Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مرکز خراسان رضوی،مدیر شهرداری منطقه ثامن گفت: برپایی نمایشگاه «قدیما، محله ما» در ورودی خانه داروغه باعث جذب گردشگر بیشتر برای بازدید از آن شده‌است.

سیدمصطفی نعمتی با اشاره به جذب گردشگر دو خانه تاریخی داروغه و توکلی در منطقه ثامن شهرداری مشهد، افزود: خانه تاریخی داروغه بخش قابل توجهی از چشم‌انداز تاریخی شهر را احیا کرده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مکان تاریخی را معماران روس برای محمدیوسف خان، داروغه مشهد در اواخر دوره قاجار ساخته‌اندواین بنا مساحتی هزار متری دارد و از دو قسمت زمستان‌نشین و تابستان‌نشین تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بخش تابستان‌نشین خانه در طبقه پایین قرار دارد و اکنون پذیرای زائران، مجاوران و گردشگران است، گفت: این خانه ارزشمند در مهر 1381 در فهرست آثار ملی ثبت شده و به عنوان یکی از آثار آخرین مرحله معماری سنتی ایران شناخته‌می‌شود.

نعمتی ادامه داد: این خانه تا سه دهه قبل منزل شخصی بوده و در سال 1366 وارثان، آن را به هیاتی مذهبی فروختند تا اینکه در سال 91 شهرداری ثامن و یک شرکت عمرانی آن را خریده و بازسازی کردند تا در سال 94 به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری برای ترمیم و اجرای ایده‌های جدید در بازسازی این خانه افزود: درصدد هستیم محله‌ای را که خانه داروغه در آن قرار دارد، به منطقه‌ای زیبا در بافت اطراف حرم مطهر تبدیل کنیم.

مدیر شهرداری منطقه ثامن از بازدید بیش از 36هزار گردشگر و علاقه‌مند به آثار تاریخی از این خانه تا پایان ششم فروردین خبر داد و گفت: با برپایی نمایشگاه «قدیما، محله ما» در ورودی این خانه تاریخی، گردشگران بیشتری به آن جذب شده‌اند.

نعمتی همچنین از بازدید 30هزار نفر از خانه توکلی در بازه زمانی 29 اسفند تا 6 فروردین خبر داد و گفت: جذابیت این خانه برای گردشگران در کاشی‌کاری‌ها و آجرکاری‌های این بنا است.

وی افزود: خانه‌های تاریخی توکلی و داروغه از ساعت 9 تا 21 آماده پذیرایی از زائران، گردشگران و همشهریان است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان

معاون شهردار رفسنجان گفت: در حال حاضر ۴۸ شهردار آقا و ۴۶ شهردار خانم که هرکدام دارای یک تیم نه نفره هستند، داریم و در مجموع ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سیدعباس حسینی داورانی امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان، با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های مدیریت شهری در دوره جدید، اظهار کرد: در دو سال و نیم گذشته مهمترین راهبرد شهرداری، رسیدن به آرامش شهروندان بود و بر همین اساس سیاست روی خوش آرامش را آغاز و برای پیشبرد آن مدیریت مشارکتی را تعریف کردیم.

وی با اشاره به انجام بررسی‌ها و مطالعات صورت گرفته در حوزه مدیریت مشارکتی، افزود: نخستین گام ما در آغاز دوره شهرداری، رونمایی از سامانه نظام جامع پیشنهادات برای دریافت نظرات خلاقانه شهروندان بود که نتیجه آن ارائه و ثبت بیش از دو هزار ایده بود.

مشاور رسانه‌ای شهردار رفسنجان در ادامه از اجرای طرح محله‌محوری در شهرداری رفسنجان خبر داد و گفت: برای تدوین سیاست‌های شهرداری در محلات با همراهی ساکنان، رفسنجان به ۵۰ محله تقسیم شد و جلسات در هر محله با محوریت مسجد و امام جماعت برگزار شد.

وی با اشاره به برپایی جلسات مشترک با شهردار برای پیشبرد امور محلات، تصریح کرد: تصمیمات اخذ شده در این جلسات موجب شناسایی شهروندان پویا به عنوان بازوی مهم شهرداری و شهر رفسنجان و تشکیل ۵۰ محله و ۵۰ شورای محله و فعالیت ۳۵۰ نفر در شورای محله، شورای بانوان و ائمه جماعات شد.

حسینی با اشاره به فعالیت اداره امور بانوان، راه‌اندازی آن را در راستای رویکرد شهرداری نسبت به بانوان و قرار گرفتن آنان در رأس کارها بیان کرد و افزود: پس از تشکیل شورای بانوان، در آخرین فاز از فعالیت‌های مشارکتی، پویش رقابتی «شهردار شو» را تعریف کردیم تا هر محله یک شهردار داشته باشد.

وی وجه تمایز شهرداران محله در رفسنجان را نسبت به سایر شهرها در دهه هشتادی بودن آنان دانست و گفت: از آنجایی که دهه هشتادی‌ها نوجوانان و آینده‌داران کشور هستند، پویش «شهردار شو» با هدف توانمندسازی و ایجاد نشاط و امید در آنان و تجربه فعالیت در محیط کاملاً واقعی راه‌اندازی شد.

معاون هنری شهردار سپردن امور محلات به شهرداران دهه هشتادی را جسارت بزرگ شهردار رفسنجان عنوان کرد و گفت: پس از فراخوان و ثبت نام پویش «شهردار شو» ۳۵۹ نفر به مرحله مصاحبه رسیدند و براساس شاخص‌های انتخاب شده از شوی شورا، شهردار محله انتخاب شد.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های تخصصی به شهرداران محله در ماه‌های اخیر، افزود: امروز ۴۸ شهردار آقا و ۴۶ شهردار خانم که هرکدام دارای یک تیم نه نفره هستند، داریم و در مجموع ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان آمده‌اند و کار خود را شروع کردند.

حسینی با اشاره به الگوی حکمرانی مردمی در ۵۲ ماده، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم در راستای منویات مقام معظم رهبری در زمینه مشارکت مردم و حکمرانی مردمی و سیاست‌های دولت سیزدهم، الگوی مدیریت مشارکتی و حکمرانی مردمی شهرداری را در سالی که به نام مشارکت مردمی نامگذاری شده است، ارائه دهیم.

به گزارش ایمنا، آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان و آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی با حضور دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی سازی دولت و مسئولان استانی و محلی در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.

کد خبر 748887

دیگر خبرها

  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • استحکام‌بخشی «فلک‌الافلاک» نیازمند ۲۰ میلیارد/طرحی که ۱۴ساله شد!
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آرزوهای شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ / «دروازه ری» در انتظار لباس نو