Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 غلامعلی خوشرو در نامه‌ای به دبیرکل، و رئیس شورای امنیت ملل متحد با اعتراض به این اتهامات و با اشاره به تهدیدات سخنگوی ائتلاف نظامی عربستان گفته است این اتهام‌ها و تهدیدها "برخلاف منشور ملل متحد در ممنوعیت تهدید به توسل به زور است".

وی با اشاره به محاصره کامل یمن توسط نیروهای عربستان، ادعای قاچاق موشک های بالستیک را به این کشور، یک ادعای بی اساس خوانده و افزوده است: هدف اتهام‌های واردشده از سوی مقام‌های  عربستان، انحراف افکار عمومی از جنایات خود در یمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر ایران همچنین قویا از رژیم سعودی خواسته است تا بلافاصله به سیاست های بی ثبات کننده خود در منطقه خاتمه دهد و از جمله دخالت نظامی خود که به قحطی در یمن منجر شده است، پایان دهد.

وی همچنین در این نامه از تمام طرفهای در گیر در یمن درخواست نموده تا راههای دیپلماتیک حل و فصل مسالمت آمیز بحران را در این کشور دنبال نمایند.

خوشرو در ادامه نامه خود آورده است: در عین حال، فاجعه بار  است که سه عضو دائم شورای امنیت که از ادعاهای عربستان علیه ایران حمایت می کنند، کسانی هستند که میلیاردها دلار از سلاح های مرگبار و پیشرفته را به عربستان سعودی می فروشند که به طور منظم برضد غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی در یمن بکار میرود

خوشرو در انتهای نامه خود از جامعه بین المللی خواسته است تا علیه این اتهامات گمراه کننده رژیم عربستان سعودی بر ضد دیگر کشورها بایستند و رهبران رژیم سعودی را به خاطر اعمال جنایتکارانه خود مسئول بشناسند و راه را برای ایجاد آتش بس، تضمین تحویل کمک های انسان‌دوستانه و پزشکی به مردم یمن و بازگرداندن صلح و ثبات در این کشور از طریق گفتگوی یمنی-یمنی و بدون پیش شرط هموار نمایند.


انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۵۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح

به گزارش خبرآنلاین، وزارت خارجه عربستان با بالا گرفتن احتمالات برای حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح، در این خصوص به تل آویو هشدار داد.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه عرب نیوز، عربستان سعودی امروز دوشنبه در مورد خطرات حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح به عنوان بخشی از کارزار "خونین" و "نظام‌مند" خود برای یورش به تمام مناطق نوار غزه و آواره کردن ساکنان آن هشدار داد.

این هشدار پس از آن است که ارتش رژیم صهیونیستی به ده‌ها هزار نفر در شهر رفح در جنوب غزه دستور داد تا اوایل روز دوشنبه آن منطقه را تخلیه کنند. این مساله حاکی از این است که احتمالا یک حمله زمینی به رفح که مدت‌ها از سوی صهیونیست‌ها وعده داده شده بود، قریب‌الوقوع باشد.

وزارت خارجه عربستان عنوان کرد که این کشور قاطعانه نقض مستمر قوانین بین المللی توسط نیروهای اسرائیلی که بحران انسانی در غزه را تشدید می‌کنند و تلاش های صلح بین المللی را تضعیف می‌نماید، رد می‌کند.

این وزارتخانه مجدداً درخواست عربستان را از جامعه بین‌المللی برای مداخله فوری بمنظور توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی تجدید کرد.

فولکر ترک، مسئول حقوق بشر سازمان ملل متحد روز دوشنبه گفت که دستورات اسرائیل برای جابجایی فلسطینیان از رفح غیرانسانی است و آنها را در معرض خطر و بدبختی بیشتر قرار می‌دهد. او هشدار داد که چنین اقداماتی گاهی می‌تواند به جنایت جنگی تبدیل شود.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903697

دیگر خبرها

  • هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند