Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «تارو آسو»، وزیر دارایی و معاون نخست وزیر ژاپن روز پنجشنبه هر گونه احتمال آغاز مذاکرات برای توافق تجاری دوجانبه با آمریکا را رد و تاکید کرد چنین توافقی هیچ نفعی برای این کشور نخواهد داشت.

آسو که هدایت هیئت توکیو در مذاکرات دوجانبه تجاری با آمریکا را بر عهده دارد اظهار کرد ژاپن نباید برای معافیت از تعرفه های فولاد و آلومینیوم، که اخیرا از سوی دولت ترامپ اعمال شده است، وارد مذاکرات دوجانبه تجارت آزاد با آمریکا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دارایی ژاپن به پارلمان این کشور گفت: «هنگامی که دو کشور با یکدیگر مذاکره می کنند، کشور قدرتمندتر قدرت بیشتری پیدا می کند و همین امر به ضرر ژاپن تمام خواهد شد.»

معاون شینزو آبه در ادامه اظهار کرد: «ما همواره گفته ایم به طور قطع از توافقات تجاری دوجانبه با آمریکا اجتناب خواهیم کرد.»

اظهارات وزیر دارایی ژاپن در حالی مطرح شده است که تلاش های این کشور برای معافیت از پرداخت تعرفه های واردات فولاد و آلومینیوم تاکنون بی نتیجه مانده است. دونالد ترامپ اخیرا اعلام کرد برای واردات فولاد تعرفه 25 درصدی و برای واردات آلومینیوم تعرفه 10 درصدی اعمال خواهد کرد. همین امر موجب شد نگرانی ها درخصوص آغاز جنگ تجاری افزایش یابد.

آسو در پایان با اشاره تعرفه های فولاد و آلومینیوم گفت: «ژاپن تنها محصولات فولادی ویژه را به آمریکا صادر می کند که بخش قابل توجهی از بازار این کشور را شامل می شود و شرکت های آمریکایی قادر به تولید این محصولات نیستند. اگر شرکت های آمریکایی این محصولات را بخواهند، چاره ای جز خرید آنها از ژاپن ندارند و این امر قطعا به ضرر شرکت های آمریکایی خواهد بود.»

انتهای پیام/

معاون شینزو آبه احتمال انعقاد توافق تجاری دوجانبه با واشنگتن را بعید دانست

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا آسیا واردات اقتصاد جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۶۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین

به گزارش قدس آنلاین، هان ژنگ معاون رئیس جمهور چین با دیانا موندینو وزیر امور خارجه و تجارت بین المللی آرژانتین در پکن دیدار کرد.

هان در این دیدار که دیروز صورت گرفت، با بیان اینکه امسال دهمین سالگرد آغاز مشارکت راهبردی جامع بین دو کشور است، خاطرنشان کرد: توسعه روابط دوجانبه در خدمت منافع بلندمدت دو کشور و برآورده کننده انتظارات دو ملت است.

وی گفت: چین آماده ادامه همکاری با آرژانتین در چارچوب درک و حمایت از یکدیگر است، دو کشور شرکای همکار در توسعه و خواهان افزایش مستمر اعتماد متقابل سیاسی و تلاش برای همکاری عملی پایدار و بلندمدت و ارائه منافع برای دو ملت هستند.

موندینو نیز گفت: آرژانتین قاطعانه به سیاست چین واحد پایبند بوده و امیدوار است به طور مداوم همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه با چین را تحکیم کرده و گسترش دهد.

وی افزود: این وزارتخانه از شرکت های چینی بیشتری برای سرمایه‌گذاری و توسعه در آرژانتین استقبال می کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • بلینکن در تل‌آویو: حالا وقت توافق است
  • حالا وقت توافق است
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟/ تعهداتی «با تاریخ، با امضا»!