Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  عبدالمحمد خواجه ئیان گفت : بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای استان بوشهر در این مدت ۱۲ هزار و ۲۹۰ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام، ۹۲۴ مورد اخطاریه بهداشتی برای متخلفان صادر و ۱۸۹ متخلف را نیز به مراجع قضایی معرفی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت ۱۲ مرکز عرضه کننده مواد غذایی پلمپ و برای ۲ هزار و ۱۴۹ نفر از شاغلان در مراکز عرضه مواد غذایی کارت معاینه پزشکی صادر شده است.

خواجه ئیان با بیان اینکه تیم‌های بازرسی بهداشت محیط به دستگاه‌های پرتابل سنجش مواد غذایی مجهزهستند گفت: بازرسان بهداشت محیط استان در این مدت چهار هزار و ۵۳۱ مورد سنجش انجام داده و از ۸۸۵ مورد مواد غذایی در معرض فروش نمونه برداری و به آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ارسال شده است.

وی بیان کرد: یکی از وظایف اصلی بازرسان بهداشت محیط نظارت برسلامت آب آشامیدنی است که در این راستا نمونه برداری وهشت هزار و ۱۱۶ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی بعمل آمده است.

خواجه ئیان یادآور شد: در طول اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای استان بوشهر به صورت مستمربر بهداشت محیط مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت و پیگیری لازم به منظور برطرف کردن کاستی‌های بهداشتی مشاهده شده را انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: برنامه بسیج سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ۹۶ تا ۱۵ فروردین ۹۷ با حضور ۱۶۲ نفر از بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای با هدف ارتقای امنیت و سلامت غذایی جامعه در استان بوشهر در حال اجراست.

انتهای پیام/م

پنج هزار و 38 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته معدوم شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت تغذیه نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۶۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی بیش از ۳۱ تن موادغذایی تاریخ گذشته در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهران معلم به خبرنگار ما گفت: با آغاز اجرای طرح سلامت نوروزی ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز در استان خوزستان همزمان با سراسر کشور و تداوم آن تا پایان فروردین امسال، ۴۸ هزار و ۴۷۰ بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی توسط ۵ هزار و ۵۴۴ گروه و ۶ هزار و ۶۳۱ نفر انجام شد.  


وی افزود: در این زمینه یکهزار و ۱۸۳ مورد نمونه برداری از مواد غذایی انجام و ۳۱ هزار و ۳۴۵ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته معدوم سازی شد.  


معلم ادامه داد: در این بازه زمانی همچنین از یکهزار و ۲۶۴ کارگاه قنادی و شیرینی پزی و ۲۴۳ کارگاه زولبیا و بامیا بازدید شدند.  


مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان به بازدید از ۲ هزار و ۴۲۹ مسجد و اماکن متبرکه توسط بازرسان سلامت محیط اشاره و اضافه کرد: همچنین ۳ هزار و ۳۰۸ نمونه برداری میکروبی آب و ۳۲ هزار و ۲۳۵ مورد کلرسنجی انجام شد.


وی تعداد اخطاریه‌های صادر شده مراکز و اماکن برای متخلفان بهداشتی را ۴ هزار و ۲۷۰  عنوان کرد و گفت: ۷۳۳ مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۳۷۷ واحد پلمب شدند.


معلم می‌گوید: این اقدامات در هفته سلامت نیز به صورت تشدید یافته ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد
  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • هزار و ۶۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان امحاء شد
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • معدوم سازی بیش از ۳۱ تن موادغذایی تاریخ گذشته در خوزستان