Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پایگاه تحلیلی فارن پالیسی آمریکا با انتشار مقاله‌ای به موضوع حمله موشکی اخیر یمن به عربستان سعودی پرداخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، نویسنده این گزارش در ابتدا عنوان می‌کند هیچ مدرکی دال بر اینکه سامانه موشکی عربستان توانسته هفت موشک بالستیک یمنی‌ها را هدف قرار داده باشد وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نویسنده با انتقاد از کارآمدی سامانه پاتریوت ادامه می‌دهد، تصاویر و ویدیو‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده نشانه‌ای از موفقیت آمیز بودن موشک‌های پاتریوت ندارند. یک موشک که به طور فاجعه باری در هوا منفجر می‌شود، موشک دیگر هم وسط هوا دور می‌زند و فریاد زنان به سمت ریاض باز می‌گردد و در زمین منفجر می‌شود.

در ادامه گزارش مفصل فارن پالیسی آمده است، شاید یکی از موشک‌ها به هدف برخورد کرده باشد، اما در این مورد هم تردید وجود دارد.

نویسنده برای تایید این ادعا به مطالعه‌ای که موسسه مطالعات بین الملل میدل بری درباره حملات موشکی به عربستان در سال ۲۰۱۷ انجام داده است اشاره می‌کند.

براساس این تحقیق عربستان علی رغم ادعا‌های رسمی مقامات این کشور به احتمال خیلی زیاد نتوانسته است موشک‌های یمنی را هدف قرار دهد.

یکی از موشک‌ها در چند صد متری ترمینال سماره ومج فرودگاه ملک فهد به زمین خورده بود و دیگری هم که یک هفته بعد شلیک شد به یک فروشگاه هندا برخورد کرد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است پاتریوتی که آمریکا در عربستان نصب کرده است طراحی مناسبی برای مقابله با موشک‌های بورقان ۲ یمنی‌ها ندارد. بورقان ۲ ششصد کیلومتر برد دارد و سر جنگی آن از موشک جدا می‌شود.

نویسنده همچنین اعتقاد دارد سامانه پاتریوت هیچ موقع عملکرد مناسبی نداشته است. وی با استناد به یک گزارش منتشر نشده کمیته تحقیق عملیات‌های دولت آمریکا در سنا می‌نویسد: اسناد و شواهد کافی وجود ندارد مبنی بر اینکه پاتریوت توانسته باشد بیشتر از چند موشک اسکاد عراقی در جنگ خلیج فارس را گرفته باشد.

جفری لوییس نویسنده این گزارش و مدیر برنامه خلع سلاح آسیای شرقی در قسمتی از بخش پایانی می‌نویسد: اگر سامانه پاتریوت کارآمد نیست پس چرا مقامات آمریکایی و سعودی مواضعی متناقض اتخاذ می‌کنند؟ دولت سعودی تحت فشار شدیدی است که نشان دهد می‌تواند از شهروندان خود دفاع کند و باید تاکید کند که سامانه دفاع موشکی موفقیت آمیز بوده است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۴۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد +فیلم

ارتش یمن با انتشار فیلمی لحظه انهدام یک پهپاد آمریکایی بر فراز استان صعده یمن و جزییاتی از این پهپاد را به نمایش گذاشت.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، اداره اطلاع‌رسانی جنگی ارتش یمن فیلم لحظه انهدام پهپاد «MQ۹» ارتش آمریکا بر فراز آسمان استان صعده این کشور از سوی پدافند موشکی یمن را منتشر کرد.

بر اساس این فیلم این پهپاد آمریکایی با شلیک موشک از سوی سامانه پدافند موشکی ارتش یمن سرنگون شده است.

مطابق اعلام نیروهای مسلح یمن این پهپاد پنجشنبه ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ در حین انجام عملیات خصمانه علیه یمن از سوی سامانه دفاع موشکی یمن منهدم شده است.

روز گذشته نیز یک مقام آمریکایی که از ذکر نام خود خودداری کرد در سخنانی به شبکه «سی بی اس» اذعان کرد که یک پهپاد «MQ۹» متعلق به ارتش این کشور در نزدیکی سواحل یمن سرنگون شده است.

این مقام دولتی آمریکایی درباره علت سرنگونی این پهپاد پیشرفته اظهارنظری نکرد.

به گزارش شبکه ای بی سی نیوز، ارتش یمن از ماه نوامبر دو پهپاد ام‌کیو ۹ ریپر آمریکایی دیگر را ساقط کرده است. یکی از این پهپادها در اوایل ماه نوامبر و دیگری در ماه فوریه ساقط شده است. هر یک از این پهپادها در حدود ۳۰ میلیون دلار ارزش دارند.

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد +فیلم
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟