Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری طبس با بیان اینکه از ابتدای نوروز تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بازدید کننده در شهرستان داشتیم گفت: تلاش داریم طبس را جهانی کنیم. ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، رسول بهبهانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش می‌کنیم شهرستان طبس به لحاظ پدیده‌های زمین شناختی در فهرست جهانی یونسکو ثبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به باغ تاریخی گلشن بیان کرد:  تلاش می‌شود باغ تاریخی گلشن در فهرست جهانی یونسکو ثبت شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس بیان کرد: این شهرستان تاکنون 60 اثر تاریخی و 10 اثر طبیعی را در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسانده است.

بهبهانی بیان کرد: در حال حاضر شهرستان طبس بیش از 60 درصد مراکز اقامتی، خدماتی و پذیرایی خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: طی سه سال اخیر با سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این شهرستان در حوزه‌های تجهیز و راه‌اندازی مراکز اقامتی بیش از 50 درصد رشد داشته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس بیان کرد: با توجه به آمار رو به رشد حضور مسافران در سال جاری، فضاهایی مانند سالن‌های ورزشی و هئیت‌های مذهبی به کمک ستاد اسکان آمده‌اند.

بهبهانی با بیان اینکه امید است مسافران با خاطره‌ای خوش از شهرستان طبس به دیار خود بازگردند افزود: بدون شک طی سال‌های دیگر حضور خیل عظیم گردشگران را خواهیم داشت که باید برنامه‌ریزی شود.

وی اظهار داشت: سال گذشته طی ایام نوروز بیش از 700 هزار نفر اسکان و قریب به یک میلیون و 400 بازدید کننده داشته‌ایم که امسال پیشرفت داشته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس با اشاره به حضور بالای مسافران در سال جاری بیان کرد: در موج دوم سفرهای نوروزی آمار حضور مسافران در شهرستان طبس 20 درصد رشد خواهد داشت.

افزایش 8 درصدی حضور مسافران نوروزی در شهرستان طبس

 معاون سیاسی فرماندار ویژه طبس نیز اظهار داشت: طبس  با 56 هزار کیلومتر وسعت، بزرگترین شهرستان ایران به جهت وسعت است.

برقی افزود: این شهرستان دارای سه بخش مرکزی، دستگردان و بخش دیهوک بوده که جاذبه‌های گردشگری زیادی را در دل خود جای داده است.

وی با بیان اینکه سالانه شاهد حضور میلیون‌ها مسافر و گردشگر در این شهرستان هستیم افزود: طی تعطیلات نوروز سال گذشته بیش از یک میلیون و 200 هزار بازدید کننده داشته‌ایم.

معاون سیاسی فرماندار ویژه طبس ادامه داد: وجود حضرت علی بن موسی کاظم (ع)، باغ گلشن، روستاهایی مانند ازمیغان، خرو، کوریت و حلوان باعث جذب گردشگران می‌شود.

برقی با بیان اینکه از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون قریب به یک میلیون و 16 هزار نفر وارد طبس شده‌اند گفت: بیش از 420 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازدید داشته‌اند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد خدمات سفر با 11 کمیته در شهرستان طبس بیان کرد: این کمیته از تمام ظرفیت و توان خود برای خدمات‌رسانی به مسافران استفاده کرده است.

معاون سیاسی فرماندار ویژه طبس اظهار داشت: علاوه بر اورژانس هوایی قریب به چهار پایگاه هلال احمر نیز آماده خدمات رسانی است.

برقی با بیان اینکه 73 مدرسه با 500 کلاس درس آماده اسکان‌دهی مسافران است افزود: خوشبختانه نسبت به سال گذشته با افزایش 8 درصدی در اقامت و بازدید مسافران از جاذبه‌ها رو به رو بودیم.

انتهای پیام/ ع

R41348/P1494/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۷۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، سیدمحمدرضا طالبی در مراسم گرامیداشت مقام معلم و استاد که در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار شد، خطاب به اساتید این دانشگاه اظهار کرد: شما مقامی بسیار رفیع و ارزشمندی دارید و جایگاه معلمی و استادی به دو دلیل قرآنی و روایی، رفیع است.

وی افزود: خداوند در آیات قرآن خود را معلم معرفی می‌کند و به گفته پیامبر(ص) یکی از دلایل بعثت ایشان تعلیم و تربیت انسان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: معلم سازنده نسل آینده است و استاد شهید مطهری و احمدی روشن ودیگر بزرگان این سرزمین از پشت میزهای کلاس درس به جایی رسیده‌اند.

وی با اشاره به تحریم‌های ترکیبی دشمن تصریح کرد: دشمن در هر جای که توانسته چوب لای چرخ ما گذاشته است و با این وجود دانشمندان جوان این مرزوبوم با عزم و اراده خود زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت در حوزه‌های مختلف علمی شده‌اند.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی افزود: نیروهای مسلح ما با تکیه بر این دستاوردهای علمی پایگاه مهم نظامی صهیونیست‌ها را با وجود گنبد آهنین با موشک‌های نقطه‌زن هدف قرار دادند که انجام این کار مرهون اقدامات معلمان و اساتید دانشگاه ها است.

وی تصریح کرد: پیشرفت‌های علمی ما سبب شده است که افراد بیمار بسیاری از کشورهای دیگر برای معالجه به ایران بیایند.

رئیس کمیسیون دانشجویی استان خراسان‌جنوبی ادامه گفت: دانشجویان و اساتید باید از پیشرفت‌های علمی در نقاط مختلف کشور بازدید کنند که نمونه عملی آن را در کارخانه کویر تایر می‌توانیم ببینیم که برای تولید نیازهای این کارخانه اقدامات خوبی با بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است.

وی با اشاره به این که در اجرای دستورالعمل‌ها و ابلاغ‌های کشوری مسئولان استانی هیچ اختیاری ندادند ، افزود: دستگاه‌های نظارتی هم به وظیفه خود در این خصوص برای اجرای دستورالعمل‌ها و ابلاغ‌های کشوری عمل می‌کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت:دانشگاه جامع علمی کاربردی از پایه علمی قوی برخوردار است و اشتغال محوری در آن مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات در بیست‌ویکم اردیبهشت، تصریح کرد: هیچ تفاوتی بین مرحله اول و دوم انتخابات وجود ندارد و با توجه به اهمیت رقابت در دور دوم، مرحله دوم به جهاتی مهم‌تر است.

طالبی گفت: هر چند بعضی از مسئولان بر اساس ماده ۷۷ قانون انتخابات از طرفداری در انتخابات منع شده‌اند اما در افزایش مشارکت انتخابات همه ما می‌توانیم ایفای نقش کنیم.

وی افزود: دور اول انتخابات بدون هیچ مشکلی در استان برگزار شد و اعتبارنامه‌های افراد منتخب صادر شده است و هیج حاشیه امنیتی با توجه به شرایط زمان برگزاری انتخابات در استان نداشتیم.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی گفت: ۹۸ درصد دستگاه‌های احراز هویت در همه استان در ساعت هشت صبح فعال شد و بیست‌ویکم اردیبهشت هم یک بار دیگر شاهد حماسه‌آفرینی دیگری توسط مردم استان خواهیم بود.

کد خبر 749563

دیگر خبرها

  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • ضرورت تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است