Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: لاتون مرتفع ترین آبشار شمال کشور با شکوهی وصف ناشدنی در انتظار گرشگران است اگر به گیلان سفری داشتید گردشگری بهاری در این آبشار را از دست ندهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، زیبایی طبیعت سر سبز و جنگل های تالش زبانزد عام و خاص است و با داشتن آبشاری به بلندی و زیبایی لاتون تکمیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آبشار لاتون با ارتفاع ۱۰۵ متر، بلندترین آبشار شمال ایران است، آنهایی که هوای دیدن این آبشار را دارند باید از مسیر رشت ۱۳ کیلومتر مانده به شهر مرزی بندریپ آستارا وارد شهر لوندویل شوند و سراغ خیابان آبشار را بگیرند تا در این مسیر پس از حدود ۱۰ کیلومتر رانندگی به روستای کوته کومه برسند. بعد هم از حدود ۸ کیلومتر پیاده روی به آبشار زیبای لاتون رسیده و از شاهکار خداوند در این منطقه استفاده کنند.

 

این آبشار از دامنه های شرق کوه اسپیناس (اسپینه) سرچشمه گرفته و به رودخانه لوندویل که با طول ۱۷ کیلومتر خود نیز از کوه اسپیناس « اسپینه » سرچشمه گرفته سرازیر می‌شود و با شیب تندی به سمت کوته کومه و لوندویل حرکت کرده و در آخر وارد دریای کاسپین (خزر) می‌شود.

 

علاوه بر آبشار اصلی، آبشار دیگری با فاصله ی ۱۰ متری آن قرار دارد که ۶۵ متر ارتفاع دارد و سر ریز آب آن نسبت به آبشار اصلی بیشتر و عریض تر است، از مسیر چشمه تا آبشار لاتون سه حوضچه بزرگ طبیعی با سه آبشار ۱۰ متری قرار دارد و انتهای مسیر نیز دارای پرتگاه های خطرناک و مرگبار است و کسانی که می‌خواهند به این آبشار لاتون سفر کرده و آن را از نزدیک ببینند جانب احتیاط را رعایت کنند.

 

در مسیر آبشار لاتون تپه های جنگلی و رودخانه ای که منبع آن آبشار لاتون است دیده می‌شود که چشم هر بیننده ای را نوازش می‌کند و روحیه ای تازه به انسان می‌بخشد این آبشار در روزهای آخر هر هفته میزبان کوهنوردانی از شهرهای همجوار است که گذراندن اوقات فراغت شان را آبشار لاتون انتخاب کرده اند.

 

در مسیر این آبشار به روستای قدیمی آسیوشوان وجود دارد و اطراف آبشار لاتون درختان آلو، به، گلابی، گردو، فندق، سیب وحشی و آلوچه (گوجه سبز) می روید. جنگل ۹ ماه از سال سرسبز است و از تنوع جانوری اطراف آبشار لاتون نیز می توان به گرگ، خرس به ندرت و جوجه تیغی اشاره کرد، اسب و گاو و گوسفند را هم مردم ساکن اطراف آبشار نگهداری می‌کنند.

 

حجم آب آبشار لاتون در فصول مختلف سال متفاوت است ولی در تمام فصول آب دارد.

 

قلعه ای که بر روی آبشار لاتون قرار دارد همان قلعه اسپینه (اسپیناس) معروف است؛ و یکی از قلعه های بابک خرم دین می‌باشد.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: اسلام مساجد مسلمانان مسجد اشتغال ایام نوروز ۹۷ دولت علی صالحی متین نماینده شورای عالی قرآن محمد جماله دارنده مدرک درجه دو تلاوت و رتبه عالی مسابقات کشوری سازمان اوقاف رضا دیانت حافظ کل قرآن و دارنده رتبه بین المللی و داور بین المللی قرآن کریم گردشگری بهاری مرتفع ترین آبشار آبشار لاتون بندر آستارا کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۶۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ کیلومتر از محور رامشیر به ماهشهر به تا پایان سال چهار خطه می شود

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۲۰ کیلومتر از مسیر رامشیر به رامهرمز در حال چهارخطه شدن است که در صورت تزریق به موقع اعتبارات ۱۰ کیلومتر از مسیر تا پایان سال چهار خطه می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزرات راه و شهرسازی، رحمان بهرامی با اشاره به اینکه محور رامشیر به ماهشهر یکی از محورهای مهم حمل کالا و بار از بندر ماهشهر به مرکز کشور است، بیان کرد: محور رامشیر به ماهشهر ۴۰ کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر از آن در قالب ۲ قطعه ۱۰ کیلومتری عملیات چهارخطه شدن آن در دست انجام است.

بهرامی افزود: در صورت تخصیص اعتبار تا انتهای سال جاری حداقل ۱۰ کیلومتر از این محور پرتردد به بهره برداری می رسد.

 وی با بیان این که چهارخطه کردن محور رامشیر ماهشهر یک پروژه ملی است، عنوان کرد: افزایش ایمنی، کاهش حوادث جاده ای، کاهش مدت زمان سفر و تسهیل تردد در محور از مهم ترین اهداف اجرای این طرح است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: محور رامشیر رامهرمز با تلاش و پیگیری های انجام شده از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزرات راه و شهرسازی، قراردادی با قرارگاه سازندگی خاتم به مبلغ یک هزار میلیارد ریال منعقد شده که اکنون در حال اجرا است.

بهرامی در ادامه گفت: محور رامشیر ماهشهر ۴۰ کیلومتر است که ۷.۵ کیلومتر از این مسیر در سال های گذشته چهار خطه شده و زیر بار ترافیک رفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر به ماهشهر به تا پایان سال چهار خطه می شود
  • کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری
  • اتصال جاده گردشگری گلمکان به گلبهار
  • آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد+فیلم
  • اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • بارش سنگین برف بهاری در محور شاهرود-توسکستان-گرگان
  • توقف قطار تا تخریب پل ثمره بارش‌های بهاری در گلستان
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان