Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@00:04:35 GMT

جنگل گردی آتش در مازندران/ جنگلهای نوشهر ۳ روز دود می شود

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۵۷۲۸۳

جنگل گردی آتش در مازندران/ جنگلهای نوشهر ۳ روز دود می شود

نوشهر - جنگل‌گردی آتش در مازندران ادامه دارد وبکرترین جنگل های خزری در بخش کجور نوشهر باگذشت سه روز همچنان دود می شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: سال جدید برای جنگل‌های مازندران به‌ویژه در قسمت غربی آن خوش‌یمن نبود و از چند ساعت قبل از سال‌تحویل، سری جدید آتش‌سوزی در این عرصه‌های ملی کلید خورد.

بی‌احتیاطی گردشگران در کنار افزایش دما دست‌به‌دست هم داد و تاکنون بیش از ۴۰ هکتار از جنگل‌های بکر خزری در نوشهر و بخشی از جنگل‌های غرب مازندران را طعمه حریق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌رغم تلاش‌های نیروهای منابع طبیعی و مردمی به دلیل کمبود امکانات و نبود پایگاه امداد هوایی جنگل در مازندران، روند اطفای حریق در جنگل‌های غرب مازندران به‌ویژه نوشهر با کندی صورت می‌گیرد.

از دو رو گذشته بالگرد برای آب‌رسانی و آب‌پاشی اطفای حریق در جنگل‌های غرب مازندران اعزام شد و دو بالگرد در روز اول در مسیر اطفای حریق دچار نقص فنی شدند و سرانجام عملیات آب‌پاشی از روز چهارشنبه شروع و در این روز چهار سورتی پرواز برای اطفای حریق انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران گفت: براثر آتش‌سوزی ۳۵ هکتار از عرصه‌های جنگلی حوزه منابع طبیعی نوشهر سوخت.

سید وجیه الله موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه آتش‌سوزی به جنگل‌های نوشهر آسیب‌زده است گفت: تاکنون ۳۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی شهرستان نوشهر در بخش کجور به‌صورت سطحی و پنج هکتار به‌صورت تنه‌ای دچار حریق شد.

وی با اشاره به اینکه عملیات اطفای حریق با کمک نیروهای منابع طبیعی و مردمی ادامه دارد گفت: تا غروب دیروز چهار سورتی پرواز بالگرد برای آب‌پاشی و اطفای حریق صورت گرفته است و از صبح امروز نیز، عملیات آب‌رسانی ادامه یافت.

وی شدت وزش باد را سبب گسترش سطح آتش‌سوزی اعلام کرد و گفت: نیروهای اطفای حریق هم‌اکنون در سطح عرصه حضور دارند و مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر گفت: مشکل دیگر هم این است که از ارتفاعات بالادست به علت شدت آتش‌سوزی سنگ‌های بزرگ به پائین‌دست سقوط می‌کند و احتمال این‌که آسیبی به نیروهای در حال اطفای حریق وارد کند، دور از انتظار نیست.

ضرورت ایجاد پایگاه اطفای حریق هوایی

عبدالصمد صفر نژاد فرماندار نوشهر نیز با اشاره به تلاش مأموران یگان حفاظت و نیروهای مردمی و بسیج برای اطفای حریق در جنگل‌های نوشهر، ایجاد پایگاه امداد هوایی اطفای حریق جنگل را در منطقه ضروری دانست.

وی همچنین به گردشگران و مسافران توصیه کرد: درصورتی‌که در داخل جنگل به تفریح و گردش رفته‌اند مواظب شاخه‌های سبز و بوته‌ها بوده و از روشن کردن آتش تا حد امکان خودداری کرده و در صورت نیاز حتمی، در زیر درختان و نزدیک آن‌ها آتش روشن نکنید و پس از استفاده از آن حتماً آتش را کاملاً خاموش‌کنید.

سری جدید آتش‌سوزی در جنگل‌های هیرکانی و خزری مازندران از یک‌شب قبل از سال‌تحویل شروع شد و کماکان ادامه دارد. جنگل‌های کلاردشت، عباس‌آباد، رامسر، مرزن‌آباد، کجور و نوشهر در غرب مازندران در شب و روزهای گذشته نوروزی عمداً یا به دلیل افزایش دمای هوا طعمه حریق شدند و بخشی از بکرترین جنگل‌های خزری دچار آتش‌سوزی شد.

افزایش دما هوا در روزهای اخیر، بی‌احتیاطی مسافران و طبیعت گردان از یک‌سو و کمبود امکانات نظیر نداشتن پت هوایی و بالگرد برای اطفای حریق، حراست و حفاظت از جنگل‌های هیرکانی را برابر طعمه‌های حریق مشکل کرده است.

اولین آتش‌سوزی سری جدید، در ۶۰۰ متری از سطح دریا و در جنگل‌های عباس‌آباد رخ داد و در نهمین روز از تعطیلات نوروزی و عید، جنگل‌های بکر بخش کجور برای سومین روز متوالی می‌سوزد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۷۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد

به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد؛ ظهر امروز جمعه پرسنل سازمان طی تماس با سامانه ۱۲۵ سریعا جهت اطفا حریق یک باب مغازه به چهارراه دروازه فارسان اعزام شدند.

شدت حریق باعث فراخوان نیرو‌های کمکی شد و نهایتا حریق که ساختمان‌های مجاور را نیز تهدید می‌کرد، اطفا شد.

بیشتر بخوانید

مهار آتش سوزی تعمیرگاه در فناوران شهرکرد

انفجار شدید باعث تخریب بخشی از این ساختمان شده بود.

علت این حادثه در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • آشنایی با کابل نسوز
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران