Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان از جمع‌آوری سبزه شهروندان برای تولید کود «ورمی‌کمپوست» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، محمدرضا قربانی با اشاره به خدمات سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان در روز طبیعت، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های سازمان در روز ۱۳ فروردین و روز طبیعت، اجرای طرح تحویل سبزه عید شهروندان به دلیل حفظ پاکیزگی شهر، جلوگیری از رها سازی سبزه در طول معابر شهری و جاده‌ها و جمع‌آوری آن برای تولید کود کمپوست و ورمی کمپوست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزود: ایستگاه‌های تحویل سبزه عید در ابتدای جاده هفت باغ، ابتدای جاده کوهپایه، ابتدای جاده ماهان، ابتدای جاده تهران، ابتدای جاده زرند و ابتدای جاده شرف‌آباد مستقر شده و سبزه عید شهروندان را دریافت و در ازای آن به آنها پلاستیک زباله تحویل می‌دهند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان افزود: اجرای طرح تفکیک زباله در پارک‌های هدف در مناطق چهارگانه شهر کرمان نیز یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان در روز طبیعت است.

قربانی گفت: طرح یاد شده در پارک شورا، پارک مادر، پارک جنگلی (شهید باهنر)، پارک مطهری، پارک پدر، پارک انقلاب و پردیسان قائم اجرا می‌شود.

وی همچنین از ایجاد ایستگاه‌های تحویل پسماند خشک در پارک‌های مذکور خبر داد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان همچنین از توزیع کیسه زباله و کیسه خرید بین شهروندان و گردشگران نوروزی، در ورودی پارک‌ها خبر داد و گفت: کیسه خرید در راستای فرهنگ سازی استفاده کمتر از پلاستیک و حفظ سلامت همشهریان توزیع می‌شود.

قربانی با بیان اینکه تعداد سه هزار عدد کیسه خرید در روز طبیعت بین همشهریان توزیع خواهد شد، تصریح کرد: کیسه‌های یاد شده پارچه‌ای بوده و از الیاف طبیعی قابل بازیافت تولید می‌شوند، ضمن اینکه این کیسه‌ها چندین بار قابلیت استفاده دارند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۸۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند

احمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاک‌بانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

به گزارش مهر، وی افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می‌گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می‌شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک