Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-05@19:48:18 GMT

کارگران در محل کار امنیت کاری ندارند

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۶۱۴۷۵

کارگران در محل کار امنیت کاری ندارند

به گزارش «نماینده» رسول خضری، با بیان اینکه عدم ایمنی در محیط  های کارگاهی و معادن بارها مورد نقد قرار گرفته است، گفت: درسال ۹۶ متاسفانه برخی کارگاه های تولیدی به دلیل نداشتن ایمنی کافی دچار حریق و آتش سوزی شد، ضمن اینکه ساختمان برخی کارگاه های تولیدی نیز دربرخی نقاط کشور به دلیل فرسوده بودن دچار ریزش شد، اینکه توجه به ایمنی کارگاه ها و محل کار کارگران تنها معطوف به حرف و سخن شود؛ قطعا هیچ مشکلی را حل نکرده و تنها میزان خطرات ناشی از عدم ایمنی درمحیط های کاری را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سالانه تعدادی از کارگران جان خود را درمحیط های کاری به دلیل حوادث ناشی از کار از دست می دهند، افزود: متاسفانه ایمنی کارگاه ها به ویژه معادن در شرایط قابل قبولی قرار ندارد، مدیریت بحران درمحیط های کاری پیش و پس از وقوع هر حادثه ای از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و دراکثر معادن کشور جدای از موارد ایمنی باید به پدافند عامل هم توجه کرد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان در مدیریت بحران باید شرایط ویژه ای را برای معادن کشور در نظر بگیرند، تصریح کرد: در هر معدنی کارگران بسیاری فعالیت می کنند که در صورت وقوع حادثه ای هر چند جزیی ممکن است جان افراد بسیاری با خطر روبه رو شود،  بنابراین با توجه به اینکه فعالیت درون معادن و در اعماق زمین حوادث بسیاری را به دنبال دارد؛ به طورقطع باید بازرسی و افزایش ایمنی در محیط های کاری این چنینی به صورت ویژه دیده شود.

این نماینده مردم درمجلس دهم، با بیان  اینکه اقدامات انجام شده درسال گذشته برای افزایش ایمنی کارگاه های تولیدی و محیط های کاری قابل قبول اما میزان آن کافی نیست، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرح وظایف گسترده ای داشته و با توجه به اینکه ۳ وزارتخانه دردل یک دستگاه قرار گرفتند، شاید دربرخی شرایط درهرحوزه ای کمبودها و مشکلاتی به وجود آید؛ ممکن است مسئولان وزارت رفاه مطرح کنند که نمی توانند با وجود برخی کمبودها فعالیت و ایمنی تمامی کارگاه های تولیدی را نظارت کنند؛ اما بازرسی های وزارت کار باید دوره ای و با نظارت کامل انجام شود.

خضری تاکید کرد: انتظار می رود که وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی درخصوص ایمنی کار و محیط های کاری بازنگری های لازم را داشته باشد؛ ضمن اینکه درصورت وجود مشکلات قانونی و ضعف قوانین این وزارتخانه مسائل را با مجلس درمیان بگذارد؛ زیرا درکشور ما وقوع حوادث و بلایای طبیعی احتمال بیشتری دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه بازرسی های ایمنی درمحل کار باید به صورت ویژه باشد، تصریح کرد: متاسفانه مسئولان پس از وقوع حوادث به فکر حل مشکلات هستند، این درحالی است که باید پیش از وقوع حادثه کاری در کارگاه ها و معادن به افزایش ایمنی کار و پدافند عامل توجه کرد؛ زیرا فعالیت در معادن به لحاظ شرایط کاری بسیار حساس است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: امنیت خضری کارگران نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۱۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از آستان نیوز، مهدی قربانی اظهار کرد: CRM (Customer Relationship Management) مخفف مدیریت ارتباط با مشتری و هدف آن ارتباط با مشتریان و نحوه پاسخ به نیازها و در خواست‌های آن‌ها به بهترین شکل است.

مدیرعامل شرکت صنایع معادن و عمران رضوی ادامه داد: شرکت صنایع معادن و عمران رضوی با تجمیع فرآیندهای ارتباط با مشتری در یک واحد با ساختاری نظام‌مند و نیز با رویکرد تکریم مشتریان و شناسایی نیازها و انتظارات آن‌ها در خصوص هر یک از محصولات تولیدی اعم از بلوک هبلکس، پنل مسلح AAC، بتن و قطعات پیش‌ساخته بتنی، شن و ماسه، سنگ پلاک و...، این واحد را ایجاد کرده است.

شناسایی نقاط قوت و ضعف در تولید و فروش

وی درباره برنامه‌های تعریف شده در این واحد خاطرنشان کرد: در گام نخست، یک نرم‌افزار جامع سیستم ارتباط با مشتری خریداری خواهد شد تا با استفاده از آن مشتریان شرکت بتوانند با بهره‌گیری از پنل اختصاصی خود به صورت مستقیم با کارشناسان فروش ارتباط برقرار کرده و نیازها و شکایات خود را به صورت نظام‌مند مطرح کنند.

قربانی ادامه داد: وجود این نرم‌افرار جامع موجب پیگیری و ثبت درخواست‌های مشتریان تا حصول نتیجه به صورت نظام‌مند خواهد شد. ضمن این‌که تحلیل نتایج آماری حاصل از آن شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود در خصوص تولید و فروش هریک از محصولات شرکت را به دنبال خواهد داشت.

پیگیری نظام‌مند درخواست‌ها و نیازهای مشتریان

مدیرعامل شرکت صنایع معادن و عمران رضوی درباره دیگر مزیت‌های واحد CRM خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این واحد، ارتباط با مشتریان به صورت یکپارچه تجمیع می‌شود که این مهم باعث پیگیری نظام‌مند درخواست‌ها و نیازهای مشتریان خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین فرآیندهای ارائه خدمت به مشتریان مانند فرآیندهای بازاریابی، فروش و ارائه خدمات پس از فروش در این واحد مدیریت می‌شود. ضمن این‌که استفاده از نرم‌افزار CRM موجب مدیریت حجم زیاد اطلاعات مشتریان، فایل‌های مرتبط با آن‌ها و... خواهد شد.

قربانی افزود: داده‌های عملیاتی که از بازاریابی و ارتباط با مشتری جمع‌آوری شده، در این واحد به اطلاعاتی تبدیل می‌شود که علاوه‌بر ارتقاء محصولات و خدمات، در تصمیم‌گیری‌های فرآیندی و استراتژیک به شرکت کمک می‌کند. برای مثال نتایج حاصل از فروش محصولات گوناگون به شرکت، باعث افزایش تمرکز و تعیین استراتژی بازاریابی برای هر یک از آن‌ها می‌شود.

چشم‌اندازی دو ساله

مدیرعامل شرکت صنایع معادن و عمران رضوی در پاسخ به این سوال که چه چشم‌اندازی را برای این واحد متصور هستید؟ گفت: با راه‌اندازی واحد CRM انتظار می‌رود در برنامه زمانی دو ساله با تحلیل نظر مشتریان، اصلاح ساختار و فرآیندهای تولید و فروش، علاوه‌بر ارتقاء رضایت آن‌ها، فروش محصولات نیز افزایش یابد.

وی ادامه داد: این امر همچنین موجب معرفی محصولات جدید به بازار در راستای برآورده‌سازی انتظارات مشتریان خواهد شد. بدین ترتیب رضایت مشتریان به صورت چشمگیر افزایش می‌یابد و میزان شکایات وارده طی دو سال به کمتر از یک درصد می‌رسد.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند
  • قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • رشد ۵۰درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد
  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد