Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@10:23:04 GMT

ناگفته های دوران دفاع مقدس منتقل شود

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۶۵۴۱۸

ناگفته های دوران دفاع مقدس منتقل شود

ساری - یک فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: ناگفته های دوران دفاع مقدس باید نسل به نسل منتقل شود تا تاریخ فداکاری و ایثارگری های رزمندگان را ثبت کند.

حسینعلی شیرآقایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه انقلاب نوپای اسلامی از بدو شکل گیری مورد دشمنی عوامل نفوذی انگلیس، آمریکا، صهیونیست و کشورهای متخاصم با نظام اسلامی بود اظهار داشت: توطئه، ترور، شهادت شخصیت ها همگی بیانگر کینه دشمنان از اسلامی بود که در شکل حکومت و نظامی مستقل در ایران اسقرار یافت، لذا با انحاء مختلف در صدد اسقاط آن بر می آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شیرآقایی با بیان اینکه ترور شخصیت ها، ایجاد ناامنی اوضاع داخلی ایران و متعاقب آن تحمیل جنگ نابرابر قدرتهای بزرگ جهان و کشورهای دیگر به میهن اسلامی، موید خصومت  دشمنان است گفت: رزمندگان اسلام با دستان خالی و ابتدائی ترین سلاح های نظامی با توکل به خدا مقابل استکبار، صهیونیست و تمام کفر جانانه ایستادگی کردند تا ناموس ما امن و  نظام حفظ بماند.

فرمانده دوران دفاع مقدس،  هجوم وحشیانه رژیم بعث به میهن اسلامی را با حمایت های بیگانگان و کشورهای مزدور تا حدی یاد کرد که بمباران های هواپیماهای دشمن تا تهران و نکا هم پیش رفته بود و  در چنین شرایطی همگام با نیروی نظامی کشور  نیروهای پاسدار و بسیجی ، پیرو اجابت امر امام(ره) برای دفاع از نوامیس و میهن اسلامی به دفاع  پرداخته و در میدان نابرابر نبرد جانانه عمل کردند.

این رزمنده دفاع مقدس با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر بیان واقعیت های تلخ و شیرین جنگ تحمیلی به نسل های پیش رو و کسانیکه آن دوران را درک نکردند اظهار داشت: ناگفته های دوران جنگ تحمیلی دقیق و متقن باید نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شود تا  تاریخ  جهان فداکاری، رشادت، ایثارگری،  حقانیت جبهه اسلام  و وحشی گری، تخاصم استکباری و جهانی با آزمایش انواع تسلیحات آنان  علیه ملت اسلامی را تثبیت کند.

شیرآقایی با یادآوری لزوم تبیین حقایق جبهه و پشت جبهه گفت: در زمانی که وضعیت اقتصادی و زندگی مردم میهن اسلامی سامان درستی نداشت، مردم ما برای پیشبرد جنگ، دلهای خود را روانه جبهه کرده و خالصانه با اهدا کوچکترین متاع، و در عین حال، بیشترین موجودی زندگی خود  سهم داشته و نقش آفریدند.

وی بیان صادقانه واقعیت های دفاع مقدس را برای کاروانهای راهیان نور دانشجویی، دانش آموری و اقشار مختلف  و مشتاقی که با ورود به مناطق عملیاتی دفاع مقدس، آماده بهره مندی از آن هستند را وظیفه راویان و متولیان دانست.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۵۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در مراسم استقبال از کارکنان وظیفه جدید الورود به این منطقه پدافندی، با بیان اینکه توانمندی، همدلی و یکرنگی موجود بین نیرو‌های مسلح، تأمین کننده اقتدار و امنیت کشور است، گفت: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بروز‌ترین و مجهز‌ترین سامانه‌ها را در اختیار دارد و این واقعیتی انکارناپذیر است که نیرو‌های مسلح ما از قدرت برتر پدافند هوایی در منطقه برخوردار هستند و دشمنان نیز این را به خوبی می‌دانند.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی افزود: به واسطه همت بلند و اعتماد به توانمندی جوانان و دانشمندان داخلی از محدوده شعار خارج و وارد عرصه عمل و به یک قدرت در منطقه تبدیل شده ایم.   وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس از شرف، عزت و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: اگر امروز دانشمندان ما در علوم مختلف و سلاح‌های نظامی سرآمد جهانیان هستند به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی با بیان اینکه سربازان نماد ایستادگی و استقامت کشور هستند، تاکید کرد: سربازان چشمان بیدار جامعه بوده و جزو نیرو‌های بی‌ادعا در نیرو‌های مسلح هستند.   فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در پایان دوران مقدس سربازی را شاداب‌ترین زمان زندگی سربازان دانست و خاطر نشان کرد: سربازان در ایثار، فداکاری، اسوه و نمونه بودن دارای کارکرد مثبت اجتماعی هستند.

دیگر خبرها

  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران