Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آبشار کبودوال در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان علی‎آبادکتول در دره‎ای جنگلی واقع شده است این آبشار از تنوع گونه‎ها و چشمه‎های فراوان برخوردار بوده که هر ساله به خصوص در فصل بهار و تابستان محل تفرج بسیاری از گردشگران و دوستداران طبیعت است.

پارک‎های جنگلی گلستان با دارا بودن انواع چشمه‎ها و آبشار‌ها و پوشش گیاهی منحصر به فرد یکی از مناطقی هستند که بدون تردید هر گردشگری با ورود به این استان مجذوب به این پارک‎های جنگلی زیبا شده و ساعاتی هر چند کوتاه را برای تفرج به داخل این پارک‎های جنگلی اختصاص خواهد داد، در این میان یکی از پارک‎های جنگلی زیبا در گلستان، کبودوال نام دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پارک جنگلی به مساحت ۱۰۹ هکتار هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور می‎باشد واقع شدن تنها آبشار خزه‎ای جهان در این پارک جنگلی به زیبایی‎های این منطقه گردشگری افزوده است.

آبشار کبودوال در پنج کیلومتری جنوب شهرستان علی‎آبادکتول در دره‎ای جنگلی واقع شده است این آبشار از تنوع گونه‎ها و چشمه‎های فراوان برخوردار می‎باشد که هر ساله به خصوص در فصل بهار و تابستان محل تفرج بسیاری از گردشگران و دوستداران طبیعت است.

قدمت آبشار کبودوال به ۷ هزار سال می‎رسد، برای دیدن این آبشار زیبا لازم است دقایقی از یک مسیر سنگفرش و پلکانی پیاده‎روی کنید تا به این آبشار برسید مسیر آبشار بسیار مناسب برای پیاده‎روی است و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده‎روی آن زمان می‎برد. در طول مسیر تا رسیدن به آبشار اصلی چندین آبشار بزرگ و کوچک نیز وجود دارد که تصاویر زیبایی خلق کرده و چشم هر بیننده را مسحور می‌کند، آب این آبشار از دامنه شمالی کوه هارون به ارتفاع یک هزار و ۷۸۰ متر سرچشمه می‎گیرد.

آبشار کبودوال به عنوان شصد و چهل و نهمین اثر گلستان در فهرست ملی ثبت شد در حال حاضر امکانات مناسبی از جمله جاده آسفالته، پارکینگ، سوپرمارکت، آلاچیق، تفرجگاه، نمازخانه، سرویس بهداشتی، ساختمان چند منظوره، ساختمان نیروی انتظامی و ... برای گردشگری و بازدیدکنندگان از این جاذبه طبیعی زیبا فراهم است.

سد کبودوال، جاذبه‎ای زیبا در گلستان

علاوه بر پارک جنگلی و آبشار زیبای کبودوال در ابتدای جاده این پارک در یک فضای گردشگری و طبیعی سد کبودوال وجود دارد که زیبایی‎های این جنگل کبود را دو چندان کرده است. این سد دارای مخزنی به حجم مفید ۱۷ میلیون متر مکعب و قابلیت تنظیم سالیانه ۵۰ میلیون مترمکعب آب است که ایجاد تأسیسات تفریحی و گردشگری یکی از اهداف ساخت این سد محسوب می‎شود.

سد کبودوال به دلیل واقع شدن در منطقه‎ای جنگلی و سرسبز به یکی از جاذبه‎های گردشگری گلستان تبدیل شده است، گردشگران زیادی در مسیر رفت و برگشت به آبشار کبودوال در کنار این سد توقف و ساعاتی را به تماشای این سد زیبا می‎پردازند.

سد کبودوال در ۱/۵ کیلومتری جنوب شهرستان علی‌آبادکتول قرار دارد و تلفیق سد با طبیعت در هر فصل منظره‎ای خاص ایجاد می‎کند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

بهشتی در دل جنگل‌های گلستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جاذبه گردشگری طبیعت زیبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۴۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری زیبا و خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان + تصاویر

 تصور می‌شود نام «ماه صورتی» از قبایل بومی آمریکا سرچشمه گرفته باشد. نام‌های دیگری نیز برای این ماه در نظر گرفته می‌شود که عبارتند از ماه در حال رشد، ماه ماهی، ماه تخم‌گذاری غاز‌ها و ماه قورباغه.

دومین ماه کامل فصل بهار در سال ۲۰۲۴ در نیمکره شمالی زمین طلوع کرد و در سراسر جهان تصاویری از آن ثبت و منتشر شد که در اینجا گلچینی از بهترین و تاثیرگذارترین تصاویر ماه صورتی کامل از ایالات متحده و همچنین فرانسه، بریتانیا و هند را می‌توانید مشاهده کنید.

نام «ماه صورتی» به این معنا نیست که قمر زمین در چنین روزی رنگ صورتی به خود می‌گیرد بلکه به این دلیل است که رنگ گل‌های بهاری که در این زمان از سال شکوفا می‌شوند، صورتی است. مانند تمام ماه‌های کامل، «ماه صورتی» نیز در تمام طول شب قابل مشاهده بود و در هنگام غروب خورشید از شرق طلوع می‌کرد و هنگام طلوع خورشید در غرب غروب می‌کرد.

ماه کامل برفراز بیلبوردی از نام «ماه» (Moon) در محوطه بیرونی ورزشگاه کافمن 

 تصور می‌شود نام «ماه صورتی» از قبایل بومی آمریکا سرچشمه گرفته باشد. نام‌های دیگری نیز برای این ماه در نظر گرفته می‌شود که عبارتند از ماه در حال رشد، ماه ماهی، ماه تخم‌گذاری غاز‌ها و ماه قورباغه.

برای مدت کوتاه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای، «ماه صورتی» به رنگ نارنجی به نظر می‌رسید. این پدیده به این دلیل اتفاق می‌افتد که بیننده ماه را از میان ضخیم‌ترین لایه جو زمین می‌بیند.

ماه کامل آوریل پشت ساعت بالمورال (Balmoral) در ادینبورگ

نور قرمز و نارنجی با طول موج بلندتر می‌تواند به راحتی از جو عبور کند، در حالی که نور آبی با طول موج کوتاه توسط ذرات پراکنده می‌شود. همین اصل علمی که به پراکندگی رالی معروف است، مسئول رنگ نارنجی غروب خورشید نیز هست.


ماه صورتی کامل از پشت مجسمه آزادی در شهر نیویورک در حالی که یک هواپیما از رو به روی آن عبور می‌کند

«ماه صورتی» اولین ماه کامل از زمان خورشید گرفتگی کامل در سراسر آمریکای شمالی در هشتم آوریل بوده است.

ماه گرفتگی بعدی یک ماه گرفتگی جزئی در ۱۷ سپتامبر خواهد بود. این ماه گرفتگی به بهترین وجه در آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا و آفریقا دیده می‌شود. در طول این رویداد، ماه کامل وارد سایه زمین می‌شود.

ماه آوریل در پشت برج ایفل پاریس 

ماه کامل بعدی، «ماه گل» است که در روز پنجشنبه، ۲۳ مه (سوم خرداد) سال ۲۰۲۴ به وقوع خواهد پیوست.

ماه کامل در بنگال غربی، هند


ماه کامل بین قلعه ادینبرو و بنای یادبود اسکات 


ماه کامل آوریل معروف به ماه صورتی بر فراز یک برج دیدبانی در مادرید، اسپانیا 


ماه صورتی بر فراز خلیج ساراسوتا فلوریدا 


ماه صورتی بر فراز سیاتل


ماه کامل پشت برج سوزن فضایی (SpaceNeedle) در سیاتل


منبع: ایسنا

tags # ماه سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • خودنمایی آبشار فصلی در دل طبیعت روستای جنگل علی بهاباد + فیلم
  • پارک های جنگلی، اکوسیستمی ارزشمند اما بحرانی
  • ارائه طرح جنگلداری چندمنظوره توسط محقق ایرانی
  • (تصاویر) ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان؛ از قلعه اجنه تا جنگل خودکشی!
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • پاکسازی پارک جنگلی النگدره و ناهار خوران گرگان به همت طبیعت دوستان
  • آبشار دائمی «باران کوه»؛ طبیعتی جذاب برای تمامی فصول
  • تصاویری زیبا و خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان + تصاویر