Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین اخبار نیروی انتظامی در آذر ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

وقوع جرایم جنایی زائیده کم کاری برخی سازمان ها/کشف مجموع جرایم جنایی افزایش 90 درصدی داشته است

سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا در همایش روسای ادارات مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی سراسر کشور اظهار داشت: وقوع جرایم جنایی زائیده کم کاری برخی سازمان ها و سایر ارگان های دخیل و اثر گذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با جرایم جنایی گفت: کشف پرونده های جرایم جنایی در کمترین زمان و کیفیت  از شاخصه های مهم این حوزه است که توانمندی کارآگاهان، گواه بر آن است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه ملاک ما در حوزه جرایم جنایی کیفیت کشف است، تصریح کرد: ارزیابی جرایم دیگر بیشتر عددی و کمی است اما جرایم جنایی متکی بر هوش، استعداد و توانمندی افسران مجرب است و قدرت تجزیه و تحلیل کارآگاهان در این رابطه نقش تاثیرگذاری دارد.

کاربران ایرانی تهدید باج افزار جدید رمزگشا را جدی بگیرند

سرهنگ مصطفی نوروزی رئیس اداره اجتماعی پلیس فتا ناجا با هشدار به تهدید جدید باج افزار"nransomwer"از کاربران خواست که با مسدود کردن راه های نفوذ سیستم های خود و جلوگیری از آلودگی آن‌ها،به باج افزارها باج ندهند.

سرهنگ نوروزی اظهار داشت: اخیرا باج افزاری تحت عنوان "nransomwer" در فضای مجازی شیوع پیدا کرده که اطلاعات کاربران را رمزنگاری می‌کند و برای دسترسی مجدد و رمزگشایی آن درخواست عکس عریان می‌کند.

وی ادامه داد: این باج افزار پس از نفوذ و رمزنگاری اطلاعات قربانی از وی درخواست می‌کند که یک حساب کاربری در سرویس ایمیل "protonmail" ایجاد کرده و از طریق آن فایل عکس خود را ارسال کنند.

تخریب 70 تا 100 درصدی پاسگاه ها و ساختمان های پلیس در زلزله غرب کشور

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه پنجمین همایش سراسری روسای عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان‌ها در جمع خبرنگاران با اشاره به تامین امنیت مناطق زلزله زده غرب کشور بیان کرد: در همان روز ابتدایی حادثه همکارانم در محل حضور یافتند و به مرور با تقویت نیروی انسانی به روستاها و شهرستان های زلزله‌زده کمک شد و به بهترین شکل امنیت شهرها و روستاهای زلزله‌زده را تامین کردند.

سردار اشتری با اشاره به تخریب ساختمان های متعلق به ناجا در حادثه زلزله غرب کشور ادامه داد: تعدادی از پاسگاه‌های ما به صورت 100 درصدی تخریب شدند بعضی از پاسگاه‌ها نیز 40 تا 50 درصد و برخی نیز 70 درصد تخریب داشتند که ما تلاش می کنیم در اسرع وقت این اماکن نیروی انتظامی را بازسازی کنیم.

تردد 8000 زائر اربعین در سال جاری از مرز مشترک ایران و آذربایجان

سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا اظهار کرد:در مراسم اربعین سال جاری بیش از 8000 زائر اربعین بدون هیچ مشکلی از مرزهای مشترک آذربایجان و ایران تردد کردند و برای همه مسافران و تجار و بازرگانان و سایر افرادی که برای تفریح و سفر توریستی از طریق مرز مشترک دو کشور سفر می کنند، تسهیلات بسیار خوبی فراهم شده است.

پلیس به دنبال مدیریت تجمعات مقابل موسسات مالی است نه برخورد با آن

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در همایش فرماندهان و مدیران یگان های انتظامی تهران بزرگ در خصوص نحوه برخورد ناجا با تجمع های مردمی مربوط به موسسات مالی و اعتباری بیان کرد: ما از هر حرکت غیرقانونی و بدون مجوز ممانعت می کنیم، اما در خصوص تجمع هایی که اخیرا در شهر تهران و دیگر شهرستان ها در رابطه با موسسات مالی و اعتباری تشکیل می شود پلیس سعی کرده تا حد امکان از برگزاری این تجمع ها جلوگیری کند.

بخشدار جوکار به 3 ماه حبس محکوم شد

سرهنگ ترحمی رئیس اداره حقوقی راهور ناجا اظهار کرد: در مورد وضعیت پرونده ضرب و شتم مأمور پلیس توسط بخشدار جوکار رأی قطعی صادر شده و 3 ماه حبس تعزیری تعلیقی به بخشدار جوکار تعلق گرفت.

وی افزود:در خصوص پرونده فرودگاه مهرآباد و ضرب‌ و شتم مأمور پلیس راهور توسط نماینده بیجار، ناجا به شدت پیگیر این مسأله است؛ دو بار قاضی مربوطه با مجلس مکاتبه کرده و منتظر پاسخ مجلس هستیم.

رئیس اداره حقوقی راهور ناجا گفت: نیروی انتظامی تا احقاق حق مأمور خود و همچنین مأموریتی که به مأمور خود محول کرده است پیگیر پرونده است.

10 بهمن 20 هزار نفر از سربازی معاف می‌شوند

سردار ابراهیم کریمی، جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به پایان زمان ثبت نام کسری خدمت و معافیت سربازی ایثارگری گفت: بعد از پایان مهلت ثبت‌نام در 10 دی ماه و بررسی یک ماهه، اسامی افرادی که در زمره 20 هزار نفر کسری یا معافیت از خدمت امسال باشند، اعلام خواهد شد.

وی گفت: برای ثبت‌نام در طرح کسری و معافیت از خدمت ایثارگران محدودیت سنی وجود ندارد و اگر ایثارگر فرزند پسرش کوچک بوده و مشمول محسوب نمی‌شود نیز باید برای ثبت‌نام به پلیس +10 مراجعه کند.

لزوم رعایت 3 اصل مهم در مبارزه با جرایم اقتصادی/ افزایش کشفیات پلیس در مواد مخدر قاچاق

سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی در نشست تخصصی مدیران و روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان های سراسر کشور خطاب به مدیران و روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی بیان کرد: شما نقش موثری در مبارزه با جرایم اقتصادی و توسعه سلامت اقتصادی دارید، باید در جریان این مبارزه هوشیار، دقیق و پیگیر بود.

این مقام عالی انتظامی در ادامه با اشاره به نقش اقدامات پیشگیرانه در مبارزه با جرایم اقتصادی مطرح کرد: بین وقوع، پیشگیری و کشف جرم رابطه وجود دارد، در پیگیری ها نباید صرفا به یک موضوع معطوف شویم و در حین پی جویی ها باید اقدامات پیش گیرانه و پیش دستانه را مورد توجه قرار داد.

وی تاکید کرد: اشرافیت، نظارت و اقدامات پیشگیرانه اصل مهم و غیرقابل انکار در مبارزه با جرایم اقتصادی است، در عین حال وجود قوانین شفاف و روشن نیز در این فرآیند مبارزه، موثر است بطوریکه قوانین نباید در کوتاه مدت دستخوش تغییر شود.

واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان راهیان نور به علت انحراف به چپ وانت

سردار حمیدی رئیس پلیس راه راهور ناجا در گفتگوی روز 21 آذر 96 با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد:برابر گزارشات اولیه حوالی ساعت ۱۷:۴۵ در کیلومتر ۸ کمربندی سوسنگرد استان خوزستان یک دستگاه اتوبوس بنز حامل دانش آموزان دختر مقطع دبیرستان با وانت تویوتا با پلاک منطقه آزاد برخورد کرد.

 وی افزود:در پی این حادثه متاسفانه ۴ تن کشته و ۳۶ تن به صورت سطحی و غیرسطحی مجروح شدند.

سردار حمیدی با بیان اینکه تیم ویژه پلیس راه هم اکنون در محل حاضر و در حال بررسی علت حادثه است، ادامه داد:اتوبوس مذکور از استان البرز در حال حرکت به سمت خرمشهر بود که دچار این حادثه شده است.

وی گفت:برابر گزارشات اولیه اتوبوس مذکور در لاین خود در حال حرکت بوده است که وانت با انحراف به چپ به اتوبوس برخورد می کند و اتوبوس واژگون می شود.

طرح حاشیه امن در ۵۰۰ متری مدارس اجرا می‌شود

سردار زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدربا اشاره به راه اندازی مراکز مشاوره‌ای پیشگیری از اعتیاد توسط معاونت اجتماعی افزود: این مراکز ظرفیت بسیار مطلوبی در کمک به خانواده‌های گرفتار و کاهش معضل اعتیاد دارد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: ایجاد ۱۶ مرکز مشاوره در حوزه پیشگیری از اعتیاد در کنار دیگر مراکز مشاوره در حوزه اجتماعی و ۶۵۰ دایره مشاوره در کلانتری‌ها و حضور کارشناسان پلیس در حوزه مواد مخدر در مدارس، مجامع، مساجد و تولیدات رسانه‌ای از اقدامات پیشگیرانه پلیس درحوزه مواد مخدر است.

وی با اشاره به اهمیت و نقش آموزش همگانی در پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب‌های این معضل خانمان سوز خاطر نشان کرد: خانواده و محیط‌های آموزشی و عمومی در راستای پیشگیری از اعتیاد و آموزش‌های مربوط به این حوزه می‌توانند نقش آفرین باشند.

سردار زاهدیان از اجرای طرح حاشیه امن ۵۰۰ متری مدارس خبر داد و گفت: بنا بر برنامه ریزی‌های صورت گرفته و با همکاری آموزش و پرورش، در صدد اجرای این گونه طرح‌های مستمر در مدارس هستیم تا محیط آموزشی پاک و امن باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۱۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو‌های قاچاقچیان با کار اطلاعاتی مشترک

سردار عباسعلی بهدانی فرد فرمانده انتظامی استان یزد گفت: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی مبنی بر تردد قاچاقچیان در محور‌های مواصلاتی استان یزد بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت. 

وی تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با کنترل جاده ورودی یزد، ۲ دستگاه سواری پژوی حامل موادمخدر را شناسایی و خودرو‌ها را متوقف کردند. 

فرمانده انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: در این عملیات ۱۱۴ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف و سه قاچاقچی که قصد انتقال این محموله به شمال کشور را داشتند دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سقوط اتوبوس به دره در پرو با ۲۵ کشته و ۱۷ مصدوم
  • توقیف خودرو‌های قاچاقچیان با کار اطلاعاتی مشترک
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • ماجرای ضرب و شتم در اتوبوس BRT/ هشدار پلیس به مجرمان
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس/مجازات سنگین در انتظار فرد خاطی
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس