Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@20:52:36 GMT

آمایش سرزمینی برای توسعه آستارا اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۶۲۸۵۲

آمایش سرزمینی برای توسعه آستارا اجرا می شود

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: برای توسعه آستارا طرح آمایش سرزمینی اجرا می شود و در این راستا بخشداری ها، دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاهای این شهرستان باید همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز پنجشنبه در نشست بررسی قابلیت‌های روستاهای آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: طرح آمایش سرزمینی از سیاست‌های وزارت کشور و استانداری گیلان است و مسئولان امر در روستاها باید قابلیت های گردشگری را شناسایی و در قالب فرم تعریف شده، تا اوایل هفته آینده به فرمانداری ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: اختصاص اعتبار به دهیاری ها برای اجرای طرح آمایش سرزمینی مشروط به ارائه قابلیت ها و ظرفیت های روستاهاست و بسیاری از ظرفیت های کشاورزی، تجاری و گردشگری به دلیل نبود برنامه مدون مغفول مانده که باید مسئولان برای احیای آنها تلاش کنند.
وی شرایط ایجاد درآمد پایدار در روستاها را داشتن ایده نو و شناسایی ظرفیت‌ها از سوی دهیاری‌ها دانست و اظهار کرد: دهیاران به عنوان معتمدان مردم، شوراها و دولت باید چرخ توسعه و آبادانی روستاها را به حرکت درآورند.
رنجکش ادامه داد: مدیریت دهیاری‌ها با روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست و دهیاران باید تا پایان سال جاری، جشنواره ای متناسب با جاذبه‌های گردشگری روستای خود برگزار و برای تامین اشتغال پایدار اقدام کنند.
فرماندار آستارا گفت: دروازه ورودی آستارا بعد از تعطیلات نوروز در منطقه ونه‌بین این شهرستان نصب خواهد شد و مسافران باید از جاذبه های این شهرستان به عنوان قطعه ای از استان گیلان استفاده کنند.
رنجکش ادامه داد: همه جای کشور به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تعلق دارد و در این رابطه نباید به بحث های حاشیه ای عده ای سودجو، دامن زده شود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، 62 روستا و 2 بخش در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.
7105 / 7124/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آمايش سرزميني آستارا گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۲۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان

بابک چمرانی، رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شفت گفت: ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه عصر امروز (یکشنبه ۱۶ ار دیبهشت ماه) در منطقه لیشاوندان این شهرستان، یک واحد تجاری فروش ابزار یراق طعمه حریق شد و به شدت سوخت.

او افزود: ۸ آتش نشان با ۴ خودروی اطفای حریق از شهر‌های شفت، تولم شهر و فومن آتش را در حدود ۱۰ دقیقه خاموش و از سرایت به دیگر واحد‌ها جلوگیری کردند.

به گفته رئیس آتش نشانی شفت، علت این آتش سوزی و میزان خسارت آن در دست بررسی است.

از شهرستان سیاهکل هم خبر رسید که یک واحد مسکونی آتش گرفته است.

کمیل لاهوتی، شهردار سیاهکل گفت: ساعت ۱۵:۳۰ امروز با گزارش آتش سوزی یک واحد مسکونی به واحد آتش نشانی این شهرستان، ۷ آتش نشان با ۲ خودروی اطفای حریق به سرعت به محل حادثه اعزام شدند. 

او افزود: با توجه به همجواری تعداد زیادی از واحد‌های تجاری با این واحد مسکونی، آتش نشانان به سرعت دست به کار شده و با خاموش کردن آتش این واحد مسکونی از سرایت آتش به دیگر واحد‌ها جلوگیری کردند. 

شهردار سیاهکل تصریح کرد: علت حادثه و میزان خسارت در دست بررسی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • کشف محموله قاچاق پارچه در شهرستان آستارا
  • فعالیت بیش از ۱۵۰ گروه جهادی در آستارا
  • اجرای طرح آمایش سرزمینی ورزش در خوزستان
  • هاشمی: طرح آمایش سرزمینی، ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • حریق یک واحد تجاری و یک واحد مسکونی در ۲ شهرستان گیلان
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • طرح آمایش سرزمین با هدف توسعه ورزش در استان اجرا می شود
  • ورزش خوزستان با طرح ملی آمایش سرزمینی به نقطه مطلوب می‌رسد