Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-06@19:03:41 GMT

گسترش تانوما در قم

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۵۸۳۳۴

مدیرمخابرات منطقه قم با اشاره به اینکه تا نوما یکی از پیشرفته‌ترین زیرساخت‌های ارتباطی در دنیای معاصر است گفت: در این فناوری کابل های مسی جمع‌آوری و به جای آن از فیبر نوری برای انتقال داده‌ها استفاده می شود.

آقای دهناد افزود: به منظور استفاده از این فناوری ظرفیت‌سازی برای حدود چهل هزار مشترک  ایجاد شده که مجتمع های مسکونی و تجاری می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مخابرات منطقه قم تصریح کرد: استفاده از فیبر نوری سرعت و کیفیت انتقال داده‌ها را ارتقا می‌دهد و امکان استفاده از تلفن، ویدئو،صدا   و داده ها از جمله شبکه های تعاملی تلویزیون را فراهم می‌کند .

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ حدود پنج میلیارد تومان برای خرید بهترین تجهیزات در بخش دیتا هزینه شده است گفت: هم اکنون یکصد هزار مشترک در قم از اینترنت پرسرعت استفاده می کنند.

وی خاطر نشان کرد: به علت سرمایه‌گذاری‌های انجام شده استان قم رتبه اول در زمینه دیتا را در کشور به دست آورده است.

مدیر مخابرات منطقه قم در ادامه سرمایه گذاری ۸۳ میلیارد تومانی در بخش تلفن همراه را مورد توجه قرار داد و گفت: هم اکنون بیش از یک میلیون و چهارصدو پنجاه هزار تلفن همراه در استان قم فعال است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۸۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن

مردم می‌توانند با اهدای اسناد، دست نوشته‌ها، دستخط ها، فیلم ها، عکس ها، اعلامیه ها، کتاب‌های خطی، چاپ سنگی یا سربی، کتاب‌های نادر و نفیس و مجموعه‌های خانوادگی در این پویش مشارکت کنند.

تسهیل در دسترسی پژوهشگران داخلی و خارجی به منابع، فعالیت‌های علمی و پژو هشی و تقویت تعامل جمهوری اسلامی ایران با جامعه فرهنگی و علمی خارج از کشور و فدراسیون‌های بین المللی علمی و تخصصی از اهداف راه اندازی این پویش است.

سامانه https://nlai/crowdsourcing و شماره تلفن ۰۲۱۲۲۲۵۸۷۳۵ و ۰۲۱۸۱۶۲۵۳۲۰ برای اهدای منابع سندی و شماره تلفن‌های ۰۲۱۸۱۶۲۳۲۴۰ یا ۰۲۱۸۱۶۲۳۱۵۴ برای اهدای منابع کتابخانه‌ای در نظر گرفته شده است.

اسناد ملی هر کشور گنجینه‌ای گرانبها و پلی میان گذشته و آینده آن کشور است، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران هم امین و حافظ تاریخ تمدن ایران زمین است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن
  • باورتان می‌شود این گوشی تلفن همراه، پرفروش‌ترین در جهان است؟
  • پلیس مانع گسترش آتش کامیون شد
  • طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه
  • گسترش دامنه اعتراضات به ایرلند
  • بیش از ۶۰۵ هزار شماره تلفن ثابت در کردستان دایر شده است
  • گسترش دانش، مبارزه سیاسی و سامان دادن به تشکیلات
  • اجرای فیبر نوری در سطح شهرستان زابل
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است