Web Analytics Made Easy - Statcounter

  حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی تولیت آستان مقدس امامزاده صالح(ع) و سخنران مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص آداب اسلامی در ایام نوروز و تاثیر رویش طبیعت و فصل جدید در وجود انسانی گفت: بهار فصل رویش‌ها است و فرصت مناسبی را فراهم می‌سازد تا همانطور که طبیعت دچار رویش می‌شود ما نیز رویشی را در خود ایجاد کنیم، تا عنصری جدید درون خود به وجود آوریم و با رسیدن به کمال و رستگاری آن را بارور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی در ادامه بیان کرد: با آمدن بهار و زنده شدن دوباره درختان، طبیعت به ما این درس را می دهد، که ما هم بار دیگر می توانیم حیات خودمان را تجدید کنیم  و همیشه زنده و شاداب بمانیم. ممکن است در طی یک سال افسردگی‌هایی برای زمین به وجود بیاید اما بهار با رویش دوباره‌اش به آن جان تازه می بخشد، بر همین اساس نیز در زندگی سالیانه انسان هم سنگینی هایی وجود دارد که می توانند با رویش دوباره و فصل جدید سیاهی ها را برطرف کند. حتی اگر به هر دلیلی کدورت و یا حرفی پیش می آید، در نوروز می توانیم با دید و بازدید ها آنها را از میان برداشت.
تولیت آستان مقدس امامزاده صالح (ع)، افزود: در بهار ما می توانیم به راحتی بخشش را فرابگیریم، خدایی ناکرده اگر انسان اهل انفاق و بخشش نیست،  یا نوع دوستی از انسان از بین رفته باشد، می‌بینیم که بهار این بخل و کینه ها را کنار می‌زند و آن جوانه محبت بیرون می‌آید. ما هم در بهار می‌توانیم سخاوت را از زمین و طبیعت یاد بگیریم، و یک انسان مثمرثمری برای خود و دیگران باشیم.   وی در ادامه با اشاره به ورود تجملات به سفره‌های مهمانی، خاطرنشان کرد: بنا به تاکید شرع مقدس اسلام، سفره ها هرچه ساده  تر باشد، زیباتر و ثمره اش بیشتر خواهد بود، شاید همه بضاعت پهن کردن سفره های آنچنانی را نداشته باشند. باید نگاهمان به کسانی که ضعیف تر از همه هستند، باشد. مقوله اسراف را باید در تمام طول سال به خصوص در ایام نوروز درنظر بگیریم.  
حجت الاسلام والمسلمین گواهی ادامه داد: بهار افسردگی را از زمین پاک می‌کند و این موضوع برای انسان‌ها نیز ممکن است تا آن‌ها نیز متوحل شده، چرا که هر کس ممکن است در طول زندگی خود دچار افسردگی و ناملایمات شود و برای رفع این مشکل، بهار بهترین فرصت است. در آیه ۲۷ سوره اسراء آمده است: «إِنَّ الْمُبَذِّرينَ کانُوا إِخْوانَ الشَّياطينِ وَ کانَ الشَّيْطانُ لِرَبِّهِ کَفُوراًش؛ اسراف کاران برادران شیاطینند، و شیطان کفران (نعمتهاى) پروردگارش کرد»، این تعبیر سنگینی است که باید به آن دقت نمود.

تولیت آستان مقدس امامزاده صالح(ع) در پایان گفت: بهترین چیزی که در نوروز به وجود می‌آید این است که گناه نکنیم و کینه‌ها و کدورت‌ها را کنار بگذاریم و در پایان هرچه داریم را با دیگران قسمت کنیم تا آنان نیز عید خود را با شادی بگذرانند.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز97 قرآن طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۵۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • نمایش زجر به قیمت لایک!
  • نفوذ سامانه بارشی از جمعه در اردبیل
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • (ویدئو) طغیان شدید رودخانه‌های فصلی در امارات بعد از بارش سنگین امروز صبح
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • چه پوششی مناسب افرادیست که حساسیت فصلی دارند؟
  • رخ نمایی فصل بهار در طبیعت روستای چوبر + فیلم
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی