Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@08:17:32 GMT

خطری پنهان که سلامت کودکان را تهدید می‌کند!

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۶۷۱۲۹

خطری پنهان که سلامت کودکان را تهدید می‌کند!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان با دریافت ۱۹ اسباب‌بازی بچگانه که والدین کودکان آنها را در اختیار فرزندانشان گذاشته بودند تا طی استحمام سرگرمشان کرده باشند، این وسایل را مورد بررسی دقیق قرار دادند و میکروبهای رشدکرده روی آنها را زیر میکروسکوپ مشاهده کردند.

 


این محققان همچنین آزمایشهای کنترل‌شده‌ای را در شرایط مختلف روی اسباب‌بازیهایی انجام دادند که به صورت دوره‌ای و متناوب، بعضی در آب تمیز قرار گرفته و بعضی دیگر در آب کثیف قرار گرفته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نتایج این بررسی‌ها به گفته محققان، «بسیار ناخوشایند» بود: بیوفیلم‌های متراکمی از حدود ۵ تا ۷۵ میلیون سلول باکتری هر سانتی‌متر مربع از این اسباب‌بازی‌های حمام را فراگرفته بود.

 


آنها همچنین گونه‌های متفاوتی قارچ را در ۶۰ درصد از اسباب‌بازیهای ظاهراً تمیز و همگی اسباب‌بازیهای بیرون‌آمده از «آب کثیف» مشاهده کردند.

به گفته محققان این‌که دقیقا چه باکتریها و قارچهایی با چه میزان فراوانی روی اسباب‌بازیها ظاهرشده بود، از خانواری به خانواری دیگر متفاوت بود اما به طور کلی، باکتریهای بالقوه مضری همچون لژیونلا (Legionella) و سودوموناس آیروژینوزا (Pseudomonas aeruginosa) در ۸۰ درصد از اسباب‌بازیهای بررسی‌شده مشاهده شد و به همین دلیل لازم است خانواده‌ها توجه و تامل بیشتری در این زمینه داشته باشند و از در اختیار کودک گذاشتن اسباب‌بازی طی استحمام خودداری کنند.

 

سرپرست محققان، فردریک هامز، از گروه میکروبشناسی زیست‌محیطی موسسه Swiss Federal که در زمینه فنآوری و علوم آبی فعالیت دارد، در این باره گفت: موضوع استفاده از اسباب‌بازی‌های کهنه در حمام پیشتر هم در وبلاگ‌ها و انجمن‌های آنلاین مورد بحث قرار گرفته اما تاکنون از نظر علمی توجه کمتری به این موضوع نشان داده شده است.

به رغم اینها، بسیاری از محققان گمان می‌کنند قرار گرفتن کودکان در معرض سطوحی کنترل‌شده از باکتری‌ها و میکروبها به ایجاد سیستم ایمنی سالم در کودکان کمک می‌کند اما، از سوی دیگر، سیستم ایمنیِ هنوزکمترتوسعه‌یافتهٔ کودکان، آسیب‌پذیر هم است و بنابراین ممکن است آلودگی خاصی باعث ایجاد عفونتهایی در نواحی پوست، چشم، گوش یا حتی دستگاه گوارش آنها شود.
جزئیات بیشتری از این تحقیق بتازگی در مجله Biofilms and Microbiomes منتشر شده است.

منبع:سلامت آنلاین

انتهای پیام/

خطرانت بازی کودکان با اسباب‌بازی پلاستیکی حین استحمام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۷۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک گلدان در این تصویر گم شده، آن را بیابید!

عصر ایران - سرگرمی های تصویری یافتن شی پنهان از جمله بهترین گزینه ها برای بهبود تمرکز، عملکرد چشم ها و تقویت مغز هستند.  

در سرگرمی تصویری زیر یک فروشگاه گل و گیاه دیده می شود. یک کاکتوس بین گیاهان موجود در این فروشگاه وجود دارد که باید آن را پیدا کنید.

چالش این است که کاکتوس را در پنج ثانیه پیدا کنید.

 

 

از فواید این قبیل سرگرمی های تصویری می توان به افزایش چابکی و انعطاف ذهنی، بهبود عملکرد حافظه و کاهش استرس اشاره کرد.

 

 

پاسخ در پایین صفحه ارائه شده است.

 

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

در تصویر زیر مکان کاکتوس بین گیاهان دیگر مشخص شده است.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مورچه ای که میان پروانه ها پنهان شده است/ یک چالش برای تیزبین ها

دیگر خبرها

  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه
  • حساسیت فصلی کودکان
  • راهپیمایی جمعی از کودکان و مادران قمی در هفته سلامت و زمین پاک
  • یک گلدان در این تصویر گم شده، آن را بیابید!
  • چطور اسباب بازی ها می توانند به رشد کودکان کمک کنند؟
  • خروج سردار از سایه | مهاجم ایرانی اسلحه پنهان ده‌روسی مقابل لورکوزن خواهد بود؟
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز ۶۰ میلیون تومان / فیلم
  • اسباب کشی شرکت نفت به برج 23 هزار میلیارد تومانی
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال