Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-05@20:37:40 GMT

آجیلی برای جلوگیری از سکته قلبی در افراد چاق

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۵۹۵۱۹

آجیلی برای جلوگیری از سکته قلبی در افراد چاق

خبرگزاری میزان- پوشش‌های گیاهی متنوعی در جهان وجود دارد که می‌توان از آن‌ها در رژیم غذایی استفاده کرد، برخی از دانه‌های آجیل بومی کشور‌های مختلف فواید بی‌شماری برای سلامت هم دارند. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،  کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مصرف آجیل به ویژه گردوی پکان (pecans) می‌تواند از سکته قلبی در افراد چاق و دارای اضافه وزن جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پژوهش‌های دانشمندان دانشگاه تافتس (Tufts University) نشان داده است گردوی پکان می‌تواند حساسیت بدن نسبت به انسولین را افزایش دهد. دراین دانه آجیل میزان فراوانی چربی‌های مفید برای بدن وجود دارد.
گردوی پکان بومی قاره آمریکا و به ویژه کشور مکزیک است، اما در سایر کشور‌های دیگر نیز نهال آن رشد می‌کند و افراد می‌توانند این دانه مغذی و خوش طعم آجیل را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

محققان اثربخشی گردوی پکان را در سلامت و جلوگیری از بروز سکته قلبی برروی ۲۶ زن و مرد دارای اضافه وزن و ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی آزمایش کرده اند که جواب مثبتی داشته است با این حال اعلام کرده‌اند نیاز به آزمایش‌های بیشتر برای اثبات صد درصد موثر بودن مصرف این دانه آجیل در سلامت قلب و عروق دارند.
دانه‌های آجیل مانند گردو، انواع بادام درختی و زمینی، فندق و پسته دارای چربی‌های مفید برای بدن هستند و مانع از افزایش کلسترول بد خون و سلامت کبد می‌شوند.

از جمله دیگر خوراکی‌های مفید برای سلامت رگ‌های خونی و قلب، میوه آووکادو، مرکبات، سیب، گوشت کم چرب، غلات و حبوبات، نوشیدن میزان کافی آب و نوشیدنی‌های سالم و ماهی‌های روغنی را می‌توان نام برد.
در کنار تنظیم رژیم غذایی، حفظ تناسب اندام، انجام ورزش و داشتن تحرک کافی، پرهیز از استرس و عصبانیت و خودداری از مصرف دخانیات نیز سبب سلامت قلب و رگ‌های خونی می‌شود.
منبع:دیلی میل
انتهای پیام/   خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵ جامعه در سال جاری ادامه دارد.

به گزارش مشرق، محمد مهدی ناصحی افزود: همه افرادی که در سال گذشته در دهک یک تا ۵ جامعه بیمه رایگان شدند، همچنان از بیمه رایگان سلامت بهره‌مند خواهند بود. اعتبار بیمه نامه آنها به صورت خودکار و الکترونیک تمدید شده است.

وی ادامه داد: دهک‌های ۶ تا ۹ در سال جاری از تخفیف در پرداخت حق بیمه برخوردارند که در دهک ۶، ۲۰ درصد حق بیمه، در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه، در دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه و در دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.

ناصحی با بیان اینکه افراد برای تمدید اعتبار بیمه سلامت نیازی به مراجعه حضوری ندارند، گفت: بیمه شدگان با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی bimesalamatiranian.ir می‌توانند از جزئیات بیمه همگانی خود مطلع شوند.

وی ادامه داد: هزینه حق بیمه افراد در کشور بسیار پایین است و افراد فاقد بیمه یا از طریق این سامانه اقدام کنند و یا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • وارفارین چیست و چه کاربردی دارد؟ + عوارض، استفاده در دوران بارداری و منع مصرف
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان