Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@17:17:27 GMT

گرگان| تاریخ شفاهی هنرمندان استان گلستان تدوین می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۶۰۹۸۱

گرگان| تاریخ شفاهی هنرمندان استان گلستان تدوین می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: از یک سال پیش تاریخ شفاهی هنرمندان استان گلستان در حال تهیه و تدوین است که با عنوان تلخ و شیرین هنرمندان استان به چاپ خواهد رسید. ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آق‌قلا، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت ظهر امروز در آیین نکوداشت موسی جرجانی در عرصه فرهنگ و هنر در شهر آق‌قلا، اظهار داشت: یکی از اقدامات هویت‌ساز در جامعه پیشگیری از گسست بین نسلی است که این قبیل نکوداشت‌ها این مورد را تسهیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از افرادی که با هر اقدامی در حفظ سرمایه‌های معنوی جامعه تلاش می‌کنند باید تقدیر کرد و حفاظت و صیانت از سرمایه های معنوی با برگزاری پاسداشت‌ها محقق می‌شود.

حجت الاسلام فضیلت ادامه داد: توجه به اندیشه‌ورزان و تاثیرگذاران بر فکر و اندیشه جامعه توجه به بنیان‌های هویتی جامعه هست و عدم توجه به فرهنگ‌سازان منجر به پدیده شوم بی‌هویتی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه اگر فرهنگ را از جامعه بگیرند دیگر چیزی از آن جامعه باقی نخواهد ماند، گفت: هرجامعه به میزانی که احساس هویت کند از حیات و پویایی برخوردار است.

به گفته وی، یکی از اقدامات هویت‌ساز در جامعه پیشگیری از گسست بین نسلی است که این قبیل نکوداشت‌ها این مورد را تسهیل می‌کند.

فضیلت تصریح کرد : حداقل فایده این پاسداشت این است که نسل بعد از ما متوجه برخی از ظرفیت های موجود در جامعه می شود و مادامی که نسلی نسبت به داشته های خود آشنایی داشته باشد از مصونیت ذهنی برخوردار خواهد بود و این باور بسیاری از هجمه‌ها را دفع می‌کند .

وی یکی از تهدیدهای موجود جامعه را پیدایش گسست بین نسلی دانست و گفت: بین نسل دانش‌آموخته و جوانان با نسل صاحب تجربه این گسست در حال شکل‌گیری است و پیشگیری از آن سبب می‌شود تا تمامیت هویتی جامعه حفظ شود و معرفی ظرفیت‌ها به نسل‌ها سبب احساس تقویت هویت خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطر نشان کرد: در مجموعه اداره کل ارشاد به همت اصحاب فرهنگ و هنر تلاش دارد که تاریخ شفاهی هنرمندان گلستان را تهیه کند که یک‌سال است جمع‌آوری‌های اولیه انجام شده و در کتابی تحت عنوان تلخ و شیرین هنرمندان استان به چاپ خواهد رسید.

انتهای پیام/ ت

R41471/P1336/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله + فیلم

این بالگرد در راستای تسریع عملیات جست‌وجو در منطقه یلی بدراق کلاله و پشتیبانی عملیات جست‌وجو از فرودگاه بین‌المللی گرگان به این منطقه اعزام شد.

بر اساس گزارش‌های دریافتی از هلال احمر امروز در سومین روز جستجو این بالگرد در مزارع روستای یلی بدراق کلاله در حال گشت زنی است و عملیات جست و جو برای پیدا کردن دختر مفقود شده ادامه دارد.

همچنین امروز تیم‌های زمینی جمعیت هلال‌احمر گلستان هم به تیم جستجو پیوستند.

قاسم غریب آبادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: مفقود شدن یسنا دیدار، کودک ۴ ساله در روستای یلی بدراق کلاله عصر روز یکشنبه نهم اردیبهشت گزارش داده شد و از آن زمان تا کنون نیرو‌های امدادی و مردمی بی وقفه در حال جست‌وجو هستند.

او افزود: خانواده کودک هنگام کار در مزارع روستا و برداشت نخود متوجه مفقود شدن کودکشان شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد
  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • سالفه دریانوردان، دورهمی اهل دریا با داستان‌هایی از قشم تا هند و آفریقا
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله + فیلم
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است