Web Analytics Made Easy - Statcounter

اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا درباره آینده نیروهای کشورش در سوریه، برای جهان غافل‌گیر کننده بود و حتی دولتش بلافاصله وارد عمل شد و مفهوم سخنان وی را تفسیر کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو،«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته در سخنرانی‌ای در ایالات «اوهایو»، اعلام کرد که ایالات متحده به زودی از سوریه خارج خواهد شد و امور در آنجا را به دیگران واگذار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ترامپ افزود: «ما داعش را شکست دادیم، به‌زودی زود از سوریه خارج خواهیم شد تا دیگران امور را به دست بگیرند، بسیار زود از سوریه خارج خواهیم شد. داعش را به شکل بسیار سریعی کاملا شکست خواهیم داد، از آنجا بسیار زود خارج خواهیم شد و به کشورمان بازمی‌گردیم؛ جایی‌که آرزو داریم و می‌خواهیم آنجا باشیم.»

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: «واشنگتن تریلیون‌ها دلار در خاورمیانه هزینه کرد. کمی با من بیاندیشید، ما 7 تریلیون دلار خرج کردیم، آیا خوب متوجه شدید: نه میلیارد یا میلیون، بلکه 7 تریلیون دلار. تا 10 سال پیش کسی واژه تریلیون را نشنیده بود. ما 7 تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده‌ایم. ولی نفت آنها را نگرفتیم. اگر نفت آنها را گرفته بودیم داعشی در کار نبود.»

این در حالی‌ است که «هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، وزارت خارجه این کشور اطلاعاتی درباره اظهارات ترامپ درخصوص طرح خروج از سوریه ندارد.

وی طی کنفرانسی مطبوعاتی در مقر وزارت خارجه، از پاسخ به سوالی درباره این موضوع خودداری کرد.

توضیح پنتاگون

ولی «مارک کیمیت» دستیار سابق وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر عقب‌نشینی قریب‌الوقوع نیروهای آمریکایی از سوریه به معنای عقب‌نشینی فوری نیست.

کیمیت تصریح کرد که منظور ترامپ احتمالا این بوده است که این عقب‌نشینی بعد از شکست نهایی داعش در سوریه خواهد بود.»

وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) در ماه دسامبر اعلام کرد که آمریکا 2 هزار نیرو در سوریه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۵۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بهترین دوست اسرائیل!

گلن بِک، شخصیت رسانه‌ای معروف محافظه‌کاران آمریکا در واکنش به تجمع‌های اعتراضی این روز‌های دانشجویان گفت: ممکن است که میلیون‌ها دانشجو به اسرائیل اعتراض کنند، ولی اگر ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۴ شود، اسرائیل دوباره یک دوست وفادار در کاخ سفید دارد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، وی افزود: کلیف سیمز، معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا (مشاور امنیتی فعلی ترامپ) به من گفت که ترامپ چقدر مصمم بود تا سفارت آمریکا در اسرائیل را به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کند.

کلیف نقل می‌کرد که ترامپ به او گفته «من وعده دادم که این کار را می‌کنم و واقعاً هم این کار را انجام دادیم.»

دیگر خبرها

  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال
  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود