Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد،روز گذشته و در سی‌ و نهمین روز عملیات امدادی حادثه سقوط هواپیمای “تهران -یاسوج” تعداد ١١ نفر از نجات گران استان‌های زنجان و کهگیلویه و بویراحمد به محل حادثه اعزام تا با شب مانی عملیات جست‌وجو را ادامه دهند. مشاور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت : در سی‌ و نهمین روز عملیات امدادی حادثه سقوط هواپیمای “تهران -یاسوج” تعداد ١١ نفر از نجات گران استان‌های زنجان و کهگیلویه و بویراحمد به محل حادثه اعزام تا با شب مانی عملیات جست‌وجو را ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعود مثنوی عنوان کرد: این تیم‌ها به مدت ۴ شب در محل حادثه حضور و عملیات جست‌وجو را انجام می‌دهند و پس‌ از آن تیم‌های جدید به منطقه اعزام می‌شوند. وی ابراز کرد: برای این تیم‌های تخصصی، امکانات و تجهیزات اسکان با برپایی کمپ اسکان کوهستان پیش‌بینی‌شده که شب‌ها در نزدیکی محل حادثه اسکان و روزها عملیات جست و جو را انجام می‌دهند. مثنوی بیان کرد: یک فروند بالگرد امدادی سازمان امداد و نجات تا پایان عملیات در استان مستقر بوده و نسبت به عملیات امدادرسانی هوایی و انتقال نیروهای امدادی و تجهیزات موردنیاز اقدام می‌‌کنند. وی افزود: از ابتدای عملیات امدادرسانی در ارتفاعات دنا و در طول ٣٩ روز عملیات تاکنون،‌ تعداد ١۵۵ تیم امدادی مشتمل بر ۶۵ نفر از نجاتگران و اعضای تیم‌های واکنش سریع هلال‌احمر از استان‌های اصفهان، فارس، کهگیلویه وبویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، مرکزی، البرز،‌ آذربایجان شرقی،‌همدان،‌زنجان ،‌ سازمان امداد و نجات، کوهنوردان یخ و برف فدراسیون کوهنوردی، ارتش و نیروهای مردمی و محلی با قریب به ۱۵ سورتی پرواز بالگردهای امدادی جمعیت هلال‌احمر به منطقه اعزام و عملیات جست‌وجو و انتقال پیکر جان‌باختگان را انجام داده‌اند. ۲۹ بهمن ماه سال گذشته پرواز هواپیمای ای.تی.آر۷۲ “تهران-یاسوج” در قله نغل پازن پیر دنا سقوط کرد و هرگز به مقصد نرسید و از آن روز تاکنون عملیات امدادی در ارتفاعات دنا با هدف جست‌وجو، جمع آوری و انتقال پیکر جانباختگان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۵۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط مرگبار یک طبیعت‌گرد از ارتفاعات جنگل ابر

پیکر بی‌جان حادثه دیده پس از ساعت‌ها تلاش نجاتگران پیدا و عملیات در ساعت سه و ۱۲ دقیقه شنبه ۱۵ اردیبهشت به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، حسین درخشان ۱۵ اردیبهشت‌ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این فرد در ارتفاعات جنگل ابر در شهرستان شاهرود دچار حادثه شده بود.

وی ادامه داد: پس از اعلام سقوط یک نفر در ارتفاعات جنگل ابر واقع در سرتخت دوم منطقه قلعه چه شهرستان شاهرود به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان، عملیات امداد و نجات آغاز شد.

مدیرعامل هلال احمر استان با بیان اینکه گزارش حادثه توسط کوهنوردان منطقه به هلال احمر اعلام شد تصریح کرد: به محض اطلاع از حادثه، بلافاصله با اعزام یک تیم تخصصی از پایگاه امداد و نجات کوهستان جنگل ابر. عملیات جست‌وجو و امداد و نجات از ساعت ۱۸:۴۰ روز جمعه شروع شد.

وی با تجلیل از تلاش امدادگران عنوان کرد: تلاش شبانه نجاتگران برای یافتن فرد سقوط کرده بیش از هشت ساعت در دره‌های جنگل ابر ادامه داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان سمنان گفت: سرانجام پیکر بی‌جان حادثه دیده پس از ساعت‌ها تلاش نجاتگران پیدا و عملیات در ساعت سه و ۱۲ دقیقه شنبه ۱۵ اردیبهشت به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • جوان بلوچ با اقدام به موقع کارشناس اورژانس ۱۱۵ مهریز نجات یافت
  • جزییات جدید از واژگونی مینی بوس در روستای امیرهنده
  • نجات ۲ کوهنورد گم شده در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • سقوط مرگبار یک طبیعت‌گرد از ارتفاعات جنگل ابر
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در ارتفاعات اکوزداغی هریس
  • جان باختن یک نفر در اثر سقوط از ارتفاعات جنگل ابر
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن نجات یافتند
  • تلاش بی وقفه نیروهای هلال احمر در نجات خودروها از سیلاب تسوج