Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما مسکو بار ديگر تاکيد کرد هيچ ارتباطي با مسموميت اسکريپال

جاسوس سابق روس ندارد.
به گزارش شبه تلويزيوني روسيا اليوم، دميتري پسکوف سخنگوي رياست جمهوري روسيه تاکيد کرد: مسکو هيچ ارتباطي با مسمويت سرگئي اسکريپال افسر اطلاعاتي سابق روسيه ندارد.در همين حال وزارت خارجه روسيه دست داشتن سرويس هاي اطلاعاتي انگليس در مسموميت اين جاسوس دوجانبه را بعيد ندانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اريج محمد خبرنگار شبکه تلويزيوني روسيا اليوم در گزارشي گفت لندن همچنان در ارائه مستنداتي براي ادعاهاي خود در زمينه مسئله مسمويت اسکريپال ناتوان است. اين در حالي است که مسکو تاکيد مي کند انگليس تاکنون هيچ دلايل قانع کننده و قابل فهمي در ارتباط روسيه با اين مسئله ارائه نکرده است.
دميتري پسکوف سخنگوي رياست جمهور روسيه با اشاره به اين موضوع گفت: « متاسفانه هيچ دليلي مناسب و مفهوم و يا تفسيري از موضعي که لندن اتخاذ کرده است نمي بينيم لندن هيچ اطلاعاتي در اين زمينه به روسيه ارائه نمي دهد و اخباري که در رسانه ها شنيديم نمي تواند در برابر هر نقد و بررسي پابرجا باقي بماند اما رسانه ها اين ادعاها را طوري منتشر مي کنند که گويا دلايلي قاطع است».
خبرنگار روسيا اليوم افزود : از سوي ديگر وزارت خارجه روسيه دست داشتن سرويس هاي اطلاعاتي انگليس را در اين باره بعيد ندانست. به ويژه اينکه لندن هيچ اهميتي براي تحقيق در اين زمينه قائل نيست.
وزارت خارجه روسيه با صدور بيانيه اي اعلام کرد: تحليل آنچه اتفاق افتاده است نشان مي دهد مقامات انگليس براي مشخص شدن عوامل اصلي و شناسايي عاملان اين جنايت - که مسمويت اسکريپال در شهر سالزبري انگليس است - اهتمام نمي ورزند اين مسئله باعث مي شود ما به اين فکر بيفتيم که دستگاه اطلاعاتي انگليس در اين زمينه نقش داشته باشد.
خبرنگار روسيا اليوم ادامه داد در همين حال سرويس هاي اطلاعاتي وابسته به وزارت خارجه روسيه اخراج ديپلمات هاي روسي را رفتاري تحريک آميز و عمدي از سوي غرب مي دانند و تاکيد کرده اند امکاناتي در اختيار دارند که بتوانند ماموريت هايي را که به آنها موظف شده اند به خوبي اجرا کنند و منافع روسيه و شهروندان روسي را تامين کنند .
سرگئي نارشکن مدير سرويس هاي اطلاعاتي وابسته به وزارت خارجه روسيه تاکيد کرد از بين ديپلمات هاي اخراج شده تعداد کمي از افسران اطلاعاتي وزارت خارجه هستند. اين در حالي است که آنها به طور رسمي خود را افسران اطلاعاتي معرفي کرده اند و امنيت سفارت روسيه را با همکاري با سرويس هاي اطلاعاتي انگليس تامين مي کردند.
سرگئي نارشکن در اين زمينه گفت اين اقدامي تحريک آميز و کثيف است که از گروهي شناخته شده وابسته به برخي کشورهايي انجام شده است که به ايجاد فضاي روسيه ستيزي مشغولند مسکو از اين رفتارها متاسف است پاسخ روسيه قاطعانه و در آينده نزديک خواهد بود.
اريج محمد در ادامه گزارش خود گفت: اين شرايط ايجاد شده حرف و حديث هايي را درباره گزارش هايي که لندن به نمايندگان سفارت هاي خارجي ارائه داده ايجاد کرده است. انگليس چند روز قبل از اخراج ديپلمات هاي روسي اقدام به انتشار اين گزارشها کرد. اين در حالي است که تحليلگران بر اين باورند که اين گزارشها حاوي اطلاعات مفيدي نيست. ناظران تاکيد مي کنند در اين باره بحراني ايجاد شده است که پيامدهاي آن واکنش هاي زيادي به همراه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۷۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس

به گزارش همشهری‌آنلاین، یک منبع امنیتی یمنی در گفت‌وگو با خبرگزاری سبأ اعلام کرد: جاسوسانی که دستگیر شدند، اعتراف کردند که عملیاتی برای رصد پایگاه‌های شلیک موشک و پهپاد و همچنین پایگاه‌های قایق‌های جنگی نیروهای مسلح یمن انجام داده و اطلاعات را به مسئولان بالا دستی خود که به «گروه ۴۰۰» معروف است، داده‌اند تا جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی آن‌ها را هدف قرار دهند.

این منبع تاکید کرد: بر اساس اعترافات، از جمله ماموریت‌های این جاسوسان، انجام عملیات جنایتکارانه و تخریبی و سوزاندن و واژگون کردن تجهیزات وابسته به نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی یمن بود.

منبع امنیتی یمنی اضافه کرد: از دیگر ماموریت‌های این جاسوسان، آمادگی برای انجام عملیات ترور با سلاح کمری و بدون صدا و همچنین مواد منفجره و هدف از آن، ایجاد شکاف میان نیروهای مسلح یمن و ممانعت از مقابله با تجاوزهای آمریکایی-انگلیسی-صهیونیستی است.

وی گفت که این جاسوسان برای انجام عملیات در راستای منافع آمریکا و رژیم اسرائیل به کار گرفته شده‌اند.

به گزارش ایرنا، منابع یمنی یکشنبه شب از شکست عملیات جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در این کشور خبر دادند.

یک منبع امنیتی یمنی گزارش داده بود که نهادهای اطلاعاتی این کشور توانستند عملیات جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی را ناکام بگذارند.

این در حالی است که ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

کد خبر 849671 منبع: ایرنا برچسب‌ها انگلیس جاسوسی خبر ویژه ایالات متحده آمریکا یمن

دیگر خبرها

  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • چین: از نشستهای صلح اوکراین با مشارکت همه طرف‌ها حمایت می‌کنیم
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت