Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاضی‌زاده هاشمی گفت: جامعه پزشکی در تحقق شعار حمایت از تولید داخل بیشترین نقش و بلندترین گام را در طول چند دهه گذشته برداشته‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از ستاد هدایت عملیات بحران وزارت بهداشت و سامانه 190 در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ در زمینه اقدامات وزارت بهداشت در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری "حمایت از تولید داخلی" گفت: جامعه پزشکی در تحقق شعار حمایت از تولید داخل بیشترین نقش و بلندترین گام را در طول چند دهه گذشته برداشته‌اند و ای کاش همه مثل جامعه پزشکی بودند زیرا امروز مردم برای هیچ خدمتی در حوزه پزشکی نیازمند این نیستند که به خارج از کشور سفر کنند و از خارجی‌ها کمک بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 96 درصد داروی مورد نیاز را خودمان در کشور تولید می‌کنیم

وی ادامه داد: در صنعت دارو و تجهیزات پزشکی اقدامات خوبی انجام شده و 50 درصد داروی مورد نیاز کشور به طور کامل بومی است و 96 درصد داروی مورد نیاز را خودمان در کشور تولید می‌کنیم و از 50 تا 96 درصد داروها تنها مواد اولیه آن از خارج وارد می‌شود.

30 تا 35 درصد تجهیزات پزشکی کشور بومی است

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه 30 تا 35 درصد تجهیزات پزشکی کشور بومی است و در داخل تولید می‌شوند، گفت: در صنعت دارو و تجهیزات پزشکی جا برای کار کردن بسیار است.

وزیر بهداشت ادامه داد: در حوزه سلامت همچنان هم که قبلا بارها گفته‌ایم مردم در وهله اول از ما انتظار دارند کیفیت را فدای هیچ موضوعی نکنیم زیرا این موضوع با سلامت تک تک اعضای خانواده هر فردی در ارتباط است و هر کسی دلش می‌خواهد بهترین کار را که در کره زمین می‌توان انجام داد از بهترین دارو و تجهیزات پزشکی برای سلامت اعضای خانواده انجام شود.

وی اظهار کرد: از آنجایی که سرعت ما در حمایت از تولید داخل کندتر بوده بنابراین از همه تولید کنندگان داخلی نه تنها حمایت می‌کنیم بلکه از آنها خواهش می‌کنیم تلاش بیشتری در تحقق شعار مقام معظم رهبری در سال 97 انجام دهند.

کیفیت محصولات داخلی سلامت باید حرف اول را بزند

قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: کیفیت محصولات تولید داخل در حوزه سلامت باید حرف اول را بزند و قیمت برای ما مهم است زیرا ما از خزانه عمومی در حوزه سلامت هزینه می‌کنیم و بخشی از آن را مردم از جیب خود به عنوان سهم بیمه پرداخت می‌کنند به همین دلیل باید قیمت‌ها مناسب باشند.

وزیر بهداشت میزان صادرات محصولات تولید داخل در حوزه سلامت را بهترین محک برای کیفیت دانست و افزود: بارها گفتم اگر می‌خواهیم کیفیت تولیدات داخلی را محک بزنیم باید به صادرات نگاه کنیم و ببینیم که چه بخشی از تولیدات داخل در بازارهای بین المللی توانسته مشتری پیدا کند.

صادرات دارویی سه برابر شده است

وی ادامه داد: خوشبختانه در حوزه صادرات دارو دستاوردهای خوبی‌ داشته‌ایم و در دولت یازدهم و دوازدهم صادرات دارویی سه برابر شده است.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: البته باید توجه داشت که در صادرات همه چیز مربوط به قیمت و کیفیت نمی‌شود بالاخره روابط بین المللی و تعامل ما با کشورهای منطقه و دنیا می‌تواند سهم مهمی در میزان صادرات محصولات داخلی داشته باشد.

وزیر بهداشت با تأکید بر افزایش تعامل با کشورهای دوست برای صادرات محصولات ایرانی عنوان کرد: صادرات محصولات ایرانی به کشورهایی که رابطه دیرینه از نظر فرهنگی و سیاسی با آنها داریم جای کار بسیار دارد و معنای آن این است که تولید کنندگان کیفیت و قیمت را هدف قرار دهند و مطمئن باشند که دولت نهایت حمایت را از آنها خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۸۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم‌ها را با چای بشوییم یا نه؟/ یک توصیه‌ به کسانی که زیاد با نمایشگر کار می‌کنند

 چشم‌ها از مهم‌ترین و حساس‌ترین اعضای صورت هستند که باید تحت مراقبت و توجه ویژه‌ای باشند تا آسیب احیانا جبران ناپذیری به آن‌ها وارد نشود.

از همین رو دکتر ناصر کریمی، متخصص و جراح چشم، فلوشیپ جراحی های پلاستیک و ترمیمی چشم و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما در خصوص «حوادث چشمی» با اشاره به این مطلب که هیچ شغلی وجود ندارد، که اصول تدوین شده بهداشت حرفه‌ای نداشته باشد، بیان کرد: رعایت اصول بهداشت حرفه‌ای هر شغل، در حفظ و سلامتی چشم‌ها نقش بسیار مهمی دارد.

او به عنوان مثال مطرح کرد: افرادی که پشت صفحه نمایشگر کامپیوتر کار می‌کنند، باید هر ۲۰ دقیقه از جای خود بلند شوند و به مدت ۲۰ ثانیه، به فاصله ۲۰ متری خود با دقت نگاه کنند، زیرا چشم‌ها در این حالت از انقباض دائمی خارج می‌شوند و استراحت می‌کنند.

ناصر کریمی به یکی از باورهای اشتباه افراد در خصوص شست‌وشوی چشم  با چای اشاره کرد و گفت: در چای ترکیباتی وجود دارد که مویرگ‌های چشم را تنگ می‌کند و باعث کمتر شدن قرمزی چشم می‌شود. اما مشکل این است که خود جوشانده چای حاوی ذرات بسیار کوچکی است که ممکن است باعث بسته شدن مسیر عبور غدد اشکی شود و دردسر جدیدی ایجاد کند، وی تاکید کرد: شست‌وشو با چای هیچگونه اثر درمانی خاصی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که در روزهای آلودگی هوا، برای حفظ سلامت چشم‌ها چه باید کرد؟، گفت: در شهرهای آلوده به خصوص همراه با خشکی هوا، شست‌وشو با قطره اشک مصنوعی، به افرادی که چشم حساسی دارند، توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • چشم‌ها را با چای بشوییم یا نه؟/ یک توصیه‌ به کسانی که زیاد با نمایشگر کار می‌کنند
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند