Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-27@20:50:39 GMT

رئیس جمهور کاپیتان است نه کمک خلبان!

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۶۵۶۸۲

رئیس جمهور کاپیتان است نه کمک خلبان!

گروه سیاسی جهان نيوز، سیاوش آقاجانی: اخیراً کلیپی توسط مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست‌جمهوری به بهانه پرداختن به عوامل اصلی سقوط هواپیماها ساخته و منتشر شده است که در آن، عدم توجه کاپیتان به تذکرات کمک‌خلبان یا ادبیات غیرآمرانه و تعارف‌آمیز او خطاب به کاپیتان را عامل اصلی سقوط هواپیماها معرفی می‌کند، ولی در طول آن به صورت تلویحی و در نهایت نیز به صراحت همین عامل را به عنوان عامل احتمالی و محتمل سقوط نظام معرفی می‌کند که در این خصوص موارد زیر را بیان می‌نمایم:

1⃣ مقایسه اداره هواپیما و نظام از جهت مقایسه کاپیتان با رهبر و کمک‌خلبان با رئیس‌جمهور اشتباه است چرا که در جمهوری اسلامی ایران، رهبری ابزارهای اجرایی ندارد و فعالیت‌های اجرایی توسط دولت و سایر قوا و نهادها انجام می‌شود و رهبری تنها به سیاستگذاری، نظارت و تذکر می‌پردازند و نهایتاً در موارد بسیار معدودی نیز به حکم حکومتی متوسل می‌شوند و این در حالی است که کاپیتان هواپیما بیشترین دسترسی را به اهرم‌های فرمان و کنترل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



2⃣ اگر قرار باشد قیاسی بین اداره و هدایت نظام و هواپیما اتفاق بیفتد می‌توان کاپیتان را به رئیس‌جمهور و برج‌پرواز را به جایگاه رهبری تشبیه نمود و در چنین شرایطی اهمیت حرکت در مسیری که برج پرواز مشخص می‌کند به خوبی مشخص می‌شود، در چنین شرایطی، کاپیتان هر چقدر هم که ماهر باشد اما به خودش حق نمی‌دهد از دستورات برج پرواز تمرد کند چرا که می‌داند این تمرد به منزله سقوط، تصادم، یا دست‌کم منجر به عزل و تعلیق کاپیتان خواهد بود.

3⃣ قیاسی که توسط مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست‌جمهوری انجام شده است، قطعا با هدف خاصی دنبال شده است اما هدف چیست؟! هدف این است که نظرات کمک‌خلبان مهمتر از کاپیتان نشان داده شود همچنین با تشبیه رهبری به کاپیتان، او مقصر اصلی مشکلات کشور معرفی گردد و رئیس‌جمهور شخصی معرفی شود که همه چیز را بهتر می‌داند ولی اهرم‌های اجرایی را در اختیار ندارد ولی همانطور که عرض کردم، این تشبیه کاملاً غیرصادقانه و غیرمسئولانه است.

4⃣ هدف دیگری که می‌توان از این کلیپ و تشبیه دریافت، تهدید و باج‌خواهی است، هدفی که در نامه‌های منتظری، نامه بدون سلام هاشمی و نامه‌های اخیر احمدی‌نژاد هم قابل رویت است؛ از یک سو طرف خودش را دلسوز و آگاه نشان می‌دهد و از سوی دیگر تهدید می‌کند و در نهایت هم باج مدنظرش را که می‌تواند یک جام زهر یا چند برجام درد باشد، مطرح می‌کند تا مخاطب را تحت فشار بگذارد که آن جام را بنوشد یا برجام را بپذیرد!
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۵۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر؛ رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور بعد از ظهر شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد گفت: نیروهای مسلح کشورمان در حمله موشکی وعده صادق تنها ۱۰ درصد از توان نظامی خود که برای آن شب تعریف شده بود را به کار بسته و توانستند با عبور از گنبد آهنین، دو پایگاه مهم رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد.

احمد رضا پورخاقان افزود: این نیروی مسلح توانمند نیازمند صیانت است و سازمان قضائی نیروهای مسلح در این باره خود را متعهد به حفظ سلامت و صیانت از تمام نیروهای مسلح کشورمان می‌داند.

وی اظهار امیدواری کرد سالی برسد که گزارش دهیم هیچ جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق نیفتاده است که آن موقع موفق عمل کرده‌ایم، هر چند که نیروهای مسلح ما جزو پاک دست‌ترین نیروهای مسلح در جهان و افتخاری برای کشورمان هستند.

گفتنی است، در این مراسم «غلامعلی دهشیری» به عنوان رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح این استان معرفی و از خدمات مهدی تشکری رئیس پیشین تقدیر شد.

کد خبر 6090371

دیگر خبرها

  • رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • ایجکت خلبان میگ ۲۹؛ دو ثانیه قبل از سقوط + فیلم
  • فوت مرد ۳۹ ساله بر اثر سقوط از کوه در مرودشت
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • معرفی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند