Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فریدون حق بین»، مدیر کل هماهنگی راهبرد و روابط اقتصادی وزارت امور خارجه، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره حضور مثبت بانوان در هیات اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: کار تجاری جنسیت نمی شناسد، بانوانی که ما با آنها در هیأت تجاری آشنا شدیم از جمله کارفرمایان بزرگ کشور هستند. بانوانی داریم که در زمینه فولاد و آهن از برجستگان تولید و تجارت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعضی از خانم ها به عنوان کارشناسان همراه هیأت ها می آیند و برخی هم اعضای کارگزار اتاق بازرگانی هستند. برخی از بانوان اتاق را مدیریت و هیأت را سازماندهی می کنند که نقش آنها موثر است.

حق بین افزود: ما هیأت هایی را به اروپا بردیم. بانوان توانمندی از شرکت های عمده همراه ما بودند و در اجلاس های اروپایی سینه به سینه اقتصاددان ها و مدیران در حوزه تجارت اروپا کشور را عرضه کرده اند. بانوان همواره نقش بسیار موثری در بهبود روابط اقتصادی خارجی ما داشتند. اساسا این سفرها هدفش راحت سازی بخش خصوصی بوده و مهمترین تشکیلات بخش خصوصی اتاق بازرگانی است. چند سالی است که با اتاق بازرگانی پروژه متشرک پیش می بریم یک طرف عرضه فرصت برای بخش خصوصی و بخش دیگر پیشرفت و بهبود وضعیت شرکت ها مطرح است.

حق بین درباره نتایج ملموس سفر هیات های اقتصادی گفت: گاهی اوقات به آفریقا، آسیا و کشورهای اروپایی می رویم و در پاکستان هم استقبال برای همکاری با ایران دور از انتظار بود و هیأت 30 نفره ما کوچک به نظر رسید؛ البته هنوز انتظاراتمان به طور کامل براورده نشده است.

او ادامه داد: امروز در پاکستان درخواستشان این است که در سطح مقیاس بانک هایی کار کنیم که گردش دلاری با آمریکا نداشته باشند. کنار این درخواست این انتظاررا هم داریم تا بانک های ایرانی در پاکستان شعبه بزنند و پاکستانی ها هم از این موضوع با روی باز استقبال کردند.  قرارداد پیمان دو جانبه پولی با بانک مرکزی پاکستان داریم که اجرای آن منوط به این است که در این مقیاس حاضر شوند.

حق بین افزود: بانک ها باید بپذیرند که ریال و روپیه پاکستان در مراودات مبادله شود و این یکی از راه های مقام سازی اقتصادی  است. ما استقبال خوبی از رهبران روسیه و ترکیه در این زمینه داریم. لازم است بانک ها هم کمک کنند تا مشکلات به حداقل برسند و از امکانات این سیستم استفاده کنند.

او درباره مشکلات بانکی گفت: تلاش ما این است تا مشکلات بانکی را  به حداقل برسانیم. واقعیت این است که نمی خواهیم گردش دلاری داشته باشیم و نگاه ما بر مبنای کنار زدن دلار تبین شده است. مقاوم سازی اقتصاد یکی از راه های جدا شدن از وابستگی به چرخش مالی دلار است. چنانچه شرکت های ایرانی در این مسیر تلاش کنند این ظرفیت افزایش می یابد.

حق بین ادامه داد: بیش از یک میلیارد دلار چرخش دلاری ما با پکستان است و هم مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری خواستار رسیدن حجم مبادلات به 5 میلیارد هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پاکستان تجارت جنسیت فولاد وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۴۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهدی اسلام پناه در این دیدار که در حاشیه نشست اسمیک، برگزار شد با اشاره به امضای موافقتنامه شناسایی متقابل در حوزه استاندارد و ارزیابی انطباق بین دو سازمان که سوم اردیبهشت جاری به امضا رسیده است، تاکید کرد: لازم است برنامه اجرایی برای عملیاتی شدن تفاهمات در اولین فرصت تنظیم و امضا شود.

وی با اشاره به اراده روسای جمهور و مسئولان دو کشور برای ارتقاء همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات تجاری، گفت: در منطقه، صرفا دو جمهوری اسلامی وجود دارد و آن هم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است و این امر مسئولیت ما را در برادری دینی و مشارکت‌ جدی تر در همکاری‌های دو جانبه بیشتر می‌کند.

نمایندگان پاکستان که در اجلاسیه هیات مدیره اسمیک به عنوان (vice chairman) حضور داشتند، ضمن تاکید بر ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف استانداردسازی و پذیرش متقابل استانداردهای یکدیگر امضای برنامه اجرائی را اقدامی فوری و ضروری قلمداد کردند.

همچنین طرفین برای همکاری در حوزه حلال نیز مذاکره و به تفاهم رسیدند.

هیات ایرانی که به سرپرستی اسلام پناه در این رویداد شرکت دارد، علاوه بر هیات پاکستانی با سایر هیات‌های شرکت کننده دیدارهای جداگانه ای را با هدف گسترش همکاری‌ها و ارتقا سطح فنی دو طرف برگزار و در این خصوص مذاکراتی نیز انجام شد.

 

 

دیگر خبرها

  • کمک ۱.۱ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به پاکستان
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • افتضاح مجموعه شهرداری؛ مالک جدید سرخ‌ها نماد ایرانی را هم نمی‌شناسد؟ | تصویر