Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فرشاد رستمی سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، با بیان اینکه هم اکنون این روستای منحصر به فرد بیشترین تعداد بازدید کننده گردشگران در میان آثار و ابنیه های تاریخی و فرهنگی آذربایجان شرقی را دارد، اظهار کرد: آمارهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بر اساس اسناد بوده و به دقت ثبت و ضبط می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: روستای تاریخی کندوان که از روستاهای هدف گردشگری استان به شمار می رود، به دلیل معماری خاص آن شهرت جهانی دارد و به همین سبب به یکی از مقاصد پربازدید گردشگری آذربایجان شرقی تبدیل شده است.


رستمی ادامه داد: این روستای تاریخی یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان اسکو است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و به سبب معماری سنگی و خاص در زمره سه روستای صخره ای جهان قرار دارد.


وی با اشاره به اینکه جاری بودن زندگی مردم به شیوه سنتی در این روستا از ویژگی های خاص آن نسبت به دو روستای مشابه خود در آمریکا و ترکیه است، یادآور شد: کندوان به همین سبب هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری از اقصی نقاط ایران و جهان است.


رستمی، وجود آب معدنی گوارا، خانه‌های منحصر به فرد و کله قندی در میان صخره ها، آب و هوای مطبوع، لبنیات و عسل را از جاذبه های گردشگری کندوان اعلام کرد.


وی، هتل صخره ای کندوان و 13 اقامتگاه بوم گردی را از دیگر جذابیت های کندوان برای گردشگران دانست که در نوروز 97 به طور ویژه آماده پذیرایی از گردشگران است.


روستای تاریخی و زیبای کندوان در 62 کیلومتری شهر تبریز و 22 کیلومتری شهرستان اسکو در دامنه شمالی (ارشد داغی) و قسمت غربی توده آتشفشانی سهند قرار دارد که مراتع سرسبزش عشایر زیادی را به سمت خود سوق می دهد.


خانه های این روستا در دل صخره های کله قندی شکل موسوم به 'کرانه' ساخته شده اند و در نوع خود در ایران و جهان کم مانند می باشند.

 انتهای پیام/

 38 هزار گردشگر از روستای صخره ای کندوان بازدید کردند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۵۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای فهرج، نامزد برترین روستا‌های دنیا در حوزه گردشگری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد، گفت: امسال این روستا، یکی از ۸ روستای منتخب کشور برای انتخاب به عنوان برترین دهکده‌های گردشگری دنیا است.
رستگاری افزود: برای این انتخاب از طرف سازمان گردشگری جهانی شاخص‌هایی مورد نیازبوده، که هم اکنون در حال انجام است.
 خانم نادری ناظر طرح عمرانی روستای فهرج با اشاره به اقداماتی که برای احیا و مرمت این روستا در حال انجام است، گفت: مرمت و بازسازی، لکه گیری بدنه و کف سازی‌ها، دسترس پذیری برای معلولان از اقدامات در حال انجام برای احیای این روستا است.
احیا فرهنگ و رسوم روستا، برپایی بازارچه صنایع دستی، نصب تابلو‌های بین المللی گردشگری، رونق بخشیدن به گردشگری کشاورزی، معرفی اداب و رسوم و غذا‌های محلی از اقداماتی است که باهمکاری مردم روستا و سازمان‌ها و ادارات مختلف برای جهانی شدن فهرج صورت گرفته است. 

حسینی رئیس شورای اسلامی روستای فهرج هم، گفت: روستای فهرج در بخش مرکزی یزد با جمعیتی بالغ بر ۴ هزار نفر با قدمت ۳ هزارساله اثارتاریخی ارزشمندی دارد.
مسجد جامع قدیمی‌ترین مسجد جامع ایران، قلعه تاریخی، آب انبار از جمله آثار باستانی وجاذبه‌های گردشگری این روستا به شمار می‌روند.
روستای فهرج یزد با بافت تاریخی بسیارزیبا و آثار و بنا‌های تاریخی ارزشمند در بخش مرکزی یزد واقع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • روستای فهرج، نامزد برترین روستا‌های دنیا در حوزه گردشگری
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • آنتالیا طی ۴ ماه از ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶۲ گردشگر خارجی میزبانی کرد