Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آخرین اخبار از تحولات میدانی یمن حاکیست، شورشیان وابسته به رئیس جمهور مستعفی و نظامیان سعودی پس از متحمل شدن ضربات سنگین در استان های ساحلی، عملیات گسترده ای را در شمال شرق پایتخت آغاز کردند.

نیروهای ائتلاف سعودی و شورشیان عملیات خود را از دو هفته قبل با پشتیبانی جنگنده ها در محور منطقه «نهم» در شمال شرق استان صنعاء آغاز کردند اما نیروهای ارتش یمن و رزمندگان انصارالله که از اهمیت راهبردی منطقه «نهم» اطلاع داشتند، در اوج آمادگی توانستند تمامی حملات را در این محور دفع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی دیگر، نیروهای ارتش و کمیته های دفاع مردمی در ضد حملات منحصر به فرد موفق شدند مناطقی که در اواخر سال ۲۰۱۷ به اشغال نیروهای ائتلاف سعودی درآمده بود را در شمال شرق استان صنعاء بازپس بگیرند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نیروهای یمنی در دو هفته گذشته موفق شدند حدود ۱۴۳ تن از نظامیان سعودی و نیروهای شورشی را در جریان درگیری ها به هلاکت برسانند که نام چند فرمانده میدانی (فرمانده تیپ حفظ السلام) در لیست کشته شدگان دیده می شود.

عملیات نیروهای یمنی برای بازپس گیری مناطقی که پیشتر در اواخر سال گذشته میلادی به اشغال درآمده بودند با همکاری نیروهای ویژه اطلاعات از سه محور با هدف فلج کردن تحرکات و انهدام اتاق های عملیات متجاوزان انجام شد.

در این عملیات غافلگیرانه، نیروهای ارتش یمن و رزمندگان انصارالله موفق شدند در کمترین زمان ممکن به مناطق تحت تصرف نفوذ کنند و علاوه بر برخی تجهیزات نظامی، تعدادی از مراکز فرماندهی شورشیان و ائتلاف سعودی را منهدم کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده نیروهای ویژه در این عملیات توانستند شمار زیادی از متجاوزان را به هلاکت برسانند و با ورود به اتاق های عملیات، چند تن از فرماندهان ارشد را هم اسیر کنند.

نقشه میدانی یمن

عملیات نیروهای یمنی در شرایط نامساعد جوی صورت گرفت و همین مسئله باعث شد جنگنده های رژیم عربستان نتوانند از نیروهای ائتلاف سعودی و شورشیان به خوبی حمایت کنند و حتی در چند مورد هم مراکز تحت تصرف نیروهای خود را هدف قرار دادند.

نقشه میدانی استان صنعاء یمن

حملات اشتباهی جنگنده های سعودی به مراکز تحت اشغال نیروهای ائتلاف باعث شد دهها تن از نظامیان سعودی و نیروهای شورشی کشته شوند؛ نام فرمانده معروف شورشی ها معروف به «الحاوری» در لیست کشته شدگان دیده می شود.

 نیروهای ائتلاف سعودی و شورشی ها در دو سال گذشته تلاش زیادی کردند تا از طریق منطقه «نهم» خود را به مرکز استان صنعاء برسانند و پایتخت یمن را به اشغال خود دربیاورند که با واکنش نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله ناکام مانده اند.

منبع: مشرق
انتهای پیام/

آخرین اخبار تحولات میدانی یمن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث بین الملل عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۴۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاح رعب‌آور روسی که استحکامات غیرقابل نفوذ را درهم می‌کوبد

منابع غربی از موشک انداز روسی خبر دادند که هیج دژ یا استحکاماتی در برابرش توان پایداری ندارد.

به گزارش مشرق، منابع غربی از سلاح رعب آوری خبر دادند که ارتش روسیه از آن استفاده می کند.

این سلاح آتشبار سنگین توس -۳ نام دارد که توان درهم کوبیدن استحکامات نفوذناپذیر را هم دارد.

این سلاح نسخه پیشرفته آتشبار توس ۱ و ۲ است.

کارشناسان نظامی توس۳ را عامل افزایش توان نیروهای روسی دانستند و قدرت ویرانگری این آتشبار آنرا به سلاحی بی رحم تبدیل کرده است.

سرهنگ مارکوس رابزنر از نیروهای مسلح اتریش گفت: توس۳ نسخه ویرانگرتری از توس۱ و ۲ است و دقت بالایی دارد. توس۳ موشکهای حرارتی مرگبار شلیک می کند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • هلاکت و زخمی شدن ۴ نظامی صهیونیست بر اثر حمله پهپادی حزب الله
  • هلاکت ۳ نظامی صهیونیست در کرم ابوسالم
  • «وعده صادق» بخشی از توانایی های ایران را نشان داد
  • افزایش تلفات عملیات ضدصهیونیستی کرم ابوسالم
  • افزایش عملیات‌های حزب الله در پاسخ به تهدیدهای صهیونیست‌ها/ توقف جنگ در نوار غزه شرط مقاومت برای پایان درگیری در شمال سرزمین‌های اشغالی+ نقشه میدانی و عکس
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی+فیلم
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • سلاح رعب‌آور روسی که استحکامات غیرقابل نفوذ را درهم می‌کوبد
  • سلاح رعب آوری که استحکامات غیرقابل نفوذ را درهم می‌کوبد