Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: نام و القاب مبارک حضرت علی(ع) زینت بخش قریب به یکصد هزار نفر در خراسان جنوبی است. ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مجتبی فاطمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای تاسیس سازمان ثبت احوال تاکنون نزدیک به 100 هزار نفر به نام مبارک حضرت علی (ع) و القاب آن حضرت در خراسان جنوبی مزین و نامگذاری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت احوال استان خراسان جنوبی ضمن تبریک فرارسیدن ولادت با سعادت امیرالمومنین(ع) و روز گرامیداشت مقام مرد اظهار داشت: در سال 1396 بیش از 17 هزار و هشتصد ولادت در خراسان جنوبی به ثبت رسیده که از این تعداد بیش از 9 هزار و دویست نفر پسر بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1396 بیش ازیک هزار و 200 نفر نام و القاب حضرت علی(ع) را برای نوزادان خود انتخاب کرده‌اند.

فاطمی، نام‌های امیرعلی، علیرضا، علی‌اصغر، مرتضی، محمدعلی و علی‌اکبر را دارای بیشترین فراوانی از نام‌های مبارک حضرت علی(ع) در سال گذشته برشمرد و بر انتخاب نام‌های مناسب برگرفته از فرهنگ ناب اسلامی ایرانی تاکید کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان خراسان جنوبی گفت: نامگذاری به نام و القاب حضرت علی (ع) در سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد بیش از 4 درصدی در خراسان جنوبی برخوردار بوده است.

انتهای پیام/م

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۸۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ هزار و ۳۹۸ واقعه ولادت در قم به ثبت رسید

منوچهر تیموری گفت: سال ۱۴۰۱، ۱۸ هزار و ۳۱۲ واقعه ولادت به ثبت رسیده بود.

مدیرکل ثبت احوال قم بیان کرد: علی، امیرعلی، محمدحسین، حسین، محمد، محمدحسن، محمدعلی، محمدمهدی، علیرضا، محمدرضا نام‌هایی است که به ترتیب بیشترین فراوانی را میان نوزادان پسر در قم دارد.

او  ادامه داد: همچنین اسم‌های فاطمه، زهرا، زینب، ریحانه، حلما، پناه، معصومه، نورا، رستا و رقیه به ترتیب بالاترین فراوانی را میان نوزادان دختر در این استان به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته تیموری، سال گذشته ۶ هزار و ۷۱۶ واقعه وفات به وقوع پیوست که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۲۰۵ مورد افزایش یافته‌است.

مدیرکل ثبت احوال قم  افزود: در استان قم ۹۹ درصد ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی انجام می‌شود که قانون‌گذار برای ولادت ۱۵ روز و برای وفات ۱۰ روز تعیین کرده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • تقویت ناپایداری‌ های جوی در خراسان جنوبی
  • تقویت ناپایداری‌های جوی در خراسان جنوبی
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است
  • ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی در طبس ابلاغ شد
  • هوا گرمتر می‌شود
  • ۱۸ هزار و ۳۹۸ واقعه ولادت در قم به ثبت رسید
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - دوشنبه ۳ اردیبهشت