Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ دچار حمله سایبری شده است. گزارش‌های اولیه از احتمال تاثیر گذاشتن این حمله سایبری بر تولید قطعات و یا نرم‌افزار استفاده شده در هواپیماهای این شرکت حکایت دارد. این در حالی است که شرکت بوئینگ در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد «تنها نفوذی محدود صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بر اساس گزارش‌ها، مهندس ارشد بخش هواپیماهای مسافربری بوئینگ در یادداشتی این حمله بدافزار را گزارش داده است. در این سند که برای نخستین بار از جانب سیاتل تایمز منتشر شد، به کارکنان شرکت بوئینگ هشدار داده شده است به دلیل وجود یک ویروس رایانه‌ای که به سرعت در حال تکثیر است، امکان تعطیلی تاسیسات این کارخانه وجود دارد. در این یادداشت از باج‌افزار «واناکرای» نام برده شده و اعلام شده است این بدافزار موجب اختلال در خط تولید هواپیماهای بوئینگ شده است و همچنین احتمال دارد نرم‌افزارهای استفاده شده در هواپیماها را نیز مختل کرده باشد.

بر اساس گزارش‌ها، این مهندس شرکت بوئینگ در یادداشت خود نوشته است: «این بدافزار به سرعت در حال تکثیر و خروج از خط تولید نورث چارلستون است و شنیده ام خط تولید بوئینگ 777 نیز ممکن است تحت تاثیر قرار گرفته باشد.» افزون بر این، مهندس ارشد بوئینگ پیش‌بینی کرده است این بدافزار می‌تواند تجهیزات لازم برای انجام تنظیمات لازم برای هواپیماها را نیز تحت تاثیر قرار داده باشد و «به نرم‌افزارهای هواپیماها نیز نفوذ کرده باشد.»

این مهندس، حمله سایبری به بوئینگ را حادثه‌ای بزرگ خواند و اعلام کرد این حادثه می‌تواند پیامدهایی جدی به همراه داشته باشد.

پس از آنکه این خبر در رسانه‌ها بازتاب یافت، شرکت بوئینگ به سرعت شایعات را رد کرد و توضیح داد با این‌که مورد حمله‌ای سایبری قرار گرفته است، در گزارش مقیاس آن در رسانه‌ها، بزرگنمایی شده است. این شرکت اعلام کرد این گزارش‌ها «اغراق آمیز و نادرست» هستند.

شرکت بوئینگ در بیانیه خود اعلام کرد: «نفوذ محدود یک بدافزار مشاهده شده است که تعداد اندکی از دستگاه‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.» در این بیانیه همچنین آمده است این مشکل حل و فصل شده و هرگز مسئله‌ای برای تولید و یا تحویل هواپیماها رخ نداده است.

یک مقام شرکت بوئینگ در گفتگو با سی بی اس گفت این بدافزار به رایانه‌های قدیمی‌تر حمله کرده است و اکنون این مشکل حل شده است.

حمله گسترده باج افزار واناکرای در ماه مه سال 2017 در سراسر جهان نزدیک به 200 هزار رایانه را آلوده کرد. در این حمله، اطلاعات رایانه‌ها از جانب هکرها به سرقت رفت. طراحان این بدافزار در ازای بازگرداندن این اطلاعات، مبالغی را به بیت کوین از قربانیان درخواست کردند. در نهایت، در ماه دسامبر بسیاری کره شمالی را در طراحی این بدافزار متهم کردند.

شرکت مایکروسافت نیز ادعا کرد کره شمالی با به سرقت بردن «ابزارها و تسلیحات سایبری از آژانس امنیت ملی آمریکا» اقدام به این حمله کرده است.

با این حال، کره شمالی این اتهامات را به شدت تکذیب کرد و آن‌ها را «اقدامات تحریک آمیز و بی‌پایه و اساس» خواند و افزون بر آن، واشنگتن را به استفاده از این حمله سایبری به عنوان بهانه‌ای برای افزایش تنش‌ها با پیونگ یانگ متهم کرد.

انتهای پیام/

حمله سایبری به بوئینگ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا حمله سایبری هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۵۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد

علی عباسی‌کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت : متأسفانه یکی از مواردی که سبب افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی از شهروندان می‌شود ارسال پیامک‌هایی با موضوعات دریافت سهام عدالت، سامانه سنا و آخرین وضعیت پرداخت یارانه است که موجب کلاهبرداری از افراد می‌شود.

رئیس‌پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه مردم همواره به دنبال آخرین اخبار از وضعیت سهام عدالت و یارانه هستند و یا در سامانه سنا عضویت دارند کلاهبرداران با ارسال پیامک‌هایی با موضوعات مختلف بدافزار‌هایی را در قالب پیامک اطلاع‌رسانی ارسال می‌کنند.

کسانی تصریح کرد: این بدافزار‌ها دارای لینک‌های آلوده هستند که اطلاعات شخصی افراد را سرقت و یا آنها را به درگاه‌های بانکی جعلی برای دریافت اطلاعات بانکی هدایت می‌کند و در نهایت حساب شخصی افراد را به سرقت می‌برند.

وی ادامه داد: مردم باید به هویت جعلی این پیام‌ها آگاه باشند تا شاهد کاهش سرقت‌ها و کلاهبرداری‌های اینترنتی در استان کرمانشاه باشیم که یکی از موارد مهم دانستن سواد استفاده از گوشی تلفن‌همراه برای انجام امور بانکی است.

رئیس‌پلیس فتا استان کرمانشاه افزود: یکی از راه‌های پیشگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی توجه به سرشماره پیامک ارسالی است که عمده این شماره‌ها شخصی هستند و دوم قرارگرفتن لینک بدافزار در آنها است و نکته سوم هدایت به درگاه‌های پرداخت بانکی است.

کسانی خاطرنشان کرد: در صورتی که فرد پس از بازکردن لینک مربوطه به صفحه پرداخت الکترونیک هدایت شد سریعا باید درگاه جعلی بانکی را ترک کند و یا برای جلوگیری از نفوذ بدافزار به تلفن‌همراه باید اینترنت موبایل خود را قطع کند.

وی اضافه کرد: پلیس فتا استان کرمانشاه به صورت شبانه‌روزی در حال رصد و پایش فضای مجازی است و هکر‌های اینترنتی را شناسایی می‌کند، اما در صورتی که همشهریان کرمانشاهی با چنین موارد کلاهبرداری مواجه شدند و یا اطلاعات شخصی و بانکی آنها به سرقت رفت سریعا آن را به مأموران پلیس فتا استان برای انجام اقدامات لازم گزارش دهند.

رئیس‌پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از راه‌های دیگر کلاهبرداری از حساب بانکی افراد استفاده از اسکیمر است، گفت: مردم هنگام انجام خرید از دست‌فروشان حتما از قرار دادن کارت بانکی خود همراه رمز آن به افراد خودداری کنند تا شاهد کاهش جرائم کلاهبرداری در استان کرمانشاه باشیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • (ویدئو) انقلاب در صنعت هواپیماسازی برای میلیاردرها!
  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • سیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • کلافگی رژیم صهیونیستی از حملات سایبری/ تلاش برای ساخت «گنبد الکترونیکی»
  • آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کرد
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • درگذشت ناگهانی دومین افشاگر نقص فنی بوئینگ ۷۳۷ در کمتر از دو ماه!