Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:11:32 GMT

سومین جشنواره بازیهای بومی در عباس‌آباد میامی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۶۲۳۲۵

سومین جشنواره بازیهای بومی در عباس‌آباد میامی برگزار شد

میامی - سرپرست میراث فرهنگی میامی از برگزاری سومین جشنواره بازیهای بومی و محلی در روستای عباس‌آباد این شهرستان خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره افزایش ماندگاری مسافران نوروزی است.

محمد صادق رضویان در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه سومین جشنواره بازی های بومی و محلی در روستای عباس‌آباد میامی برگزار شد، ابراز داشت: هدف از برگزاری این جشنواره افزایش امید و نشاط در مردم، ترغیب به ماندگاری زائران و توجه به میراث فرهنگی این شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جشنواره غذاهای محلی، مراسم آئینی بازی‌های محلی و چوب بازی سنتی از جمله حواشی این مراسم بود تا توجه عموم را به سمت جاذبه‌های فرهنگی میامی معطوف کند.

سرپرست میراث فرهنگی میامی با بیان اینکه به دنبال تغییر این شهرستان از معبر به مقصد هستیم، ابراز داشت: با توجه به عبور سالانه میلیون‌ها زائر از استان سمنان لذا بازدید از بافت، کاروانسرا، معابر و کوچه باغ‌های تاریخی روستا در این جشنواره گنجانده شد تا ظرفیت‌های گردشگری میامی معرفی شود.

رضویان بابیان اینکه تاکنون بالغ‌بر ۵۰ هزار نفر گردشگر از میامی بازدید کردند، اضافه کرد: وجود چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری و همچنین ۱۰ کاروان‌سرا در مسیر راه ظرفیت مطلوبی برای بازدید گردشگران محسوب می‌شود که امسال کاروانسرای میاندشت، آرامگاه ابن یمین فریومدی و شیخ حسن جوری رهبر سربداران بیشترین میزان گردشگر را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: میامی ۵۱ اثر ثبت‌شده در فهرست آثار ملی دارد که هر کدام از آن‌ها به‌تنهایی ظرفیت مطلوبی در حوزه گردشگری است که می‌توان با انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای آن‌ها مقصد گردشگری تعریف و میزان ماندگاری مسافران را در میامی افزایش دهیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۲۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب پیش از ظهر یکشنبه در نشست با فرماندار شهرستان گرمی با اشاره به ظرفیت مهم دریاچه گیلارلو این شهرستان در راستای جذب گردشگر اظهار کرد: فرمانداری شهرستان باید با همکاری سایر نهادهای دولتی یک جشنواره بزرگ در راستای معرفی این ظرفیت بزرگ برنامه‌ریزی و تدوین کند.

وی با بیان اینکه جشنواره‌ها نقش مهمی در دیده شدن و جذب سرمایه‌گذار برای منطقه دارند، افزود: لازم است که در شهرستان گرمی نیز جشنواره‌هایی برای معرفی ظرفیت‌های منطقه تعریف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: همچنین لازم است که از اعتبارات شهرستانی برای آموزش صنایع‌دستی، تولید محتوا برای معرفی ظرفیت‌ها و کاوش محوطه «تپه دیگه‌ور» نیز اعتبار تخصیص پیدا کند تا بتوانیم اقدامات مهمی را در این شهرستان انجام دهیم.

محمدی ادیب خاطرنشان کرد: حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید جز اولویت‌های اول در شهرستان گرمی باشد و اعتبارات ویژه برای این حوزه تخصیص داده شود.

کد خبر 6097075

دیگر خبرها

  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد