Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:59:37 GMT

برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی کشور در کاروانسرای شاه‌عباسی فرسفج

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۵۵۴۹۵

برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی کشور در کاروانسرای شاه‌عباسی فرسفج

‍‍‍‍‍‍

دریافت 18 MB همدان - مسابقات کشتی پهلوانی کشور در کاروانسرای شاه‌عباسی فرسفج برگزار و عصر چهارشنبه برترین ها معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقه ‌اوپن کشتی پهلوانی (یادواره‌ پهلوان ابوالفضل چهاردولی) با حضور کشتی‌ گیران‌ و پهلوانانی‌ از سراسر کشور در کاروانسرای شاه عباسی فرسفج و با حضور چشمگیر مردم و مسافران نوروزی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رقابت ها که عصر چهارشنبه به کار خود پایان داد؛ ابوالفضل بربط  از شهر بهار سوم، علی روزبهانی از ملایر دوم و صابر کولیوند از تویسرکان اول شدند.

کاروانسرای شاه عباسی که در ۱۵ کیلومتری مسیر تویسرکان- اسدآباد و کرمانشاه و در کنار شهر فرسفج واقع شده، از مجموعه کاروانسراهایی است که در دوره شاه عباس صفوی ساخته شده است.

این کاروانسرا حدود ۴ هزار مترمربع مساحت دارد و یکی از ۴ کاروانسرای چهار ایوانی ایران محسوب می‌شود و طی سالیان متمادی استراحتگاه کاروان‌ها، بازرگانان و زائران بوده و با حفاری‌های صورت گرفته آثار کهنی از این کاروانسرا به دست آمد که در حال حاضر در موزه شهر همدان نگهداری می‌شود.

این کاروانسرا دارای برج و بارو بوده که وجود این برج و باروها موید این نکته است که احتمالاً این بنای بزرگ ضمن آن که محلی برای اقامت و محافظت و استراحت کاروانیان و مسافران بوده، در وجه دیگر دارای جنبه نظامی نیز بوده است

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۵۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید عهد با شهدای پهلوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان به خبرگزاری صداوسیما گفت: شهدا پهلوانان رشید عرصه ایثار و شهادت هستند که چراغ راه و الگوی منش پهلوانی در بین ورزشکاران به خصوص ورزشکاران زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی هستند.
قریشی افزود: در استان ۸۰۰ ورزشکار سازمان یافته در رشته‌های زورخانه‌ای فعالیت می‌کنند و در سطح استان ۲۸ زورخانه فعال و سه کانون آموزشی ورزش زورخانه‌ای وجود دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است
  • مسابقات کشتی فرنگی جام تختی به بهترین نحو برگزار شد
  • پیشرفت کشتی خوزستان با برگزاری رقابت‌های جام تختی
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی در اردبیل
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان
  • برگزاری بیست و پنجمین مسابقات کشوری کشتی باچوخه در گرماب
  • آغاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی دراهواز
  • میزبانی انتخابی تیم‌ملی برای مسابقات آسیایی پرس‌سینه به مهاباد رسید
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل آغاز شد