Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛ کریم حمیدوند فرماندار نهاوند اظهار داشت: سومین جشن نوروزگاه شهرستان نهاوند در سراب فارسبان با اجرای موسیقی محلی، پخت غذا و نان محلی ، عرضه لبنیات و عسل محلی، غرفه صنایع‌دستی، بافت فرش و سبد به صورت، اسب سواری، نمایش طنز و شعبده‌بازی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار نهاوند بیان داشت : اجرای چنین برنامه های محلی باعث زنده نگه داشتن سنت های بومی و محلی و آشنایی مهمانان دیگر شهرها و نسل جدید با سبک زندگی روستایی می شود.

وی گفت: افتخار می کنم که لر زبان و از این مردم هستم ، امروز می بینیم پدر و مادرهایی که لرزبان هستند، با فرزندان خود با زبان فارسی صحبت می کنند که رفته رفته سبب فراموشی گویش لری اصیل خواهد شد.

فرماندار نهاوند افزود: زبان فارسی، زبان معیار ما است و باید آن را یاد بگیریم، ولی اینکه این یادگیری، باعث از بین رفتن زبان مادری شود، سنت غلط رایجی است که در بین بعضی از خانواده ها نهادینه شده است.

در ادامه حمیدوند، اشاره ای به وضعیت اعتباری و راه سراب فارسبان کرد و گفت: امسال راه دسترسی سراب فارسبان نهاوند و سیستم روشنایی این سراب ساماندهی می‌شود در سال جاری برای آسفالت جاده دسترسی سراب فارسبان و تامین روشنایی این سراب ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی با اشاره به وجود سراب‌های متعدد در شهرستان بهترین گزینه برای جذب مسافران را ساماندهی و برقراری امکانات رفاهی و امنیتی در این نقاط را برای جذب گردشگر و مسافر عنوان کرد.

در این مراسم فرماندار شهرستان نهاوند،نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، بخشدار خزل، بخشدار مرکزی و مسئولین شهرستان نهاوند و بخش خزل حضور داشتند.

در ادامه این مراسم رئیس بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس گفت: نوروزگاه در تاریخ ایران ریشه‌ای کهن دارد و بیشتر به جشن‌هایی گفته می‌شد که در آن همه مردم فارغ از مناسب خود حضور داشته و با هم فصل بهار را جشن می‌گرفتند.

محمدرضا عطایی افزود: نوروزگاه فارسبان با برنامه‌های متفاوت خود و نمایش خوبی از زندگی سنتی و روستایی علاوه بر ایجاد شادی و نشاط در بین مردم برنامه خوبی در معرفی این منطقه و جذب گردشگر می‌باشد.

وی ادامه داد: لازم است برنامه‌هایی از این دست علاوه بر نوروز در ایام دیگر به خصوص بهار و تابستان با اطلاع‌رسانی گسترده در این مناطق برگزار شود تا بتواند در جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری ثمربخش باشد.

عطایی گفت: یکی از نکات جذاب سراب فارسبان حفظ فضای بکر و طبیعت دست نخورده آن است که در تمام برنامه‌های پیش رو باید بر محوریت این موضوع تاکید کرد.

حضور اهالی منطقه فارسبان با لباس محلی یکی از جاذبه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام /ت

وضعیت اعتباری و راه سراب فارسبان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز 97 جاذبه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۱۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه ملت محلی برای حزب‌بازی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«احمد بیگدلی» از حوزه انتخابیه خدابنده به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

وی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در قالب طرح پویش «با مهر انتخاب کنید» با بیان اینکه خانه ملت به هیچ وجه محلی برای حزب‌بازی و بازی‌های جناحی نبوده و مردم نیز امروز به این موضوع کاملاً واقف هستند و از آن عبور کرده‌اند، افزود: به همین خاطر خانه ملت به معنای واقعی کلمه محلی برای برآورده کردن خواسته‌های به حق مردم استان، شهرستان و در سطح کلان، ملت ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از تأکیدات ما در مجلس دوازدهم، کار برای مردم بدون توجه به تفکرات سیاسی و جناحی است، اظهار کرد: بر همین استان هر کسی که با جان و دل برای حل مشکلات مردم گام بردارد، قطع یقین از حمایت مردمی نیز برخوردار بوده و از آن حمایت خواهیم کرد.

این کاندیدای مجلس با یادآوری انتظارات و خواسته‌های مقام معظم رهبری در حوزه بهداشت و درمان ادامه داد: خواسته رهبر فرزانه انقلاب این است که به گونه‌ای اقدام شود که خانواده‌ای که از اعضای آن با مشکلات این حوزه دست به گریبان هستند، جز درد بیماری، با مشکل دیگری دست و پنجه نرم نکنند، به همین خاطر در مجلس آینده به دنبال تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه بهداشت و درمان هستیم.

بیگدلی خاطرنشان کرد: در همین راستا پیگیری افتتاح بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی حضرت رسول اکرم، یکی از نیازهای مبرم مردم شهرستان خدابنده است که دنبال خواهد شد.

وی در خصوص به حداقل رساندن چالش‌های حوزه بهداشت و درمان کشور عنوان کرد: تأمین نیروی انسانی متخصص و ارزش‌گذاری به این نیروها از بهورزها تا پزشکان متخصص، یکی از رویکردهای اصلی مجلس دوازدهم خواهد بود، لذا تلاش دولت نیز باید این باشد که با کم‌ترین هزینه و اختصاص یارانه در این حوزه ورود پیدا کند.

کاندیدای مجلس دوازدهم شورای اسلامی از حوزه انتخابیه خدابنده با بیان اینکه استان زنجان با چند چالش مهم و جدی مواجه است، اضافه کرد: موضوعاتی از قبیل معیشت، اقتصاد و اشتغال جوانان، از جمله چالش‌های مهم و پیش روی مردم استان زنجان است. علاوه بر این، مسؤولان اجرایی باید بیش از پیش در خدمت‌رسانی به مردم تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه تعریض جاده ابهر به قیدار، جاده قیدار به بیجار و ادامه باند دوم سلطانیه، قیدار، کبودرآهنگ از دیگر برنامه‌هایی است که در مجلس دوازدهم تلاش خواهد شد تا شاهد تسریع در تحقق آن باشیم، عنوان کرد: کمبود پزشک متخصص در خدابنده نیز یکی دیگر از چالش‌هایی است که تلاش می‌کنیم با تعامل دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آن را مرتفع کنیم.

بیگدلی همچنین مشکل آب شرب برخی از روستاهای شهرستان خدابنده را جزو برنامه‌های اولویت‌دار عنوان و تاکید کرد: موضوع برخورداری روستاهای شهرستان خدابنده از آب آشامیدنی سالم همواره جزو دغدغه‌ها بوده و تلاش خواهیم کرد در مجلس دوازدهم به این دغدغه پایان دهیم.

کد خبر 6078543

دیگر خبرها

  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد
  • جلوه گری بهار در طبیعت سراب گیان نهاوند + فیلم
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون
  • رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن
  • خانه ملت محلی برای حزب‌بازی نیست