Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان دستور اعمار آرامگاه ابوریحان بیرونی در ولایت غزنی را صادر کرد.

وی طی صحبت با وزیر اطلاعات و فرهنگ و والی غزنی دستور داد تا هرچه زودتر یک تیم فنی و باستان شناسی را به محل اعزام نموده و برنامه ساخت و ساز آرامگاه وی را روی دست گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اجرایی افغانستان از ابوریحان بیرونی به عنوان بزرگ ترین متفکر و شخصیت علمی جهان یاد کرد و افزود که آرامگاه او باید با استفاده از معماری تاریخی و تمدنی کشور ما ساخته شود.

گفتنی است که ابوریحان بیرونی از متفکران و دانشمندان شهیر اسلامی است که در سال 440 هجری وفات یافت و در ولایت غزنی به خاک سپرده شده است. وی 130 اثر علمی دارد که در بعضی از دانشگاه های جهان عملا از آنها استفاده می شود.

به تازگی گزارش هایی از وضعیت ناگوار آرامگاه ابوریحان بیرونی، دانشمند و فیلسوف نام آور اسلامی به نشر رسید که موجب نگرانی جامعه افغانستان گردید.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ابوریحان بیرونی افغانستان آرامگاه ابوریحان بیرونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۵۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود بانوی قایقران آذربایجان‌غربی به نیمه‌نهایی مسابقات روئینگ انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مهاباد، اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی اعلام کرد، فاطمه مجلل قایقران اهل ارومیه در روئینگ تکنفره بانوان در گروه سوم مقدماتی در جایگاه اول قرار گرفت و به دور نیمه‌ نهایی راه یافت.

فاطمه مجلل در روئینگ تک نفره بانوان در گروه سوم مقدماتی در رقابت با حریفانی از سنگاپور، فیلیپین، تایلند و قزاقستان با زمان ۸:۰۲۰۶۹ دقیقه به عنوان قایق اول از خط عبور کرد و به دور نیمه نهایی مسابقات راه یافت.

 در این رقابت نمایندگان فیلیپین و سنگاپور دوم و سوم شدند.

 

 

دیگر خبرها

  • قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان
  • صعود بانوی قایقران آذربایجان‌غربی به نیمه‌نهایی مسابقات روئینگ انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه
  • ببینید | کنسرت محمد معتمدی در آرامگاه سعدی
  • رازهای شکارچیان آرامگاه
  • صعود مستقیم قایق دو نفره زنان به فینال/راهیابی مجلل به نیمه نهایی
  • دکوراسیون فضای باز و نیمه باز با استفاده از محصولات کاربردی
  • پارک چان ووک «اولدبوی» را به تلویزیون می‌برد
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • سد کجکی در افغانستان سرریز کرد؟ چرا حقابه ایران را نمی‌دهند؟ دیگر چه بهانه‌ای دارند (فیلم)
  • سد کجکی سرریز کرد در افغانستان سرریز کرد؟ چرا حقابه ایران را نمی‌دهند؟ دیگر چه بهانه‌ای دارند (فیلم)