Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود فتحعلی بیگی کارگردان و بازیگر تئاتر معتقد است که برای اجرای تئاتر در ایام تعطیلات نوروز، باید پیش از شروع این ایام اطلاع رسانی و تبلیغات انجام شود.

داود فتحعلی بیگی کارگردان، بازیگر و پژوهشگر نمایش های آیینی و سنتی و تعزیه درباره وضعیت اجرای تئاتر در ایام نوروز و جایگاهی که این نوبت اجرایی می تواند داشته باشد، به خبرنگار مهر گفت: به طور حتم نوبت اجرای تئاتر در ایام نوروز می تواند به مانند نوبت اکران نوروزی در سینما دارای اهمیت و جایگاه بالایی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر اطلاع رسانی درست و مناسبی برای اجرای تئاترها در تعطیلات نوروزی انجام نمی شود.

وی یادآور شد: خیلی از تئاترهای آزاد در نوروز اجرا می شوند و پرتماشاگر هم هستند. اطلاع رسانی درستی برای اجرای تئاترهای آزاد شده است و تماشاگر می داند که از روزهای ۲ و ۳ فروردین به بعد می تواند به تماشای این آثار بنشیند. بسیاری از شهروندان تهرانی در ایام نوروز سفر نمی کنند و در تهران هستند و همچنین مسافران از شهرهای دیگر به پایتخت می آیند و در این ایام به تماشای تئاتر می نشینند.

فتحعلی بیگی با بیان اینکه اجرای تئاتر در ایام نوروز نیازمند اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب و درست است، اظهار کرد: شاید در تعریف اجرای تئاتر در نوروز به سمت اجرای نمایش های شادی آور نوروزی برویم. شاید بشود نوروز را با اجرای مجموعه ای از نمایش های شادی آور و کمدی که از قدیم در ایام نوروز اجرا می شدند، همراه کرد.

این هنرمند تئاتر تأکید کرد: باید اطلاع رسانی برای اجراهای نوروزی تئاتر پیش از تعطیلات نوروز انجام شود نه اینکه تازه در این ایام اقدام به این کار کرد بخصوص که در تقویم رسمی کشور نیز یک روز به نام روز ملی هنرهای نمایشی ثبت شده است.

وی ادامه داد: ثبت روز ملی هنرهای نمایشی اتفاق مبارک و میمونی است و تمام تئاترهای نوروزی می توانند از همان روز اجرا شوند.

فتحعلی بیگی متذکر شد: حیف است که این فرصت اجرای تئاترهای نوروزی را از دست بدهیم.

وی تصریح کرد: باید دست به دست هم بدهیم تا روز ملی هنرهای نمایشی و اجرای تئاتر در نوروز برای مردم جا بیفتد. وزارت ارشاد و شهرداری تهران می توانند هم در زمینه تبلیغات و هم در زمینه حمایت برای تولید آثار نمایشی برای اجرا در ایام نوروز ورود کنند.

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر ایران تعطیلات نوروزی داود فتحعلی بیگی تئاتر ایران موسیقی ایرانی فیلم سینمایی حضور هنر ایران در جهان موسیقی پاپ نوروز بازیگر سینما سینمای آمریکا انیمیشن برنامه تلویزیونی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر کنسرت موسیقی موسیقی نواحی تعطیلات نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۴۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان در مصلای این شهرستان ضمن اشاره به سفر هفته گذشته رئیس جمهور به استان سمنان و شهرستان دامغان، بیان کرد: مردم انتظار دارند که دولتی‌ها به صورت شفاف میزان اعتبارات و مصوبات را بیان کنند.

وی با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شده و مسئولان گزارش عملکرد خود را نیز بیان کنند، افزود: اعلام تعداد مصوبات و میزان اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان و شهرستان دامغان یک مطالبه عمومی است

امام جمعه دامغان در ادامه ضمن اشاره به هفته کارگر و با بیان اینکه اسلام برای این قشر ارزش و جایگاه خاص قائل است، تاکید کرد: مسئولان باید از حق و حقوق کارگران دفاع کنند تا این قشر با انگیزه بیشتری به رشد تولید کمک نمد.

کد خبر 6089141

دیگر خبرها

  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • بیمارستان محب مهر پلمب نشده است
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل حجاب یا اختلاف ملکی؟
  • تکذیب پلمب یک بیمارستان به دلیل کشف حجاب در شمال تهران
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب؟
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود