Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-02@22:41:05 GMT

نویسندگان از شعاری پرداختن به زندگی ائمه(ع) بپرهیزند

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۶۴۷۳۰

حسین عباس‌زاده، نویسنده کودک و نوجوان مشهدی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه نویسندگان برای نوشتن در خصوص زندگی اهل بیت(ع) با احتیاط عمل می‌کنند، اظهار کرد: برای پرداختن به زندگی اهل بیت(ع)، حساسیت‌های خاصی وجود دارد و نویسندگان به دلیل همین حساسیت‌های موجود کمتر به این موضوعات می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در همین راستا ادامه داد: دست نویسندگان برای نوشتن در مورد زندگی اهل بیت(ع)، همچون موضوعات عمومی باز نیست، لذا به‌خاطر وجود حساسیت‌ها در کشور، سعی می‌کنند کمتر سراغ این موضوعات بروند.

کم بودن مطالعه نویسندگان در خصوص زندگانی اهل بیت(ع)

عباس‌زاده یکی دیگر از علل کم‌کاری در نوشتن زندگی بانوانی همچون حضرت زینب(س) را مطالعه کم نویسندگان در حوزه مذهبی دانست و عنوان کرد: مطالعه نویسندگان در زمینه تاریخی و مذهبی بسیار کم است، به‌همین دلیل مستندات بسیار کمی در اختیار آنان وجود دارد. 

کتاب؛ رسانه‌ای تأثیرگذار بر روی کودک

وی با تأکید بر اینکه کتاب، یکی از رسانه‌های تأثیرگذار برای کودک است، ابراز کرد: کتاب، یکی از رسانه‌هایی است که با آن، شخصیت کودک ساخته می‌شود و به نوعی برای او نماد و الگو است.
عباس‌زاده با اشاره به اینکه سرانه مطالعه کتاب در کشور ما بسیار کم است، افزود: این کمبود مطالعه در خصوص زندگی ائمه(ع) نیز به وضوح دیده می‌شود، همچنین داستان‌هایی که در بازار نشر وجود دارد، آثار بسیار ضعیفی هستند که نمی‌تواند برای کودک و نوجوان ما الگو باشد.
این نویسنده کودک و نوجوان مشهدی با تأکید بر اینکه نویسندگان کودک و نوجوان بر روی مطالب مذهبی تسلط کافی و عمیق ندارند، تصریح کرد: با این شرایط، اصلا نباید از کودکان آینده توقع داشت که الگوی خود را اهل بیت(ع) قرار دهند، چراکه الگوسازی درستی توسط مربیان، خانواده، رسانه و... برای او ارائه نشده است.

نویسندگان از شعاری پرداختن به زندگی ائمه(ع) بپرهیزند

وی با اشاره به اینکه اکثر کتاب‌های مذهبی کودک و نوجوان موجود در بازار شعاری است، عنوان کرد: همین موضوعات شعاری موجب شده تا مخاطب نتواند، اُنسی از لحاظ داستانی با شخصیت اهل بیت(ع) بگیرد، چه برسد به اینکه بخواهد از آن‌ها الگوبرداری کند.
عباس‌زاده با بیان اینکه کار در حوزه کودک و نوجوان بسیار حساس و قابل تأمل است، بیان کرد: نوشتن آثار مذهبی برای بزرگسالان به خاطر اینکه آنان با زندگانی اهل بیت(ع) کم و بیش آشنایی دارند، بسیار راحت‌تر است، اما در زمینه کودک و نوجوان به دلیل آنکه او هیچ ذهنیتی نسبت به موضوع ندارد، باید اول برای مخاطب توضیح داده و شخصیت‌سازی شود تا او بتواند الگوبرداری درستی از اهل بیت(ع) داشته باشد.
این نویسنده کودک و نوجوان مشهدی ادامه داد: شخصیت‌پردازی درست در انیمیشن باعث می‌شود تا مخاطب کودک با آن‌ها ارتباط بگیرد و از شخصیت‌ها الگوبرداری کند. شخصیت‌پردازی درست در کتاب «بینوایان»، باعث شده همه افراد جامعه از آن به عنوان قهرمان یاد کنند اما در خصوص اهل بیت(ع) این اتفاق نیفتاده که بخش مهم آن به حساسیت‌های موجود در جامعه برمی‌گردد.

موانع بسیار سر راه نویسندگان کتب مذهبی

وی با بیان اینکه برای نوشتن داستان‌های مذهبی سدهای بسیاری در مقابل نویسنده وجود دارد، گفت: موانع زیادی برای نویسنده‌ها ایجاد شده است که دیگر رغبتی برای نوشتن در این حوزه ندارند؛ تجربه من ثابت کرده است که اگر به نویسنده‌ای پیشنهاد نوشتن کتاب با موضوع آزاد و مذهبی داده شود، نویسنده نوشتن کتاب با موضوع آزاد را انتخاب خواهد کرد؛ چراکه در این حوزه کسی به مشکلی برنخورده و موانع کمتری بر سرراهش خواهد بود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۴۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین تجلیل و رونمایی از تالیفات نویسندگان فرهنگی وحدتیه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، در این آئین که صبح پنج شنبه به مناسبت نکوداشت سالروز گرامیداشت مقام شامخ معلم در در سالن کنفرانس شهرداری برگزار شد از تالیفات ۲ تن از نویسندگان و فرهیختگان شهر تجلیل و آثار رونمایی شد

علاوه بر حضور جمعی از فرهنگیان، معلمین شهر و مدیران مدارس، مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان دشتستان، بخشدار سعدآباد، رئیس آموزش و پرورش سعدآباد، امام جمعه وحدتیه، شهردار، رئیس و عضو شورای اسلامی شهر وحدتیه، مدیران شهرداری و.... حضور داشتند.

آئین تجلیل و تقدیر از مقام شامخ فرهنگی متعهد دکتر حاج سید عادل موسوی و رونمایی از تألیف و کتاب ارزنده ایشان به نام مخاطبین قرآن. آئین تجلیل و قدردانی از مقام ارزنده معلم و فرهنگی استاد محمد ابراهیم فروزان و رونمایی از تالیفات و کتاب‌های ارزشمند وی «گامی در وادی معرفت و خانواده روانشاد کاقلی».

در پایان این مراسم فرهنگی و پس از ایراد سخنان مسئولان، نویسندگان و حاضران، با اهدای لوح سپاس و هدایایی به این نویسندگان از آنان تقدیر و سپاسگزاری شد.

کد خبر 6094917

دیگر خبرها

  • آئین تجلیل و رونمایی از تالیفات نویسندگان فرهنگی وحدتیه برگزار شد
  • سلیمی نمین: همه حواسشان باشد فریب تندروها را نخورند / هدف تندروها بالاکشیدن خودشان است /نیاز به مجلس عقلانی داریم نه شعاری
  • بنویسید تا به دست بیاورید
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • همخوانی توهین‌آمیز هواداران بایرن مونیخ و رئال مادرید؛ بارسلونای حرام‌زاده!
  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • آخرین وضعیت سعید آقاخانی بعد از سقوط از ارتفاع
  • خط قرمزی که به «نون.خ» کمک کرد/ ماجرای شکایت آقای خواننده چه بود؟
  • روز معلم و بهانه‌ای برای نوشتن روزگار معلمی 
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم