشبختانه ایران در این رشته ورزشی پُرطرفدار حرف زیادی برای گفتن دارد و همیشه از مدعیان آن بوده، در حال حاضر تیم ملی ووشو ایران با همه ورزشکاران ارزشمند آن در  قابت‌های مختلف عملکرد قابل قبولی دارد و همواره با کشور زادگاه این رشته ورزشی بر سر رتبه‌های اول در تقابل است.

بهمنی تصریح کرد: متأسفانه بنا به دلایل سیاسی ویزای اعضای تیم ملی ایران صادر نشد و این تیم نتوانست در رقابت‌های جهانی که سال گذشته در کشور آمریکا برگزار شد حاضر شود، همان تیمی که در رقابت‌های سال 2019 در شانگهای-چین توانست به مقام اول جهان دست یابد.

مربی ایرانی تیم ملی کرواسی در پاسخ به اینکه "مهمترین مشکل پیش روی این ورزش در کشورمان چیست؟" گفت: ایران هیچ چیز از نظر استعداد جوانان و نوجوانان و توانایی مربیان کارکشته در ووشو کم ندارد هر چه هست به امکانات فیزیکی و زیرساختی این رشته بازمی‌گردد.

وی افزود: ظرفیت‌های موجود در کشور باید با استعدادیابی صحیح و اصولی شناخته و نسبت به پرورش آنان در محیطی کاملاً تخصصی اقدام شود.

بهمنی با اشاره به اینکه "وضعیت استعدادهای ورزش ووشوی کشورمان چطور است؟"عنوان کرد: در سؤال قبل هم گفتم ایران علاوه بر رشته‌های گروهی همچون فوتبال و والیبال در رشته‌های فردی همچون ورزش‌های رزمی هم دارای استعداد‌ها و پتانسیل‌های فراوانی است، در همه سال‌های فعالیتم در رشته ورزشی ووشو چه زمانی که ورزشکار بودم و چه اکنون که به عنوان مربی‌، شاهد بروز و ظهور استعدادهای فراوانی بودم که برخی از آنان توانستند به درجات عالیه برسند و بعضی نیز بنا به دلایلی ورزش را در نیمه راه رها کردند.

مربی ایرانی تیم ملی کرواسی در پاسخ به سؤال اینکه "ایران در جوامع بین‌المللی این رشته چه جایگاهی دارد و چطور می‌توان این رشته را ارتقا داد؟" بیان کرد: هم‌اینک جایگاه ایران در رشته ووشو در مجامع بین‌المللی در سطح مطلوب است، ووشوکاران ایرانی همیشه در رقابت‌های جهانی خوش درخشیدند و در بین تیم‌های برتر جهان قرار دارند، همچنین سطح فنی و تخصصی آن‌ها چه در بخش ورزشکاران و چه مربیان جایگاه بالایی است این در حالی است که امکانات کشورهای دیگر بعضا چندین برابر امکاناتی است که در اختیار تیم ایران قرار دارد.

بهمنی در پاسخ به اینکه "چطور شد کشور کرواسی را انتخاب کردید؟ وضعیت این تیم ملی چطوره برنامه شما چیست؟" گفت: کرواسی مدتی است به دنبال تقویت فنی ووشوکاران خود است از همین رو تلاش میکند تا از ظرفیت کشورهایی که دستی بر ورزش‌های رزمی به‌ویژه ووشو دارند استفاده کند.

وی افزود: زمانی که به عنوان مربی در کنار اساتیدی چون حسین اوجاقی در اردوی تیم ملی بودم مسئولان و مربیان کرواسی نیز برای استفاده از تجربیات ایرانیان حضور داشتند باب آشنایی من از همانجا آغاز شد و در ادامه از من خواستند تا یک سمینار در کشور کرواسی برگزار کنم و بعد از آن از سال 2021 هدایت این تیم را به عهده بگیرم، ابتدا قرارداد به صورت سالانه بود و بعد از  امضاء قرارداد جدید و از امسال به پنج ساله تبدیل شد.

بهمنی اضافه کرد: کشورهای اروپایی معمولاً در رشته‌های رزمی کمی ضعیف هستند به همین دلیل به دنبال تقویت خود برآمده‌اند در حال حاضر وضعیت تیم ملی کرواسی از قبل بسیار بهتر است و این تیم توانسته اولین مدال‌های تاریخ ووشو را از سال 2021 در رقابت‌های جهانی و قهرمانی قاره اروپا کسب کند، ووشوکاران کرواسی استعدادهای خوبی دارند و برنامه‌ریزی شده تا با تقویت فنی آنان بتوانیم در رقابت‌های پیش‌رو که در ماه آینده در کشور سوئد برگزار خواهد شد نیز نتایج خوبی کسب کنیم. 

مربی ایرانی تیم ملی کرواسی در پاسخ به اینکه "فکر می‌کنید استفاده از تجربه و پیشکسوتان در عرصه ورزشی ووشو چه نتایجی دارد و چه کمکی به ارتقای این رشته ورزشی می‌کند؟ آیا از تجربه و پیشکسوتان استفاده‌ای می‌شود؟"گفت: بلاشک بهره بردن از تجربیات پیشکسوتان و اساتید ووشو آن هم در ایران که همواره پای ثابت همه مسابقات جهانی است و یکی از گزینه‌های کسب رتبه‌ها برتر است راهی برای پیشرفت ووشوکاران جوان است.

وی خاطرنشان کرد: مسئله‌ای که برای خود من هم اتفاق افتاد و توانستم در جوار بزرگان این رشته درس بیاموزم و تجربیات بسیاری کسب کنم، اما متأسفانه بعضاً به این مهم توجه نمی‌شود و این اساتید بعد از تمام شدن دوره ورزشی خود به نوعی از عرصه ورزش و ورزشکاران از کوهی از تجربه و تخصص محروم دور می‌شوند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • مروری بر رویدادهای ورزش استان در پائیز سال ۱۴۰۲
  • جهش تولید در بخش ورزشی با مشارکت مردم انقلاب ایجاد می‌کند
  • ورزشکاران مازندرانی ۸ سهیمه المپیک پاریس را کسب کردند
  • ورزش‌ پهلوانی نماد مقاومت است
  • تجلیل از روسای هیات‌های ورزشی سپیدان
  • فضای ورزشی در شهرستان بیرجند توسعه یابد
  • ورزشکاران بیماران خاص اردبیل ۱۵ مدال کشوری کسب کردند
  • سطح ووشو ایران در مجامع بین‌المللی مطلوب است
  • هوادار تهران در مسیر دریافت مجوز ملی و حرفه‌ای
  • رفع یبوست با ۳ حرکت ورزشی ساده