Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فصل پذیرایی از مهمانان نوروزی که فرا می‌رسد تعداد ماشین‌هایی که برایتان بوق می‌زنند تا آدرسی از شما بپرسند هم بیشتر می‌شود و حتی بسیاری از مسافرین سعی می‌کنند در همین زمان کوتاه از شما آثار تاریخی و دیدن شهرتان را طلب می‌کنند و شما اول به عنوان یک میزبان و سپس یک هموطن موظفید این کار را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته با توجه به ازدحام جمعیت عمارت ساعت تبریز در چند روز گذشته سری به این عمارت باشکوه زدم تا از حال و هوای گردشگران و مسافران آگاه شوم گرچه جمعیت انبوهی که در روزهای گذشته در پارک ائل گلی دیده بودم نشانگر آن بود که عمارت ساعت تبریز نیز میزبان مسافرین است.

در داخل حیاط غرفه‌های مختلفی در کنار درب‌های ورودی قرار دارند که مطابق پیش‌بینی غرفه خوراکی و غذای محلی بیشترین استقبال را به همراه دارد و بیشتر کسانی که از صف طویل این غرفه‌ موفق به خرید شده‌اند با کاسه‌ای آش به گوشه‌ای دنج می‌روند تا در فراغت این کاسه را نوش جان کنند، اگرچه برخی‌ها هم با دیدن صف طولانی از خرید منصرف می‌شوند و به سویی دیگر می‌روند.

شاید بهتر بود غرفه‌هایی اینچنینی که همه ساله مشخص است که با استقبال خوبی روبرو می‌شوند تعدادشان بیشتر می‌بود تا علاوه بر آنکه مسافران با نارضایتی از خرید منصرف نمی‌شدند درآمدزایی بیشتری هم برای صاحبان غرفه می‌بود.

غرفه‌های صنایع دستی و سوغات جزء غرفه‌های آرام به شمار می‌آیند و اندک کسانی که روبروی فروشندگان ایستاده‌اند به دقت چشم به اجناس دوخته‌اند و ظاهرا به دنبال دو دو تا چهارتایی هستند تا ببینند جنس مورد نظر ارزش آن قیمت را دارد یا خیر.

به سمت دیگری از حیاط عمارت ساعت که می‌رویم بیشتر خانواده‌ها مشغول عکاسی با موبایل هستند، به نظر می‌رسد عمارت ساعت تبریز این پتانسیل را دارد که به مانند برخی شهرها در نقاط دیدنی‌اش عکاس یا عکاسانی برای ثبت لحظات حضور داشته باشند، اگرچه این روزها هرکسی که بخواهد با یک تلفن همراه شخصی خواهد توانست عکاسی کند اما حضور عکاسی حرفه‌ای برای ثبت یک عکس حرفه‌ای و زیبا جز ضروریات به نظر می‌رسد.

 

 

با یکی از دختران جوانی که مشغول عکاسی است همکلام می‌شویم، خودش را مریم عواطفی معرفی می‌کند و می‌گوید:" از شهر همدان مهمان تبریز هستیم و دو روزی است که وارد تبریز شده‌ایم، متاسفانه به جز پارک ائل گلی جای دیگری ندیده‌ایم و عمارت ساعت تبریز دومین مکانی است که آمده‌ایم، تبریز زیبایی منحصر به فرد خودش را دارد عمارتی که در وسط پارک ائل گلی بود بسیار زیبا بود هرچند اندکی قیمت‌هایش بالا بود!"

این دختر دانشجو ادامه می‌دهد:" عمارت سال تبریز فوق‌العاده است، تلفیق هنر، معماری و تاریخ را می‌توان در اینجا دید و واقعا درست است که تبریز شهر اولین‌هاست و این موضوع را تا زمانی که این شهر زیبا را نبینیم نمی‌توانیم درک کنیم البته در داخل عمارت ساعت موزه فرش هم نظر من را بسیار جلب کرد، فرش‌های زیبایی که ابعاد غول پیکری داشتند!"

پویا نیک‌نفس مسافری از شهر مشهد است که دلیل آمدنش به تبریز را فرار از هوای گرم عنوان می‌کند:" این روزها مشهد به قدری گرم است که اهالی آنجا ترجیح می‌دهند اگر به مسافرت می‌روند جای خوش آب‌وهوایی مثل تبریز را انتخاب کنند اگرچه مسافت هم اندکی طولانی باشد ارزشش را دارد چند روزی در هوای واقعا بهاری تبریز نفس بکشیم."

این جوان مشهدی با گلایه از برخی قیمت‌ها نیز عنوان می‌کند:" قیمت مواد غذایی در تبریز خیلی زیاد است اگرچه کیفیت آن نیز بهتر است اما قیمت غذا در تبریز در مقایسه با مشهذ گران‌تر است ما خیلی گشتیم تا توانستیم کوفته تبریز را بخوریم و هزینه زیادی هم به نسبت یک غذا پرداخت کردیم اما ارزشش را داشت."

زهرا جعفری دیگر مسافری است که از شهر نزدیک مراغه به تبریز آمده است و می‌گوید:" خوشبختانه برعکس سالهای گذشته بازار سرپوشیده تبریز و پاساژهایش رونق خوبی دارند اما باید قبول کنیم بازهم نسبت به شهرهای دیگر ضعیف‌تر است، نمی‌دانم چرا مغازه‌دارها از این فرصت به دست آمده استفاده نمی‌کنند حتما در این ایام درآمدشان از دیگر روزهای سال بسیار بیشتر خواهد بود."

با حضوری در بازار سرپوشیده تبریز می‌توان به صحت خرف‌های این مسافر مراغه‌ای پی برد، در حالیکه در ورودی‌های بازار سرپوشیده تمامی مغازه‌ها فعال و مملو از مشتری هستند با پا گذاشت به دالان‌های میانی تاریکی همه جا را فرا می‌گیرد و مسافران با دیدن چنین شرایطی از راه رفته پشیمان شده و مسیر بازگشت را پیش می‌گیرند.

انتهای پیام/

 صف طولانی برای خرید یک کاسه آش در عمارت ساعت تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز شهرداری تبریز گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟

آفتاب‌‌نیوز :

متخصصان دانشگاه صنعتی سوینبرن استرالیا رفتار ۲۰۰۰ نفر را در بازه زمانی ۲۴ ساعته تجزیه و تحلیل کردند تا برای دستیابی به سلامتی مطلوب و بهینه، ترکیبی مناسب از تمرین بدنی و استراحت را تعیین کنند.

زمان‌بندی و تفکیک ایده‌آل تقریبا به این شکل بود که هشت ساعت خواب، پنج ساعت ایستادن، شش ساعت نشستن و تقسیم چهار ساعت برای فعالیت بدنی سبک و متوسط.

رعایت این تقسیم‌بندی به کنترل قند خون و ارتقای سلامتی قلب کمک می‌کند.

فعالیت بدنی متوسط تا شدید می‌تواند پیاده‌روی سریع یا دوچرخه‌سواری باشد یا دویدن آهسته، برای فعالیت بدنی سبک هم می‌توان هر فعالیتی از پیاده‌روی گرفته تا آشپزی و کار خانه یا حتی خندیدن با صدای بلند را به فهرست افزود.

به گزارش ایندیپندنت، گروه تحقیقاتی دانشگاه سوینبرن به افراد توصیه می‌کند شب‌ها هشت ساعت و ۲۰ دقیقه بخوابند تا سلامتی کلی‌شان حفظ شود و از خوابیدن کمتر یا بیشتر از میزان توصیه‌شده اجتناب کنند.

این تحقیق تاییدی بر توصیه‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا است که تاکید می‌کند دست‌کم هفت ساعت خواب شبانه داشته باشیم. خطرات کم‌خوابی به‌خوبی مشخص و مستند شده است اما خوب است بدانیم که خواب بیشتر از ۹ ساعت در شب با افزایش خطر سکته مغزی مرتبط است.

متخصصان تاکید کردند که صرف زمان کمتر برای نشستن و زمان بیشتر برای ایستادن، انجام دادن فعالیت‌های بدنی و خواب کافی، بر سلامتی قلب و عروق تاثیرگذار است. رعایت این زمان‌بندی فعالیت‌ها طیف گسترده‌ای از نشانگرهای سلامتی را در برمی‌گیرد و ۲۴ ساعتی را شکل می‌دهد که به سلامت کلی بهتر منجر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • راهنمای دیدنی‌های تایلند: نقاطی که در سفر به این کشور حتماً ببینید
  • عمارت نوفل لوشاتو میزبان چه نمایش‌هایی است؟/ تاریخ فرهنگ و هنر ایران، مدیون کیمیایی است
  • صلاح به تاریخ‌نویسی در لیگ برتر ادامه می‌دهد
  • دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • بازگشت ۱۵۰۰ حاجی از خانه خدا
  • بازگشت 1500 حاجی از خانه خدا
  • چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • ۱۵۰۰ عمره‌گزار ایرانی از فرودگاه جده بازگشتند
  • نظربازی با اصفهانِ اردیبهشتی
  • خانه‌ای به قیمت 15 آپارتمان در تهران! امباپه عمارت مجلل راموس را در مادرید خرید (+عکس)