Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-08@19:27:21 GMT

بیماران‌سرطانی‌دارای‌کدشناسه‌میشوند

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۵۶۶۵۶

معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد: به منظور دستیابی به اطلاعات بیماران مبتلا به سرطان و پیگیری درمان آنها سامانه ثبت به زودی به بهره برداری خواهد رسید. ناطقان: دکتر قاسم جان بابایی، در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر بازنگری خدمات پایه که از مفاد برنامه ششم توسعه است، تاکید کرد و گفت: خدمات پایه در حوزه درمان در حال بازنگری و تدوین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: از اولویت های دیگر معاونت درمان تدوین راهنماهای بالینی و استانداردهای خدمت است که تاکنون ۶۱ گایدلاین و راهنمای بالینی آماده شده و بقیه نیز در حال  تدوین است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه آیین نامه های توانبخشی و مراکز شیمی درمانی سرپایی و دستور العمل شیمی درمانی تدوین و به دانشگاهها ابلاغ شده است، تصریح کرد: آیین‌نامه‌های خدمات طب تسکینی و مراقبت در منزل و مراکز ناباروری به زودی ابلاغ خواهد شد.

دکتر جان بابایی گفت: به منظور دستیابی به اطلاعات بیماران مبتلا به سرطان و پیگیری درمان آنها سامانه ثبت به زودی به بهره برداری خواهد رسید و هر بیمار سرطانی از طریق یک کد شناسه در سامانه سیمای ایران که در اختیار دانشگاهها قرار خواهد گرفت، شناسایی و رصد خواهد شد. منبع: ایسنا برچسب ها: بیماران ، سرطان ، کد شناسه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بیماران سرطان کد شناسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۶۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص درمانی آفتاب گردان که از آن بی خبر هستید

آفتاب‌‌نیوز :

آفتابگردان دارای خواص ملین و ضد یبوست، ضد عفونی کننده و موثر برای درمان زخم‌های سطحی، تقویت کننده معده بوده و دافع سنگ کلیه می‌باشد و نیز موجب پاک سازی مجاری ادراری می‌گردد.

برگ‌های آفتاب گردان دارای خاصیت تقویت کننده معده بوده و فشار خون را تنظیم می‌کند.

ریشه آفتاب گردان برای سیستم گوارشی مفید بوده و ادرار آور است.

دمکرده دانه آفتابگردان: برای درمان اسهال خونی می‌توانید دمکرده فوق را با مقداری نبات و یا قند میل کنید برای تهیه این دم کرده ۵ الی ۱۰ گرم از دانه‌های آفتاب گردان را در یک لیوان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید.

اسانس گل آفتاب گردان: اسانس گل آفتاب گردان دارای خواص ضد عفونی کننده بوده و برای زخم‌ها و خراش‌های سطحی کار برد دارد و نیز فشار خون را پایین می‌آورد. روغن آفتاب گردان: از روغن آفتابگردان به عنوان مکمل جهت رقیق کردن سایر روغن‌ها و نیز کاربرد جهت تهیه دمکرده‌های روغنی استفاده می‌گردد.

دمکرده ریشه آفتاب گردان: برای درمان یبوست، درد معده، و ناراحتی‌های سیستم گوارشی کاربرد دارد می‌توانید این دم کرده را روزانه یک فنجان در سه وعده میل کنید (مقدار ۳۰ گرم ریشه خشک شده آفتاگردان را به مدت ۱۵ دقیقه دم کنید)

شیره آفتابگردان: برای درمان آرتروز و رفع ناراحتی‌های مفاصل و کمر استفاده می‌شود.

دمکرده مغز داخلی ساقه آفتابگردان برای دفع سنگ کلیه و تقویت شنوایی مفید است.

ضماد آفتاب گردان: چنانچه مغز د اخلی ساقه این گیاه را بکوبید و بصورت ضماد در بیاورید و در محل زخم‌ها قرار دهید این کار موجب قطع خونریزی شده و التیام زخم هار ا تسریع می‌بخشد. آفتاب گردان با نام علمی (Helianthus annus) و از خانواده کاسنیان یا مرکبان (Asteraceae) است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • خواص درمانی آفتاب گردان که از آن بی خبر هستید
  • پزشکیان: در درمان بیماری‌های خاص مانده‌ایم! /دولت رئیسی، قانون در مورد بیماری‌های صعب‌العلاج اجرا نمی‌کند
  • کمک فوری برای زنده ماندن پدر سرطانی و کمک به دختر یتیم
  • توصیه‌هایی درباره یک بیماری زنانه
  • ابداع روشی تازه برای مبارزه با سرطان؛ تقویت سلول‌های ایمنی
  • کلمه «سرطان» از کجا آمده است؟/ چرا به سرطان «سرطان» می گویند؟
  • یک آموزگار هدایای روز معلم را به کودکان سرطانی اهدا کرد
  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • تراشه‌های مغزی به‌زودی از رده خارج می‌شوند/ چه بلایی بر سر بیماران می‌آید؟
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص